Leica je pravkar storila tisto, kar zna najbolje: vzela je nekaj tehnično popolnega, to pobarvala v barvo blata in za to zahtevala znesek, za katerega bi dobili soliden rabljen družinski karavan. In veste kaj? Vseeno si jo želimo. Nova serija objektivov Leica Safari in Glossy Black ni le optika; je izjava, da imate radi mehaniko, zgodovino in da vas ne moti, če se vaša draga oprema sčasoma obrabljena sveti kot medeninast svečnik.
Bodimo iskreni. Večina teh objektivov ne bo nikoli videla pravega safarija, kaj šele fronte, za katero je bila originalna olivno-zelena barva razvita v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Prvotni modeli Leica M3 in M4 v tej barvi so bili orodja za preživetje. Danes so ti novi objektivi – Leica Safari – Summilux-M 35mm f/1.4 ASPH., Summilux-M 50mm f/1.4 ASPH. in Summicron-M 28mm f/2 ASPH. – ultimativni modni dodatek za fotografa, ki želi v urbani džungli izstopati ravno s tem, da se “skriva”.

A če odmislimo cinizem okoli Leica Safari, je zadeva pod “pokrovom” fascinantna. Leica se ni ustavila le pri barvanju aluminija. Ne, to bi bilo preveč preprosto in preveč poceni. Ti objektivi so izdelani iz trdne medenine, strojno obdelane do toleranc, ki bi spravile v zadrego tudi inženirje pri NASA. Olivno-zelen zaključek je odporen na praske, topila in kemikalije, kar pomeni, da bo objektiv preživel vas, vaše otroke in verjetno še naslednjo ledeno dobo.

Ključna novost pri Safari “trio” seriji pa ni le barva. Inženirji v Wetzlarju so končno poslušali pritožbe in nadgradili mehaniko ostrenja. Ti objektivi imajo podaljšano razdaljo ostrenja od blizu. Medtem ko se klasični M-objektivi ustavijo pri 70 centimetrih, se ti novi modeli lahko približajo subjektu precej bolj agresivno. To je ekvivalent dodajanja turbo polnilnika v atmosferski motor – nenadoma imate na voljo manevrski prostor, ki ga prej niste imeli.
Glossy Black: Umetnost propadanja
Če je serija Leica Safari namenjena tistim, ki se delajo, da so nevidni, je Glossy Black Summilux-M 50mm f/1.4 Classic namenjen tistim, ki razumejo wabi-sabi – japonsko estetiko minljivosti. Ali pa preprosto tistim, ki so dovolj bogati, da se jim zdi obraba seksi.
To je “črna barva”, o kateri sanjajo zbiratelji. Ne gre za eloksiran aluminij, ki ostane dolgočasno črn za vedno. Gre za sijoč lak na medenini. Zakaj je to pomembno? Ker se bo ta lak z uporabo obrabil. Na robovih, kjer vaši prsti obračajo obroč za ostrenje, in na mestih, kjer objektiv drgne ob torbo, bo skozi črnino začela sijati zlata medenina.
“Pri Leici ne kupite le objektiva. Kupite platno, ki ga boste s svojo uporabo počasi razkrivali naslednjih trideset let.”
To je fenomen, znan kot “brassing”. Pri drugih znamkah bi to uveljavljali kot reklamacijo. Pri Leici je to funkcija, za katero plačate premijo. In če sem pošten – deluje. Objektiv s to patino izgleda kot vojni veteran, ki ima za seboj tisoč zgodb, tudi če je edina “bitka”, ki jo je videl, boj za zadnji rogljiček v pekarni.

Tehnična perfekcija pod retro obleko
Ne pustite se zavesti videzu iz sredine prejšnjega stoletja. Optično so to zveri. Govorimo o Summilux in Summicron linijah, kar v jeziku Leice pomeni zaslonke f/1.4 in f/2.0. To so “hitri” objektivi.
- Svetlobna moč: Z f/1.4 lahko fotografirate v kleti brez oken, pa bo slika še vedno svetla. Ločevanje subjekta od ozadja (bokeh) je tako kremasto, da bi ga lahko namazali na kruh.
- Izdelava: Fokusni obroči imajo tisto značilno Leicino dušenje. Ni pretrdo, ni premehko. Je natanko tako, kot mora biti. Kot volan v starem, a popolnoma restavriranem Jaguarju E-Type.
- Detajli: Rdeče in bele gravure na lestvicah so ročno vlite. Da, nekdo v Nemčiji sedi in z mikroskopsko natančnostjo nanaša barvo v te utore.
Vsi modeli so seveda optimizirani za najnovejše senzorje z visoko ločljivostjo, kot jih najdemo v modelu M11-P. To pomeni, da dobite oster kontrast in resolucijo od roba do roba, brez kromatskih aberacij, ki pestijo cenejšo optiko.
Zaključek: Iracionalna ljubezen
Bodimo realni in iskreni. Cene so absurdne. Summilux-M 35mm Safari stane 6.795 $ (cca. 6.300 €). Za ta denar dobite rabljen avto, tri vrhunske japonske objektive ali pa prenovo kopalnice. Sijoče črni 50mm stane “le” 4.595 $, kar se v tem vesolju zdi kot posebna ponudba.
A meriti Leica Safari skozi prizmo razmerja med ceno in zmogljivostjo je tako, kot bi se pritoževali, da mehanska ura za 10.000 evrov kaže čas manj natančno kot vaš telefon. Zgrešili ste bistvo.
Te objektive kupite zaradi občutka. Zaradi teže medenine v roki. Zaradi tistega tihega klika, ko se zaslonka premakne. In da, tudi zaradi tistega posebnega občutka, ko ga potegnete iz torbe in veste, da držite v rokah vrhunec optičnega inženiringa, zapakiranega v najlepšo embalažo na svetu. Je to snobizem? Morda. Je to najboljša fotografska izkušnja na svetu? Brez dvoma.
Če imate denar in iščete nekaj, kar bo v digitalnem svetu obdržalo svojo analogno dušo (in vrednost), potem je to to. Samo ne bodite presenečeni, če boste na objektiv pazili bolj kot na lastne otroke.
Kaj vi menite? Je “patina” in medenina vredna tisočake več, ali je sodobna plastika in karbon povsem dovolj? Zapišite svoje mnenje v komentarjih!





