fbpx

Maserati MCPura: subtilna evolucija in nova eskluzivnost

Subtilne spremembe za prefinjen videz

Maserati MCPura
Foto: Maserati

Ko je Maserati leta 2020 predstavil MC20, je svet superšportnih avtomobilov dobil novega igralca, ki je obljubljal vrnitev znamke na vrh. Zdaj, pet let kasneje, je Maserati na festivalu hitrosti Goodwood 2025 (10.–13. julij) razkril naslednika: MCPura. Toda ali je ta osveženi model dovolj, da se kosa s konkurenco, ki drvi proti elektrifikaciji? Poglejmo, kaj prinaša novinec in ali je vreden vašega navdušenja.

Na prvi pogled bi lahko Maserati MCPuraa zamenjali za MC20. Spremembe so namreč diskretne, a premišljene. Sprednja maska je dobila ostrejšo, bolj trapezoidno obliko, ki črpa navdih iz dirkaškega modela GT2 Stradale. Zadnji odbijač je prav tako rahlo preoblikovan, kar doda nekaj svežine k že tako elegantni silhueti. Maserati je dodal tudi tri nove barve: Devil Orange, Verde Royale in Night Interaction, ki obljubljajo, da bo avtomobil izstopal na cesti – ali vsaj na razstavnem prostoru.

Notranjost je bila ena od šibkih točk MC20, saj so mnogi kritizirali njeno pomanjkanje razkošja. Maserati je tokrat prisluhnil in MCPura prinaša prenovljene sedeže z bolj sofisticiranim dizajnom ter višjo kakovost materialov. Kabina zdaj bolj ustreza cenovnemu razredu, ki presega četrt milijona evrov, a še vedno ohranja minimalističen pristop, ki poudarja vozniško izkušnjo.

Foto: Maserati
Foto: Maserati

Srce ostaja enako

Pod pokrovom motorja Maserati MCPura 2026 ni presenečenj. MCPura poganja isti 3,0-litrski twin-turbo V6 motor, imenovan Nettuno, ki proizvede 621 konjskih moči in 538 Nm navora. Ta motor, v celoti razvit pri Maseratiju, je še vedno tehnološki dragulj, saj ponuja surovo moč in dirkaški zvok, ki ga ljubitelji bencinskih motorjev obožujejo. Moč se prenaša na zadnja kolesa prek osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, kar zagotavlja bliskovite pospeške in natančno vodljivost.

Vendar pa tu tiči vprašanje: ali je ohranjanje enakega pogona pametna poteza? Medtem ko Ferrari z modelom 296, Lamborghini s Temerariom in McLaren z Arturov stavi na hibridne pogone, Maserati ostaja zvest klasičnemu bencinskemu motorju. To je lahko prednost za puriste, ki cenijo “čistost” vozniške izkušnje – od tod tudi ime “Pura” – a morda slabost v očeh tistih, ki pričakujejo tehnološki preskok.

Foto: Maserati

Ekskluzivnost kot adut

Maserati MCPura ne bo avtomobil za množice. Proizvodnja bo omejena na zgolj 120 primerkov za ZDA in 10 za Kanado v modelnem letu 2026, kar pomeni, da bo MCPura prava redkost. Ta ekskluzivnost bo privlačna za zbiratelje in tiste, ki želijo nekaj posebnega, a hkrati omejuje doseg avtomobila na trgu. Čeprav so ZDA in Kanada drugi največji trg za Maserati (za Evropsko unijo), bo le peščica srečnežev lahko sedla za volan.

Foto: Maserati
Foto: Maserati
Foto: Maserati
Foto: Maserati

Kje stoji MCPura v svetu superšportnikov?

MC20 je ob debiju prejel pohvale kritikov, a ni uspel resno konkurirati velikanom, kot so Ferrari, Lamborghini ali McLaren. MCPura nadaljuje to zgodbo, a z rahlimi izboljšavami. Čeprav je notranjost zdaj bolj razkošna in dizajn nekoliko osvežen, se zdi, da Maserati ni tvegal z drznejšimi spremembami. V času, ko konkurenca stavi na hibridne in električne pogone, se MCPura zanaša na svojo klasično privlačnost.

Po drugi strani pa je prav ta “čistost” lahko adut. V svetu, kjer se superšportniki vse bolj zanašajo na kompleksne hibridne sisteme, MCPura ponuja neposredno, surovo vozniško izkušnjo, ki jo bodo cenili tisti, ki še vedno sanjajo o zvoku V6 motorja brez električnih dodatkov.

Cena in razpoložljivost

Cene za MCPura še niso objavljene, a glede na to, da se MC20 začne pri približno 285.000 USD za osnovni model in 310.000 USD / primerljivo evrov za različico Cielo, lahko pričakujemo podoben cenovni razred. Naročila se odpirajo kmalu, prve dobave pa so predvidene za konec leta 2025. Če želite enega od teh redkih primerkov, bo treba pohiteti – še posebej v Kanadi, kjer je na voljo le 10 vozil.

Maserati MCPura
Foto: Maserati

Zaključek: Subtilna evolucija ali zamujena priložnost?

Maserati MCPura je nedvomno čudovit avtomobil, ki ohranja dušo MC20, a jo rahlo izpopolni. Novi odbijači, sveže barve in izboljšana notranjost so dobrodošle spremembe, a vprašanje ostaja: ali je to dovolj? V svetu, kjer konkurenca drvi proti elektrifikaciji in tehnološkim inovacijam, se zdi, da Maserati stavi na nostalgijo in ekskluzivnost. Za nekatere bo to dovolj – za druge pa morda premalo.

Ali bo MCPura postala zbirateljski dragulj ali le še ena epizoda v Maseratijevi zgodbi o vrnitvi na vrh? Odgovor bomo dobili, ko bodo prvi primerki zapeljali na ceste – ali bolje rečeno, na dirkališča.

Tehnični podatki: Maserati MCPura

Specifikacija Podrobnosti
Model Maserati MCPura (kupe in Cielo kabriolet)
Motor 3,0-litrski twin-turbo V6 Nettuno
Moč 621 KM
Navor 538 Nm
Menjalnik 8-stopenjski dvosklopčni avtomatski
Pogon Zadnji pogon
Proizvodnja (2026) 120 (ZDA), 10 (Kanada)
Cena Ni še objavljena (približno 285.000 USD+)
Razpoložljivost Konec 2025

Dodatne Informacije

maserati.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.