fbpx

Menjava baterij: utopija ali realnost – NIO s 60. NIO Power Swap postajo za menjavo baterij v Evropi prehiteva konkurenco – in prihodnost

Blizu Kölna in Bonna zdaj stoji prihodnost mobilnosti

NIO Power Swap postajo
Foto: Nio

V Sankt Augustinu, nekje med vonjem po bratwurstih in nemško učinkovitostjo, se je 29. aprila zgodilo nekaj, kar bo morda čez nekaj let razumljeno kot prelomnica električne mobilnosti. NIO je odprl svojo 60. NIO Power Swap v Evropi – in 20. v Nemčiji. A to ni samo številka. To je tiha, a glasna napoved: prihajamo. In to hitro.

Če ste mislili, da je električna mobilnost samo stvar kilometrov dosega in živčne borbe za najbližjo prazno hitropolnilnico, potem očitno še niste slišali za NIO in Nio Power Swap postajo. Kitajski pionir električnih vozil ni le proizvajalec karizmatičnih e-avtomobilov z ogromno digitalne samozavesti, ampak predvsem arhitekt radikalno drugačnega pristopa do »tankanja«. Namesto da bi čakali ob kavi in preverjali Instagram, medtem ko se baterija polni, preprosto – zamenjate baterijo – zavijete na NIO Power Swap postajo. Kot menjalec gum v boksih F1, samo da je avto električen in vi ste še vedno v kravati.

Foto: Nio

Menjava baterij je realnost prihodnosti – NIO Power Swap – ne le utopija

Novo Power Swap postajo generacije 2, ki so jo konec aprila postavili v Sankt Augustinu, mestu med Kölnom in Bonnom, je tehnološki dragulj. Lahko opravi do 312 menjav baterij dnevno, vsak postopek pa traja pičlih 5 minut. V notranjosti postaje je prostora za 13 baterij, ki se ne le hranijo, ampak tudi polnijo z močjo do 80 kW. Ni vam treba niti stopiti iz vozila – vse poteka avtomatizirano, mehansko natančno in skoraj brez hrupa.


To je že 20. postaja za menjavo baterij, ki jo je NIO postavil v Nemčiji, kar pomeni, da se je azijski gigant že izenačil z Norveško – donedavnim evropskim kraljestvom električne mobilnosti. Ambicije podjetja pa segajo precej dlje. Po besedah Zhang Huija, podpredsednika NIO Europe, je cilj jasen: postati hrbtenica električne infrastrukture v Evropi, hkrati pa spodbujati sodelovanje med kitajsko in evropsko avtomobilsko industrijo. Z drugimi besedami: Tesla, pazi se.

Foto: Nio

In zakaj je to pomembno? Ker je model “swap” lahko resnična alternativa – ali celo rešitev – za vse tiste, ki jim je »range anxiety« (strah pred prazno baterijo) dobesedno preprečil prehod na elektriko. Z menjavo baterij, ki je hitrejša kot polnjenje in uporabniku prijaznejša kot večina trenutnih rešitev, NIO ponuja nekaj, kar se sliši kot znanstvena fantastika, a deluje tukaj in zdaj.

Zgodovina bo morda pokazala, da je prav ta postaja v Sankt Augustinu – skromna, a napredna – eden od korakov, s katerim je Kitajska vstopila skozi zadnja vrata nemškega avtomobilskega ponosa. A brez dramatiziranja: če nas lahko nekdo nauči, kako hitro, čisto in učinkovito zamenjati baterijo, naj bo to kdorkoli. Tudi nekdo iz Šanghaja.Seveda se tu le sarkastično šalim in gledam proti Porsche, Audi, BMW in Mercedes-Benz.

Foto: Nio / menjava baterij v Nemčiji

Zaključek: Bi tudi v zavili na Power Swap postajo?! Ali vam ni težava počakati 15 minut dlje

Če je NIO s svojimi avtomobili dokazal, da zna narediti privlačen, digitalno napreden in vozniško dober električni avto, potem z infrastrukturo postaja še nevarnejši igralec. Sistem za menjavo baterij morda ni za vsakogar – danes. A jutri, ko bomo vsi iskali rešitve, kako čim hitreje in bolj fleksibilno napolniti svoja električna vozila, bo to, kar danes gradijo na relaciji Köln–Bonn, izgledalo kot vizionarska odločitev. Cena menjave baterije? To še vedno ostaja skrivnost, saj je vezana na sistem naročnin in lastništva pri NIO. A če bo udobje premagalo ceno, potem je prihodnost že tukaj. In je zamenljiva.

Dodatne Informacije

nio.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.