Ko se zdi, da Kitajci v svetu avtomobilizma ne morejo več presenetiti, pride na sceno Lynk & Co 02 – električni avto, ki združuje funkcionalnost, prostornost in presenetljivo zmogljivost. Vstopite v novo poglavje kitajske avtomobilske zgodbe, kjer so cene še bolj šokantne kot moč pod pokrovom.
Lynk & Co 02 temelji na enaki arhitekturi kot Smart #1, Volvo EX30 in Zeekr X – vse to je plod sodelovanja pod krovom Geely koncerna. Avto je na voljo z enim pogonskim sklopom: zadnji pogon s 272 KM (200 kW) in baterijo s kapaciteto 66 kWh (69 kWh bruto). Pospešek? Od 0 do 100 km/h v približno 6,2 sekunde, kar je solidno za vsakodnevno vožnjo. Oziroma, priznajmo si – res dobro.
Če govorimo o dosegu, Lynk & Co 02 ponuja do 445 km (WLTP), kar je primerno za daljša potovanja. Še bolj pomembno je, da hitri polnilnik omogoča moč do 150 kW, kar pomeni polnjenje baterije od 10 do 80 % v približno 30 minutah. Tudi 11 kW trifazni polnilnik je standard, kar dodaja praktičnost pri vsakodnevnem polnjenju. Pri modelu Lynk & Co 02 je na voljo možnost nadgradnje polnilnika na 22 kW AC polnjenje, kar je vključeno pri bolje opremljeni različici vozila imenoveni – more. Ta funkcionalnost omogoča precej hitrejše polnjenje baterije na javnih AC polnilnicah, kjer to podpira infrastruktura, saj skrajša čas polnjenja za polovico v primerjavi s standardnim 11 kW AC polnjenjem.
Prva stvar, ki jo opazite pri Lynk & Co 02, je njegova velikost. Če ga primerjamo z Volvo EX30 ali Zeekr X, je očitno večji – z več prostora tako za potnike kot za prtljago. Zadnja klop je postavljena bolj nazaj, kar omogoča boljše udobje kljub kupejevski zasnovi strehe. Prtljažnik z 410 litri prostornine (in dodatnimi 15 litri spredaj) pa prekaša večino konkurence v tem segmentu.
Notranjost je minimalistična, a nekoliko sterilna. Velik osrednji zaslon za infotainment in manjši digitalni zaslon za voznika nudita vse potrebne informacije, vendar brez odvečnih vizualnih elementov. Materiali so mehki na otip, a ne dosegajo premijske kakovosti Volva ali Tesle. Kljub temu Lynk & Co cilja na praktičnost z inovativnimi rešitvami, kot je odstranljiv predal za rokavice, ki bo v prihodnje imel funkcijo hlajenja.
Vožnja, kjer praktičnost prekaša čustva
Vožnja z Lynk & Co 02 je mirna in predvidljiva. Avto je zasnovan za udobje, z dobro uravnoteženim podvozjem in hitro odzivnostjo. V primerjavi z Volvom EX30 je vožnja manj živčna in bolj sproščena, saj podvozje bolje ublaži neravnine na cesti. ESP sistem je odziven in zanesljiv, kar je pomembno za električni avto z močjo na zadnji osi.
Medtem ko športni način omogoča rahlo izboljšano odzivnost, je avto že v osnovi dovolj zmogljiv za večino voznikov. To ni avto, ki bi ga kupili zaradi adrenalinske vožnje, a ponuja dovolj moči za varno in udobno premikanje, tudi na avtocesti.
Cena, ki osvoji srce
Eden od glavnih adutov Lynk & Co 02 je cena. Z osnovno ceno okoli 36.000 evrov ponuja več prostora in močnejše specifikacije kot večina evropskih konkurentov. Serijska oprema vključuje toplotno črpalko, 22 kW trifazni polnilnik (opcijsko), Harman Kardon avdio sistem in 20-palčna platišča. Če ga primerjamo z Volvom EX30, ki je bistveno dražji, ali Zeekr X, ki cilja na bolj premijski segment, Lynk & Co 02 prinaša največ za vaš denar. (Cena glede na različne vire.)
Lynk & Co 02 je električni avto, ki osvoji s praktičnostjo, prostornostjo in presenetljivo dostopno ceno. Čeprav ne izstopa po čustveni privlačnosti ali premijski kakovosti, ponuja trdno osnovo za vsakodnevno uporabo in hkrati razbije predsodke o kitajskih avtomobilih. Je to popoln avto? Morda ne, a glede na razmerje med ceno in kakovostjo je težko najti boljšo izbiro v tem segmentu.
Je Lynk & Co 02 začetek novega vala kitajskih avtomobilov v Evropi? Zdi se, da je odgovor pritrdilen. Ostaja le vprašanje: ste pripravljeni dati priložnost nečemu novemu?