Land Rover ima z Dakarjem razmerje, ki spominja na tiste dolgotrajne romance, kjer se vsi pretvarjajo, da bo “enkrat resno”. Range Roverji so v zlatih časih relija Paris–Dakar suvereno kraljevali, nato pa je desetletja sledilo tipično britansko cincanje: nekaj tovarniške podpore, nekaj herojskih zasebnikov, nekaj ganljivih Race2Recovery zgodb… a nikoli tistega velikega, brezkompromisnega povratka. Tokrat - Land Rover Defender D7X-R - vozilo za zmago v svoji kategoriji.
In zdaj – bum. Defender se vrača. Ne kot spremljevalni avto, ne kot nostalgičen “Classic”, ampak kot popolnoma nov, inženirsko zategnjen Land Rover Defender D7X-R, ki bo nastopil v svetovnem prvenstvu W2RC 2026. Končno ima Land Rover stroj, ki ne obljublja, ampak dostavlja.
OD OCTE DO D7X-R: ko serijski talent dobi puščavsko disciplino
Land Rover Defender D7X-R nastane na isti slovaški liniji kot cestni Defender OCTA – kar pomeni, da izhaja iz že izjemno rigidne arhitekture D7x in nosi tisti slavni 4,4-litrski twin-turbo V8, izposojen pri BMW-ju. Čeprav mu FIA zaradi poštenosti (in verjetno strahu) namesti zračni restriktor, ostaja srce ostro, napeto in pripravljeno na sipine.
Toda tam, kjer OCTA ostaja civiliziran, Land Rover Defender D7X-R brez zadržkov vstopi v areno gladiatorjev. Vzmetenje, razvito skupaj z Bilsteinom, je popolnoma predelano – ne več robustno za off-road, temveč brutalno za rally-raid. Avto stoji širše, višje in samozavestneje, na 35-palčnih gumah, ki bi jih brez težav nosila tudi kakšna puščavska ladja. Pod njim je na novo zasnovana zaščita, ki ščiti pred tistimi “nevidnimi kamni”, ki čisto vsakič udarijo tam, kjer najmanj želiš.

Ko vročina postane realnost: hladilni sistem, ki ga ne bi bilo sram niti bojnim letalom
Ena največjih nevarnosti Dakarja ni samo hitrost, temveč temperatura. Saudova Arabija je brezkompromisna: dnevi, ko zrak stoji, pesek bruha toploto, motor pa moli za pomoč. Zato Land Rover Defender D7X-R ne uporablja več treh manjših radiatorjev iz OCTE, temveč enega masivnega, ki diha skozi prenovljeno masko in pokrov. Pomagajo mu štirje ventilatorji in filter, ki požre pesek, preden ta požre motor.
In potem pride notranjost – brez nepotrebnih sedežev, brez kompromisov. Samo kletka, orodje, voda, kompresorji in trije ogromni rezervni plašči. Kabina, ki ne pozna besede udobje, pozna pa besedo preživetje.
Flight Mode: trenutek, ko Defender dejansko leti
Najbolj filmska funkcija na novincu je nedvomno Flight Mode – program, ki prepozna, da avto leti, in nato prilagodi navor ter zaščiti pogonski sklop ob pristanku. Ni blef, ni trik; na Dakarju je to razlika med “čez sipino” in “čez sipino in še vedno cel”. Večji rezervoar – kar 550 litrov – nato poskrbi, da posadka zdrži celo najdaljše maratonske etape brez lovljenja imaginarnih bencinskih črpalk.

Posadka, ki pozna puščavo, in barve, ki pripovedujejo zgodbo
Land Rover je zbral tri posadke, ki predstavljajo generacijski razpon Dakarske samozavesti:
— Stéphane Peterhansel, človek, ki ima Dakar v CV-ju pogosteje kot lastno rojstno leto,
— Rokas Baciuška, eden najbolj eksplozivnih mladih talentov,
— Sara Price, hitro rastoča zvezda ameriškega off-roada.
Vsi bodo vozili v barvah “Geopalette”: subtilna mešanica puščavskih tonov in turkiznih odtenkov redkih oaz. Ni kričeče, ni dramatično – je nekakšen zen puščavske estetike. Barve, ki pravijo: “Tukaj smo doma.”

Veliki trenutek prihaja januarja 2026
Land Rover Defender D7X-R bo v boj prvič skočil 3. januarja 2026 na Dakarju v Savdski Arabiji, nato pa nadaljeval celotno sezono W2RC – Portugalska, Argentina, Maroko, ZAE. In ne, kupiti ga ne morete. To ni igračka za zbiratelje, ampak namensko orožje za tekmovanje.

Zaključek: Defender, kot bi moral vedno biti
Po letih čakanja, omahovanja in nostalgičnih flashbackov je Land Rover končno naredil tisto, kar je moral že zdavnaj: ustvaril Defenderja, ki ni samo ikona, ampak konkurent. D7X-R ni nadaljevanje tradicije – je njena radikalna reinterpretacija. Brutalen, tehnično izpiljen, peščenemu peklu predan s polnim plinom.
Defender je spet doma. In Dakar to dobro ve.





