fbpx

Lexus LFA Concept: Vrnitev kralja, ki je prodal dušo elektriki?

Zbogom V10, pozdravljena tišina in brutalna prihodnost brez emisij.

Foto: Lexus

Lexus LFA je bil kot zvezdni utrinek – svetel, čudovit in prekleto kratek. Če ste leta 2010 živeli pod skalo, ste zamudili avtomobil, ki je zvenel, kot da bi angeli igrali na trombon, medtem ko padajo po stopnicah. Danes, dragi moji, je LFA nazaj. A preden odprete šampanjec, vas moram opozoriti: Yamaha ni več v orkestru. Novi LFA je električen. Ali to pomeni konec sveta ali začetek nečesa, kar nam bo stopilo obraz?

Če bi mi kdo rekel, da bo Lexus, znamka, ki jo običajno vozijo upokojeni zobozdravniki na Floridi, naredila naslednika najboljšega superšportnika vseh časov brez motorja na notranje izgorevanje, bi se mu smejal v obraz. A tukaj smo.  Lexus LFA Concept je uradno tu. In ja, beseda “koncept” pomeni, da ga še ne morete kupiti, beseda “LFA” pa pomeni, da so pričakovanja višja od davkov v Skandinaviji.

Najbolj boleča novica za nas, bencinske puriste (in vse vmes), je tisto, česar ni. Pod dolgim pokrovom motorja ni tistega legendarnega 4.8-litrskega V10, ki se je zavrtel do stratosferskih 9.500 vrtljajev na minuto. Ni tistega zvoka, ki je spominjal na Formulo 1 iz dobrih starih časov. Namesto tega imamo baterije. Lexus je bil pri tehničnih podatkih o pogonu skop, pravzaprav tiho kot njihov novi pogonski sklop. Nobenih številk o konjskih močeh, nobenih podatkov o navoru. Samo obljuba, da je to prihodnost.

Foto: Lexus

Vendar ne obupajte prehitro. Lexus trdi: “Ime modela ‘LFA’ ni vezano na vozila z motorji na notranje izgorevanje. Simbolizira vozilo, ki pooseblja tehnologije, ki jih morajo inženirji ohraniti in prenesti na naslednjo generacijo.” Prevod iz marketinškega jezika: “Pojdite v korak s časom ali pa ostanite zadaj.”

Velikost je pomembna (in aluminij tudi)

Čeprav nimamo podatkov o tem, koliko kilovatov bo trgalo asfalt, vemo, na čem ta stvar stoji. Lexus LFA Concept je zgrajen na popolnoma novi lahki in togi aluminijasti šasiji. In tu pridemo do vrhunske ironije, ki bi jo cenil vsak cinik. Ta ista šasija je bila predstavljena tudi pri novem dirkalniku Toyota GR GT3. A uganite kaj? Toyotin dirkalnik ima twin-turbo V8 hibrid. Lexusov “halo” avto za cesto pa baterije. Zdi se, kot da se nekdo v Toyoti dela norca iz nas, ali pa nam pripravljajo presenečenje stoletja.

Kar zadeva dimenzije, je novi LFA zrasel. In to konkretno.

  • Dolžina: 4.690 mm (185,6 palca)
  • Širina: 2.040 mm (80,3 palca)
  • Medosna razdalja: 2.725 mm (107,3 palca)

Za primerjavo: novi model je skoraj 25 centimetrov (10 palcev) daljši od originalnega LFA in več kot 15 centimetrov (6 palcev) širši. To ni več kompakten superšportnik, to je cestna križarka, ki bo v garaži zavzela toliko prostora kot vaš ego.

Foto: Lexus

Oblikovanje: Ko se preteklost sreča z znanstveno fantastiko

Vizualno je avtomobil skoraj identičen konceptu Electrified Sport, ki smo ga videli v Montereyu. In hvala bogu za to. Izgleda hitro, tudi ko stoji pri miru. Dolg pokrov motorja (čeprav spodaj ni motorja) ohranja klasične proporce GT avtomobila, kar je v svetu električnih “jajčkov” prava osvežitev. Karoserijski paneli so dobili nekaj popravkov, ki nakazujejo, da je zadeva bližje proizvodnji, kot si mislimo.

Notranjost? Pozabite na klasične merilnike. Lexus nam je ponudil vpogled v kabino, ki je bolj podobna pilotski kabini lovskega letala kot avtomobilu. Voznik je ovit v agresivno oblikovano armaturo, kjer so fizični gumbi umrli nasilne smrti v korist zaslonov. Ni osrednjega zaslona za infotainment, kar je morda celo dobro – kdo potrebuje navigacijo, ko pa se verjetno premikate s hitrostjo misli? Namesto taktilnih užitkov dobimo digitalno sterilnost. Morda je to prihodnost, morda pa bomo pogrešali tisti občutek, ko dejansko pritisneš gumb in se nekaj zgodi.

Foto: Lexus
Foto: Lexus

Kaj lahko pričakujemo? (Malo špekulacij)

Čeprav Lexus molči o številkah, lahko sklepamo iz prejšnjih napovedi za njihov “Electrified Sport” koncept. Ciljali so na pospešek od 0 do 100 km/h (0-62 mph) v območju nizkih 2 sekund. To je hitreje, kot potrebujete, da rečete “O moj bog”. Prav tako so omenjali doseg 700 km (435 milj), verjetno s pomočjo polprevodniških baterij (solid-state batteries). Če jim to uspe, bomo morda celo oprostili pomanjkanje V10 simfonije. Morda.

Foto: Lexus

Zaključek: Ali ima električni LFA dušo?

Priznam, ko sem slišal za “električni LFA”, me je malo stisnilo pri srcu. Originalni LFA ni bil poseben zaradi hitrosti – Ferrariji so bili hitrejši. Poseben je bil, ker je bil tehnična mojstrovina, narejena z obsedenostjo, ki meji na norost. Bil je finančna katastrofa za Lexus in darilo avtomobilizmu.

Novi Lexus LFA Concept ima ogromne čevlje za zapolniti. Brez zvoka V10 motorja izgubi polovico svojega karakterja. A če pogledamo onkraj nostalgije, vidimo nekaj drugega. Vidimo Lexus, ki se ne boji tvegati imena svoje največje ikone za vstop v novo dobo. Če bo ta avtomobil vozil tako, kot izgleda – in če bo tisti aluminijasti okvir deloval tako dobro, kot obljubljajo – potem imamo morda pred seboj avtomobil, ki bo definiral novo generacijo superšportnikov.

Foto: Lexus
Foto: Lexus

Cena? Če morate vprašati, si ga ne morete privoščiti. Originalni LFA je stal 375.000 dolarjev (cca 350.000 EUR v tistem času) in njegova vrednost je od takrat le rasla. Pričakujte, da bo ta električna zverina stala precej več. Ali bo vredna tega denarja? Čas bo pokazal. Do takrat pa bom na YouTubu poslušal zvok starega V10 in upal, da nam Lexus v električni Lexus LFA Concept vgradi vsaj zvočnike, ki bodo predvajali tisto arijo.

Foto: Lexus

Se vam zdi, da lahko elektrika nadomesti dušo V10 motorja?

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.