Pozabi na Range Rover. Novi Lynk & Co 900 ne ponuja le prestiža, temveč tudi LED animacije na odbijaču, 6K zaslone v vseh vrstah sedežev in sedeže, ki se dobesedno obrnejo okrog – dobesedno.
Kaj dobiš, ko združiš švedski dizajn, kitajsko tehnologijo in popolnoma svobodno domišljijo? Vozilo, ki se v notranjosti spremeni v dnevno sobo, v prtljažniku v kamp kuhinjo in med vožnjo v udobno kapsulo prihodnosti. To je Lynk & Co 900 – prestižni SUV, ki se ne boji ničesar in nikogar.
SUV nove generacije Lynk & Co 900
Lynk & Co 900 je najnovejši model znamke, ki sodi pod okrilje kitajskega velikana Geely in s tem deli DNK z Volvom in Zeekrom. Ne gre več za eksperiment ali render, temveč za čisto pravi šest-sedežni plug-in hibridni SUV, ki po dimenzijah konkurira velikim imenom, kot je Range Rover – in jih v marsičem tudi preseže. Avto je bil razvit na Volvovi prestižni SPA platformi, a v »evolucijski« različici, prilagojeni za hibridni in električni pogon. Zunanjost je prefinjena mešanica robustnosti in elegance, dopolnjena z edinstvenimi elementi, kot je LED zaslon na sprednjem odbijaču z več kot 10.000 pikami, ki prikazuje animacije in sporočila.
Pod pokrovom se skriva napredna pogonska tehnologija. Na voljo so trije različni pogoni. Osnovni združuje 1,5-litrski bencinski motor in dva elektromotorja (spredaj in zadaj) z močjo 530 kW (721 KM). Srednji model ponuja 2,0-litrski motor z dodatnim elektromotorjem spredaj in 230 kW zadaj, kar pomeni skupno moč 540 kW (735 KM) in kar 1.038 Nm navora. Vrhunska različica pa s tremi elektromotorji in 2,0-litrskim motorjem doseže 630 kW (860 KM) in preko 1.200 Nm navora. Najhitrejša različica do 100 km/h pospeši v le 4,3 sekunde.
Zmogljiv in elektrificiran
Lynk & Co 900 je plug-in hibrid z baterijo kapacitete 43 ali 50 kWh, kar omogoča do 280 km električnega dosega po CLTC standardu. Polnjenje je hitro, saj omogoča 3C polnjenje – od 20 do 80 % v le 17 minutah. Vozilo lahko deluje v popolnoma električnem načinu (spredaj ali zadaj), v kombiniranem hibridnem načinu (HEV), ali pa v nuji le na motor z notranjim izgorevanjem. Poleg tega je avto pripravljen tudi za bolj ekstremne podvige – zračno vzmetenje z dvojno komoro omogoča prilagoditev višine podvozja za +/- 40 mm, zadnje krmiljenje do 20° pa skrajša obračalni krog na le 5,3 metra.
Vozne lastnosti so presenetljivo športne za vozilo takšne velikosti. SPA platforma zagotavlja togost in uravnoteženo dinamiko, medtem ko sistem prepoznave cestišča analizira podlago 15 metrov vnaprej in sproti prilagaja vzmetenje. Zmožnosti, kot sta “crab walk” in “walt turn”, omogočajo skoraj čarobno manevriranje v urbanih okoljih ali na terenu.
Kabina Lynk & Co 900 kot prestižni salon
V notranjosti vas Lynk & Co 900 popolnoma osupne. Prva stvar, ki jo opazite, je 30-palčni 6K zaslon, ki sega čez celotno armaturno ploščo. Upravljan je s Snapdragon 8295 čipom in ponuja funkcionalnosti, kot so ločeno ogledovanje vsebin za voznika in sovoznika, možnost kamp načina in neverjetna grafična hitrost. A to je šele začetek.
Na voljo sta še dva dodatna 30-palčna 6K zaslona v drugi vrsti, vsak s funkcijo deljenega zaslona, gestnim upravljanjem in zvočniki v vzglavnikih, tako da vsak potnik lahko posluša svojo vsebino. Sistem Harman Kardon s 31 zvočniki in močjo 2.640 W ponuja pravi koncertni doživetje znotraj vozila. Kabina je izdelana iz najboljših materialov – mehke površine, usnje, mikrovlakna in filc povsod, tudi v predalih in vratnih žepih.
Sedeži so ogrevani, hlajeni in imajo masažno funkcijo – in to ne samo spredaj. Tudi druga in tretja vrsta imata masažne funkcije (do 16 točk), tretja vrsta pa celo lastne USB-C priključke, zvočnike in ambientno osvetlitev. Kabina vključuje še dva panoramska steklena strešna okna, 9-litrski hladilnik s funkcijo grelnika (od -6°C do 50°C), vrtljive mize, elektronsko pomične sedeže, 220V vtičnice in celo možnost priklopa projektorja za filmski večer na prostem.
Revolucija zadaj: sedeži, ki se obrnejo
Pravi spektakel pa se zgodi zadaj. Druga vrsta sedežev se lahko zavrti za 180°, da ustvarite lounge prostor ali družabni kotiček. Lahko se obrne tudi za 90° za lažji vstop ali namestitev otroškega sedeža. V kombinaciji z zadnjo zložljivo klopjo, ki prenese 300 kg, in dodatnimi sedeži za ribarjenje ali piknik, dobite SUV, ki ga lahko mirno uporabite tudi za kampiranje, delo ali zabavo.
Pripravljen na samostojno vožnjo
Lynk & Co 900 ponuja do Level 3 (H7) avtonomne vožnje – torej tudi v mestih, ne le na avtocestah. Sistem omogoča samodejne menjave pasov, zavijanje, sledenje izvoznim cestam in celo vožnjo »od parkirišča do parkirišča« brez posredovanja voznika. Kamera LiDAR, radarji in številne kamere skrbijo za natančno zaznavanje okolice. Ni znano, ali bo ta tehnologija vključena v izvozne različice, a tehnično je vozilo popolnoma pripravljeno na avtonomno prihodnost.
Zaključek: novo poglavje v svetu prestižnih SUV-jev
Lynk & Co 900 je eden najbolj impresivnih SUV-jev, kar jih je prišlo iz Kitajske – ali katerekoli druge države. Združuje prestiž, udobje, inovacije in drznost, ki je evropski konkurenti pogosto ne upajo pokazati. Če se bo cena osnovne različice res začela okoli 350.000 RMB (približno 45.000 €), potem gre za eno največjih avtomobilskih »ugodnih kupčij« v luksuznem segmentu.
Vse, kar Range Rover ponuja, Lynk & Co 900 naredi boljše – in mu doda sedeže, ki se vrtijo. Odlično!