Red Yacht Design lansira novo znamko Manari Yachts, njen prvi model Manari 52 pa je sredozemski “day boat” z zložljivimi stranicami in balkonom ob boku ter IPS‑pogon, ki obljublja do 44,6 vozla. V razredu 52 čevljev stavi na dizajn, hitrost in redkost.
Če so nekoč 52-čevljanki pomenile udoben “taxi” med otoki, Manari 52 dokazuje, da je danes to plavajoča dnevna soba z gumbom za “origami”. Krma se odpre kot zložljiv nož švicarske vojske in razkrije balkon ter platformo, ki vas dobesedno spusti v morje. To ni le igrača za vikend, ampak manifest nove znamke Manari Yachts, ki skupaj z Red Yacht Design obljublja manj tradicije in več provokacije. Rezultat? Čoln, ki ne želi biti “še en 52-čevljni model”, ampak tisti, o katerem bodo govorili tudi tisti, ki se raje vozijo s skuterjem.
Ključne številke na kratko: Manari 52
- Dolžina (LOA): 15,85 m (52 ft)
- Širina (beam): 4,59 m (15 ft)
- Ugrez (draft): 1,33 m (4,3 ft)
- Izpodriv (suho): 14 t (30.864 lb)
- Najvišja hitrost: 44,6 vozla (51,3 mph); mediji omenjajo do 47 vozlov
- Pogon: dvojni Volvo Penta IPS (moč – podatek še ni uradno objavljen)
- Kapaciteta goriva: 2.500 l (660 gal)
- Sveža voda / črna voda: 200 l / 200 l (53 gal / 53 gal)
- Največ potnikov: 12; CE kategorija B
Pogonski sklop in zmogljivosti
Manari 52 je zasnovana okoli dvojnega Volvo Penta IPS. To pomeni boljšo okretnost v marini (joystick), učinkovitejšo plovbo in manj vibracij kot pri klasičnih osovinah – tehnologija, ki jo Volvo Penta oglašuje kot korak naprej v udobju in porabi. Uradna specifikacija navaja največ 44,6 vozla, kar jo postavlja v hiter konec razreda. Robb Report (preko Yahoja) poroča o 47 vozlih, zato trenutno navajamo razpon 44,6–47, dokler proizvajalec ne potrdi končne številke za serijski čoln.
Kot dobra šala na račun fizike: IPS s propelerji, ki »vlečejo« namesto »potiskajo«, učinkuje kot odličen natakar – isto delo opravi z manj koraki. V resnici to pomeni natančnejše manevriranje in potencialno nižjo porabo pri križarjenju, odvisno od konfiguracije.
Dimenzije in prostori
Pri 15,85 m dolžine in 4,59 m širine Manari 52 ponuja jasno delitev na zunanji »dnevni« del in elegantno notranjost. Na premcu je ločen salon z ležalnim delom, na krmi pa velika kopalna platforma in, zvezda predstave, bočni balkon: stranska stena se odpre in razširi bivalno površino tik nad vodo. To je tisti “origami” trenutek, ki ga boste kazali gostom, kot nekateri kažejo skrivni žep na suknjiču.
V notranjosti so salon, gostinski prostor, glavna kabina ter prostorna kopalnica, z materiali tipa Loro Piana in italijanskim lesom. Ni križarke z dvanajstimi palubami, je pa presenetljivo “butična” v dotiku in izboru tkanin.
Trup, arhitektura in inženiring
Dizajn nosi podpis Red Yacht Design, za navtično arhitekturo trupa pa stoji nizozemski Mulder Design. Inženiring projekta je prevzel studio Eureka Yachts. Kombinacija izkušenih imen in GRP (kompozitne) konstrukcije je recept za nizko maso (14 t suho) in ostrino v valovih.
Kabina, tehnologija in varnost
CE kategorija B pomeni, da je plovilo primerno za obalno plovbo v težjih razmerah. IPS prinaša joystick upravljanje, tipično tudi možnost asistenčnih funkcij pri pristajanju in držanju položaja (odvisno od konfiguracije). Če je avtomobilistična analogija ABS, je IPS‑joystick v marini nekaj, kar povzroči, da gledalci na pomolu pospravijo pokovko – preprosto manj drame.
Konkurenčni okvir
V 52‑čevljskem razredu sta glasna tekmeca Pardo GT52 in Absolute 52 Fly. Pardo ponuja podobno odprt tloris in platformo za kopanje, realni vrh pa se v testih giblje okrog 30–33 vozlov (z IPS 650–800). Absolute 52 Fly z IPS‑800 (600 hp) dosega tipično 30 vozlov (včasih navajajo do 34), vendar je počasnejša kot Manari. Na kratko: Manari 52 cilja na več hitrosti ob primerljivi ravni udobja.
Dediščina modela
Manari Yachts je sveža znamka s sedežem v Miami Beach, a z močnim dosegom v Evropi in Aziji. Filozofija? Omejene serije, visoka izdelava, poudarek na socialnih palubah in unikatnosti – da je vsak čoln tako individualen kot njegov lastnik. V tem smislu Manari 52 ni le prvi model, temveč manifest.
Zaključek: Manari 52
Če je večina 52‑čevljank danes “apartma na vodi”, je Manari 52 bolj loft na vodi: odprta, družabna in z nekaj iznajdljivimi triki – bočnim balkonom in krmo, ki se dobesedno odpre v morje. Dodajte še IPS in razpon 44,6–47 vozlov ter dobite recept za dan, ki se iz plovbe spremeni v dogodek. Kdo je kupec? Nekdo, ki želi superjahtni občutek v paketu, ki ga je lahko upravljati, in ki mu ni vseeno, da bo njegov čoln v marini videti drugače. V tem razredu gre težko hitreje in bolj “po svoje”.