fbpx

Leapmotor B05 za 25.000 evrov bo kitajski ID.3‑killer? Kompaktni električni Golf‑rival prihaja v München

650 km dometa in cena pod 30 tisoč evrov

Leapmotor B05
Foto: Leapmotor

Kitajski Leapmotor bo na münchenskem IAA razkril B05, kompaktnega električnega tekmeca za VW Golf/ID.3. Obljublja pametno platformo, Excellence within reach in ceno, ki bi lahko konkurenci znižala pulz.

Leapmotor B05 je potrjen za premiero na salonu v Münchnu in meri naravnost v najbolj vroč EV‑razred – električne kombilimuzine, kjer danes kraljujejo Volkswagen ID.3, Cupra Born in MG4. Gre za “kompaktnega sorodnika” letošnjega kitajskega sedana B01, s katerim deli tehnološko podlago in filozofijo dostopne odličnosti.

Foto: Leapmotor / model: B10

Nova arhitektura, ambiciozen doseg

B05 skupaj z SUVs‑om C10 uporablja najnovejšo modularno platformo LEAP 3.5. Na tej osnovi Leapmotor pričakuje deklarirani doseg 650 km (404 mi) – številka, ki bi B05 postavila v vrh razreda. Če se vam sliši drzno, vedite, da enak doseg navajajo tudi sorodni modeli na tej arhitekturi. To je delovna hipoteza do premiere, vendar jo podpira dosedanje razkritje serije B.

Foto: Leapmotor / model: B10
Foto: Leapmotor / model: B10
Foto: Leapmotor / model: B10

Oblika in kabina: svetlobni trakovi in velik zaslon

Po prvih napovedih bo B05 prevzel družinske poteze: obodni svetlobni trakovi, športna platišča in aerodinamično “čisto” ohišje. V kabini se pričakuje 14,6‑palčni (37,1 cm) infotainment zaslon ter poudarek na kakovostnih materialih – to je stalnica pri C10 in jo Leapmotor širi čez paleto. Prevedeno: malo gumbov, veliko stekla.

“Excellence within reach.”
To ni samo slogan; to je celotna cenovna in produktna strategija znamke.

Na uradnih straneh Leapmotor svojo obljubo “odličnosti znotraj dosega” ponavlja kot osrednji DNK. B05 naj bi torej ponujal “veliko avta za denar” in tehnologijo, ki je v Evropi pogosto doplačilo.

Cena: pod pragom 25.000 evrov?

Uradne številke za B05 še ni, vendar isti viri, ki potrjujejo premiero in platformo, predvidevajo start pod £30.000 / 25.000 evrov. Če Leapmotor zadene ta cilj, bo to zelo neposreden napad na ID.3 in MG4 – avtomobila, ki sta se udomačila prav zaradi cenovne logike. Seveda je to še napoved, a skladna s filozofijo znamke in dosedanjimi ceníki.

Družina: B01, B10, A10, A05

B05 ne prihaja sam. Sedan B01 je že razkrit in na domačem trgu strelja na volumen z ostrimi cenami in dosegom do 650 km. B10 – globalni crossover – je svojo “krstno” globalno vlogo odigral v Parizu, letos pa tone še globlje v evropske vode. Pod B10 bo kmalu sedel A10 (vstopni crossover), iz katerega so izpeljali še nizko A05 kombilimuzino – ta naj bi bila celo pod £20.000 / 17.000 evri. Lepo orodje za blitzkrieg in osvajanje EU trga.

Kje je Leapmotor v Evropi danes?

V Evropi znamka že prodaja T03 (mestno jajce) in C10 (srednji SUV), distribucijo pa podpira Stellantis – kar pomeni mrežo, logistiko in manj “start‑up” krčev pri servisu. B05 se bo torej vključil v že vzpostavljeno prodajno verigo.

Foto: Leapmotor / model: B10

Tehnika: kaj vemo in kaj (še) ugibamo

  • Platforma: LEAP 3.5 (modularna, skupna z B10 in C10). Znano.
  • Domet: 650 km (404 mi) – Leapmotor to cilja na več modelih serije B. Pričakovano za B05, potrjeno za sorodnike.
  • Infotainment: 14,6″ zaslon – pričakovano za B05, potrjeno za C10 (in zelo verjetno identična rešitev).

Eno (zelo uporabno) vprašanje: bo tudi REx?

Leapmotor je v Evropi pravkar predstavil C10 REEV (range‑extender), ki kombinira 28,4 kWh baterijo in 1,5‑l bencinski generator. Skupni doseg: >970 km (≈603 mi) po WLTP. Mozolji EV‑življenja (t. i. “range anxiety”) so s tem precej manj srbeči. Pri B‑seriji vodstvo uradno pravi, da bo tržni odziv na tehnologijo odločil, ali jo razširijo – torej je B05 REx možen, ne pa potrjen.

UX: velik zaslon = veliko odgovornosti

Če bo B05 povzel celoten C10‑jev multimedijski paket, pričakujte 14,6″ osrednji zaslon in 10,25″ instrumente, OTA posodobitve in zajeten paket asistenčnih sistemov. V praksi so evropski testi C10 hvalili odzivnost in ločljivost, a kritizirali odsotnost Apple CarPlay/Android Auto ter količino funkcij za zaslonom. Če Leapmotor posluša (in v Evropi pravijo, da poslušajo), bo B05 to lekcijo izkoristil.


Kaj še čakamo iz Münchna (in na kaj bomo alergični)

Trde številke. Kapaciteta baterije (kWh), moč polnjenja (kW DC/AC), moč in navor (kW/hp & Nm/lb‑ft), 0–100 km/h, končna hitrost (mph), masa in cene po trgih EU/UK. Če bodo številke tako agresivne kot strategija, bodo pri VW‑ju v Wolfsburgu teden dni šepetali. Če ne, bo B05 “samo” še en dobro zapakiran EV. Oboje je zanimivo.


Zaključek: Leapmotor B05

B05 diši po avtomobilu, ki bi lahko zadel sweet spot: razredna velikost, 650 km (404 mi) ciljanega dosega, velika doza tehnologije in pričakovan vstop pod 25.000 evri. Nad vsem visi Stellantisova mreža – to je pomembno, ker mlada znamka brez servisa in zalog postane samo še en PowerPoint fail. Po drugi strani Leapmotor še vedno uči evropskega okusa: CarPlay/Android Auto, logika menijev, fine nastavitve asistentov – to so detajli, ki odločajo v resničnem vsakdanu. Če bodo iz Pariza (B10), Šanghaja (B01) in evropskih testov (C10) v München prinesli prave lekcije, se zna zgoditi, da bo B05 tisti avto, ki bo ID.3 prisilil k domaci nalogi, ali celo popravnemu izpitu. Do takrat pa: številke (in realne WLTP/poraba) bodo sodnik.

Excellence within reach je lep moto, toda v Evropi se reach meri v kilometrih, kilovatih in končnih številkah na računu.

 

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.