fbpx

Longbow Speedster & Roadster: Britanska klasika v električni revoluciji

Longbow

Longbow Speedster & Roadster
Foto: Longbow

Ko pomislimo na klasične britanske športne avtomobile, se pred očmi takoj izrišejo legende, kot so Jaguar E-Type, Lotus Elise ali kakšen Triumph, ki so sloveli po lahkotnosti, vozniški ostrini in čistem užitku v vožnji. Bili so avtomobilski ekvivalent ročno šivanega angleškega suknjiča – brezčasni in elegantni. Poglejmo Longbow Speedster & Roadster.

Zdaj pa na oder stopata Longbow Speedster & Roadster, dva nova električna športnika, ki obljubljata, da bosta to tradicijo ponesla v moderno dobo. In veste kaj? Videti je, da jima bo uspelo.

Lahki kot peresce, hitri kot strela

Longbow Motors, sveže britansko zagonsko podjetje, ki ga vodita veterana avtomobilske industrije Daniel Davy in Mark Tapscott, je Speedsterja in Roadsterja zasnovalo z mislijo na kategorijo “lahkih električnih vozil”. Ali kot pravijo sami – featherweight electric vehicles.

Speedster, divji kabriolet brez strehe in celo brez vetrobranskega stekla (ker kdo pa rabi tak luksuz?), tehta samo 895 kilogramov – kar je skoraj isto kot Lotus Elise iz tretje generacije. Roadster, ki ima trdno streho in vsaj malce več zaščite pred muhastim britanskim vremenom, doda še približno 100 kg in doseže maso 995 kg.

Foto: Longbow

Oba Longbow Speedster & Roadster poganja en sam, a zato nič manj zagrizen elektromotor s 240 kW (322 KM), ki svojo moč pošilja neposredno na zadnji kolesi. Rezultat? Speedster do 100 km/h (62 mph) pospeši v 3,5 sekunde, Roadster pa ga s 3,6 sekunde komaj opazno dohaja. To so številke, ki jih pričakujemo od resnih športnih avtomobilov, ne pa od električnih peres, ki tehtajo manj kot marsikateri bencinski hot-hatch.

Kaj pa doseg? Speedster s 275 miljami (443 km) po standardu WLTP ponuja več kot dovolj, Roadster pa zaradi boljše aerodinamike iztisne še 5 milj več (451 km). Seveda bo realni doseg odvisen od tega, kako močno boste pritiskali na pedal za plin – in priznajmo si, pri takšnem avtu bo noga težka.

Aluminij, ročna izdelava in… kitajski pridih?

Osnova obeh modelov je posebej zasnovano aluminijasto podvozje, ki zagotavlja trdnost in ohranja težo na minimumu. Karoserija je iz lahkih kompozitnih materialov, proizvedenih na trajnosten način – ker danes brez zelene etike ne gre več.

Ampak ne pričakujte, da je Longbow vse naredil na novo. Podjetje pametno uporablja že obstoječe komponente, kot so luči, ogledala in – ja, tudi elektromotorji in baterije prihajajo s Kitajske. Verjetno gre za preverjene litij-ionske celice tipa 2170, kar pomeni, da so si pri stroških privoščili nekaj pragmatizma. A nič zato – važno je, da se osredotočajo na tisto, kar šteje: vozniško izkušnjo.

Foto: Longbow

Speedster je popoln purist: brez strehe, brez kompromisov, samo vi, cesta in veter v laseh. Roadster pa je malce bolj “civiliziran” – zaradi strehe ga lahko uporabljate tudi v dežju, kar v Veliki Britaniji ni ravno zanemarljiva prednost. Oba sta ročno izdelana v Veliki Britaniji, kar avtomobiloma doda pridih ekskluzivnosti, ki ga ljubitelji butičnih avtomobilov tako cenijo.

Kdo stoji za Longbow Motors?

Longbow Motors ni projekt dveh zanesenjakov v garaži. Daniel Davy in Mark Tapscott imata bogate izkušnje iz Tesle, Lucida, Polestarja in BYD-ja. Njuna vizija? Ustvariti avto, ki ni le hiter, ampak predvsem povezan z voznikom. Njihovo vodilo je “Celeritas Levitas”, kar v prostem prevodu pomeni: hitrost lahkotnosti. In če vprašate mene, bi to morala biti filozofija vsakega pravega športnega avtomobila – ne glede na to, ali ga poganja bencin ali elektrika.

Mimogrede, ime Roadster je Longbow izbral z malce pobalinske provokacije – namreč v rahlem posmehu na račun Teslinega še vedno nedokončanega Roadsterja. Naključje? Dvomim. Ampak Longbow obljublja, da bo svoje avte dostavil leta 2026 – in za zdaj so na dobri poti.

Foto: Longbow

Cena in dobavljivost – koliko vas bo stalo to britansko veselje?

Speedster stane 84.995 funtov (okoli 93.000 evrov), Roadster pa presenetljivo manj – 64.995 funtov (okoli 71.000 evrov). Zakaj je model s streho cenejši? Dobra uganka. Morda gre za zvito marketinško potezo, s katero želijo Roadsterja približati širšemu krogu kupcev.

Speedster bo omejen na 150 primerkov, kar ga dela bolj ekskluzivnega, medtem ko bo Roadster na voljo v večjem številu. Rezervacije so že odprte na uradni strani Longbow Motors, kjer si lahko ogledate tudi brošure. Prvi avtomobili naj bi na ceste zapeljali leta 2026, kar pomeni, da imate še nekaj časa, da privarčujete – ali pa vsaj sanjate o tem.


Zaključek: Je Longbow nova električna ikona?

Longbow Speedster in Roadster sta kot svež veter v svetu električnih avtomobilov, kjer vse prevečkrat vidimo težke SUV-je, polne zaslonov, ki raje vozijo sami kot da bi vozili vi. Tu gre za nekaj drugega – za avto, ki hoče, da ga vozite, čutite in uživate.

Čeprav cena ni nizka, je to avtomobil za tiste, ki cenijo tradicijo, a so pripravljeni sprejeti prihodnost. Osebno? Speedster mi je bližje srcu – misel na to, da bi sedel v tako lahkem električnem roadsterju brez strehe, je preprosto preveč mamljiva.

Longbow dokazuje, da elektrika ne pomeni konca zabave za volanom. Če bodo držali obljube, bomo leta 2026 na cestah videli nekaj res posebnega. Do takrat pa – naj se sanje nadaljujejo!

Dodatne Informacije

longbowmotors.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.