fbpx

Lyft z novo robotaxi floto: Ali lahko “Uberjev mlajši brat” z avtonomnimi vozili Holon zamaje Teslo?

Lyft in nemški Holon načrtujeta napad na Uber, Waymo in Teslo

Foto: Lyft

Lyft se je povezal z malo znanim nemškim startupom Holon in industrijskim velikanom Benteler Mobility, da bi do leta 2026 v ameriška mesta pripeljal avtonomne shuttle avtobuse. Obetavna ideja, vendar ali lahko roza-logotipirani Lyft dejansko premaga Teslo, Waymo in svojega večnega rivala – Uber?

Pred leti je bil Lyft najbolj prepoznaven po roza brkih na avtomobilih svojih voznikov. Vendar leta 2025 brkov ni več, Lyft pa ima nov, drzen načrt. Tokrat bo namesto človeških voznikov uporabil shuttle avtobuse brez volana, ki bodo Američane prevažali v futurističnem slogu. Se sliši kot znanstvena fantastika? Morda, ampak prihodnost prihaja hitreje, kot mislite.

Foto: Lyft

Lyft in Holon Urban: Robotaksi, ki vas bo zapeljal (dobesedno)

Uber je svojo floto avtonomnih vozil že razvil v sodelovanju z Waymom in Lucidom, Tesla pa avtopilota že nekaj let agresivno promovira. Lyft je bil nekoliko tišji – vsaj do zdaj. Nedavno pa se je združil z nemškim Holonom in Benteler Mobility, z željo, da bi do konca leta 2026 ponudil lastno floto avtonomnih shuttle vozil, imenovano Holon Urban.

Vozilo Holon Urban je električno, popolnoma avtonomno in – kar je morda še pomembneje – brez volana in pedalov. Načrtovano je za mestne prevoze, letališča in poslovne cone ter lahko sprejme do 15 potnikov. Če se sprašujete, kako bo izgledal prihodnji obisk zabave ali odhod na letališče, je odgovor preprost: udobno, tiho in brez tiste nerodne vožnje, ko morate taksistu povedati, kam greste.

Foto: Lyft
Foto: Lyft

Kdo za vraga je Holon?

Če niste še nikoli slišali za Holon ali Benteler, se ne počutite slabo. Niste edini. Holon je startup, ki je nastal leta 2022 kot spin-off industrijskega velikana Benteler Group, ki ima kar 150-letno zgodovino v avtomobilski industriji. Holon Urban je sicer oblikovala priznana italijanska oblikovalska hiša Pininfarina, znana po vrhunskem oblikovanju za Ferrarije in Alfe Romeo. Zdaj pa bo namesto športnih avtomobilov oblikovala avtobuse brez voznika – zakaj pa ne?

Čeprav se proizvodnja vozil za ZDA še ni začela (prva tovarna v Jacksonvilleu, Florida bo odprta šele leta 2026), se Holon že pripravlja na prve korake na ameriških cestah. Seveda, če jim prej ne preprečijo carine in zakonske ovire, ki v ZDA niso ravno prijazne do evropskih robotov na kolesih.

Foto: Lyft
Foto: Lyft

Uber in Tesla bi morali biti nervozni (ali pa vsaj previdni)

Uber je že globoko v avtonomnih vodah, Tesla pa že od nekdaj samozavestno trdi, da bo prva osvojila samovozečo prihodnost. Lyft, ki je do zdaj gledal z obrobja, pa se je očitno odločil, da se pridruži zabavi in vrže rokavico v obraz velikanom. Njihova glavna prednost je obstoječa mreža uporabnikov, ki že imajo nameščeno Lyftovo aplikacijo – in ki se morda ne bi preveč pritoževali nad tem, da bi jih prevažal robotski shuttle namesto utrujenega voznika, ki je celo noč vozil za Uber.

Prihodnost, kjer so vozniki odveč

Lyft si zamišlja »human-centered« prihodnost, kjer paradoksalno človeka za volanom sploh ni. Prve vožnje so načrtovane že leta 2026, ko bo Holon Urban zapeljal na ameriške ceste. Če bodo uspeli preskočiti birokratske ovire in če se vožnje brez voznika izkažejo za varne in zanesljive, potem bodo Uber in Tesla dobili novega, precej resnega tekmeca.

Holonova avtonomna prihodnost se zdi idealna za ljudi, ki si želijo mirnih in učinkovitih mestnih prevozov. Vendar bo to idealno prihodnost mogoče uresničiti? Ali pa bo Lyft moral še nekaj let ostati pri “človeških” šoferjih – čeprav brez roza brkov?

Foto: Lyft

Zaključek: Bo Lyft končno postal robotaksi kralj?

Lyft je torej resen. Partnerstvo z nemškim startupom je drzen korak v prihodnost, toda od tega, ali bodo Američani sprejeli shuttle vozila brez voznikov, bo odvisno, ali lahko Lyft zares zavlada robotaksi svetu.


Eno pa je gotovo: prihodnost prevozov postaja vedno bolj zabavna. Le še volan nam manjka.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.