fbpx

MB&F-jeva M.A.D.2: cenovno dostopna ura, a skoraj nemogoča za dobiti

Ko avantgarda postane “dostopna”

M.A.D.2
Foto: MB&F

Če vsaj malo poznate MB&F, veste, da ta urarska hiša že skoraj dve desetletji ustvarja ure, ki so bolj umetnine kot klasični merilniki časa. Njihovi modeli običajno stanejo toliko kot nov avtomobil – ali celo stanovanje. Potem pa je Max Büsser leta 2021 naredil nekaj, česar nihče ni pričakoval: predstavil je M.A.D.1, uro z vso ekscentričnostjo MB&F, a s presenetljivo “skromno” ceno okoli 3.000 EUR (primerljivo USD)

Če vsaj malo poznate MB&F, veste, da ta urarska hiša že skoraj dve desetletji ustvarja ure, ki so bolj umetnine kot klasični merilniki časa. Njihovi modeli običajno stanejo toliko kot nov avtomobil – ali celo stanovanje. Potem pa je Max Büsser leta 2021 naredil nekaj, česar nihče ni pričakoval: predstavil je M.A.D.1, uro z vso ekscentričnostjo MB&F, a s presenetljivo “skromno” ceno okoli 3.000 USD.

Tri leta kasneje smo priča njenemu nadaljevanju – M.A.D.2, ki nadaljuje filozofijo “dostopne ekskluzivnosti”. Ampak ne veselite se prehitro, saj bo tudi ta model ostal izjemno težko dosegljiv.

Dostopna? Seveda. Dostopna vam? Verjetno ne.

Prva M.A.D.1 je bila sprva zgolj darilo za dobavitelje in zbiratelje MB&F – zaradi česar je njena razpoložljivost postala urbana legenda. Namesto običajnega kompleksnega MB&F mehanizma je vsebovala obrnjeni Miyota avtomatski kaliber, kar je omogočilo nižjo ceno. A to ni pomenilo, da je bila dolgočasna – daleč od tega. Čas se je prikazoval ob strani ohišja, medtem ko je bila številčnica zgolj razstava mehanike.

Kasneje so zaradi neverjetnega povpraševanja izdali več različic, vključno s slim modelom s švicarskim mehanizmom. In tako se je rodila celotna linija M.A.D.Editions.

Foto: MB&F

M.A.D.2: Ko MB&F sreča DJ-je

Zdaj pa smo pri M.A.D.2, nasledniku, ki se presenetljivo precej oddaljuje od oblikovne norosti MB&F. No, vsaj na prvi pogled.

Pri oblikovanju je poleg Maxa Büsserja sodeloval tudi Eric Giroud, priznani urarski oblikovalec, ki je delal za Mido, Tissot in Vacheron Constantin. Skupaj sta ustvarila uro, ki je hkrati minimalistična in ekstravagantna – popolna kombinacija za tiste, ki obožujejo nevsakdanje, a ne želijo kričečih dizajnov.

Foto: MB&F

Navdih iz klubskih noči 90-ih

Najbolj izstopajoč element M.A.D.2 so dva dvignjena podštevilčnika, ki spominjata na DJ-jevo mešalno mizo. To ni naključje – Giroud je bil v mladosti velik ljubitelj elektronske glasbe in klubskih večerov 90-ih.

  • Levi podštevilčnik prikazuje ure s številkami, obrnjenimi na stran.
  • Desni podštevilčnik prikazuje minute, a z obratno orientacijo.
  • Pod njimi se razprostira zelen številčnik s črnimi utori, ki očitno črpa navdih iz vinilnih plošč.

Celoten dizajn je zaprt v 42-milimetrskem nerjavnem jeklenem ohišju, zaščitenem z izbočenim safirnim steklom. Za dodaten tehnični pečat pa poskrbijo osvetljeni stop-pini, ki pomagajo držati mehanizem na mestu.

In če ste mislili, da bo izbira barv preprosta – presenečenje! Poleg standardne zelene različice bo izključno za člane MB&F Tribe in Friends na voljo še oranžna verzija s črnim paščkom.


Tehnične specifikacije

  • Premer ohišja: 42 mm
  • Debelina: 12,3 mm
  • Material: nerjaveče jeklo
  • Vodoodpornost: 30 m
  • Mehanizem: La Joux-Perret G101 avtomatski, 64-urna rezerva energije, 4-Hz frekvenca
  • Pašček: usnje z zrnatim vzorcem
  • Omejena izdaja? Da, na voljo prek žrebanja

Cena in dostopnost

Najboljši del? Cena ostaja enaka kot pri predhodniku – 2.900 CHF (~3.277 USD).
Najslabši del? Ura bo na voljo samo prek žrebanja, ki bo potekalo 1. aprila ob 14:00 CET. In ne, to žal ni prvoaprilska šala.

Če želite svojo priložnost, obiščite MB&F-jevo spletno stran in se prijavite. Morda boste imeli srečo.

Zaključek: kultni status zagotovljen

M.A.D.2 nadaljuje vizijo M.A.D.Editions – dostopnejši, a še vedno nevsakdanji MB&F. Čeprav stane “le” 3.000 USD, ostaja tako težko dosegljiva, kot bi šlo za prestižni model iz njihove glavne linije. Če si želite vinilno navdahnjene ure z DJ-jevsko dušo, boste morali imeti več kot le okus – potrebovali boste tudi veliko sreče!

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.