fbpx

Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025: ikonski SUV, z novim oblikovnim jezikom je nova doba zvezde

Zvezdni zaslon, zvezdni strop, zvezdni ugled.

Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes‑Benz GLC je Mercedesova največja uspešnica – zdaj na baterije, z novo “ikonično masko”, MB.OS možgani in 39,1‑palčnim HYPERSCREEN zaslonom čez celotno armaturo. Zveni kot koncept? Ni. Je serija, ki pride na ceste od konca 2026.

Mercedes je GLC postavil na novo generacijo električne arhitekture z 800‑voltno elektriko, dvofaznim menjalnikom na zadnji osi in baterijo okrog 94 kWh. Rezultat? Po trenutnih napovedih top model GLC 400 4MATIC zmore do 713 km (WLTP), polnjenje 10–80 % v ~24 min, in sunkovit pospešek 0–60 mph (0–97 km/h) v 4,4 s. Osnovnejši GLC 300+ meri 5,9 s. To so številke, ki v razredu srednjih premium SUV‑jev pomenijo resen preplah. (360 kW = 483 hp.)

MB.OS: supermožgani na štirih kolesih

MB.OS je nova “čip‑do‑oblaka” platforma. Upravlja infotainment, asistenčne sisteme in celo polnjenje, teče na čipih, ki zmorejo okrog 254 bilijonov operacij/s (TOPS), in omogoča posodobitve OTA za cel avto. V kabini živi MBUX Virtual Assistant, ki združuje Google Cloud Automotive AI Agent (navigacija, POI, pogovor) in nove zmožnosti, ki se povezujejo tudi z Microsoftovim Bing‑om za sprotno znanje. Več realnega uma, manj gumbov “nazaj”.

Foto: Mercedes-Benz

Zunanjost: “prepoznavna na 100 metrov”

GLC je prvi Mercedes s preoblikovano, osvetljeno ikonično masko, ki definira novo “face of the brand”. Celota ostaja GLC – čista ramena, polne blatnike – a proporci so sodobnejši. Karoserija je daljša, medosna razdalja pa je ~3,1 palca (ok. 80 mm) daljša kot pri bencinski različici, zato je več prostora za baterijo in potnike.

Notranjost: digitalni salon z zvezdnim nebom

Osrednja diva je MBUX HYPERSCREENen sam, brezšiven zaslon širine 99,3 cm (39,1″) z matrično osvetlitvijo in več kot 1000 LED za lokalno zatemnjevanje. Je največji zaslon v Mercedesu doslej, z novimi grafičnimi “temami” in barvami ambienta, ki se uskladijo z instrumenti. Nad glavami? SKY CONTROL panoramska streha, ki lahko preklaplja med prosojno in motno, ponoči pa prižge 162 “zvezd” – učinek je hkrati geek in glam. Dobesedno “Welcome Home”.

Foto: Mercedes-Benz

Praktičnost: frunk + velik prtljažnik + več prostora

Električni GLC želi biti “tvoj vsakdan”. Prtljažnik meri 570 l, s podrtimi naslonjali 1740 l. Spredaj je še frunk s 128 l, idealen za kable ali volnen pulover, ki ga vedno pozabiš. To niso “teaser” številke, to so uporabne litri.

Foto: Mercedes-Benz

Vozna dinamika: zrak iz S‑Class, okretnost mestnega kolesa

Paket Agility & Comfort prinaša AIRMATIC zračno vzmetenje (tehnologija iz S‑Razreda) in krmiljenje zadnje osi do 4,5°. Na avtocesti se pelje kot limuzina, v mestu pa obrača kot bi goljufal geometrijo. Vleka? Do 2,4 t – karavan, čoln ali vikend z dvema e‑kolesoma, brez drame.

“Transparentna maska” & teren

Program TERRAIN prilagodi pogon, volan in zavore za makadam ali travnik. Kamera s funkcijo “transparentna maska” navidez pokaže, kaj se dogaja pod nosom avtomobila. Zato manj “ups” trenutkov, ko cesta ni čisto cesta.

Zaviranje 2.0: One‑Box in rekuperacija do 300 kW

Novi One‑Box sistem združi rekuperacijo in trenje s povsem enakomernim občutkom na pedalu. V vsakdanji vožnji GLC rekuperira pri več kot 99 % vseh pojemkov in zmore do 300 kW povratka energije. Izbereš lahko več ravni (D‑, D, D+, D Auto). Manj izgube, več dosega, mirno stopalo.

Digitalni asistenčni paket: MB.DRIVE, ki “vidi” svet – Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025

MB.DRIVE gleda na cesto z do 10 zunanjimi kamerami, 5 radarji in 12 ultrazvočnimi senzorji. Vse to teče na MB.OS, ki skozi Surround Navigation pokaže, kaj avto zazna – in zakaj se odloča tako, kot se – kar gradi zaupanje. Funkcije se bodo posodabljale OTA.

Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz

Polnjenje: 800 V, rezervacija polnilnice in bidirectional prihodnost

Arhitektura Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025 je 800 V in nova generacija baterij odpirata vrata hitrejšemu polnjenju. Mercedes navaja do 303 km dodanega dosega v 10 minutah (odvisno od pogojev) in polnjenje 10–80 % v ~24 min. MB.CHARGE Public združuje velike mreže (tudi NACS), in – ekskluziva – omogoča rezervacijo polnilnega mesta v MB polnilnih parkih 15 min pred prihodom. Namen? Nič več “polnilniškega** Tetrisa**”. Cilj mreže: ~10.000 polnilnih točk do konca desetletja. GLC je tudi pripravljen na dvosmerno (V2H/V2G) – tehnično že “tam”, storitve sledijo po trgih.

Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz

Trajnost: certificirano veganski paket

Znotraj lahko izberete Vegan Packageprvi v industriji, neodvisno certificiran s strani The Vegan Society. Ne gre le za sedeže; tudi volan, strop, obloge in preproge so brez živalskih materialov – s poudarkom na reciklatu. Luxury, brez slabe vesti.

Foto: Mercedes‑Benz

Tehnične sladice (poudarki): Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025

  • Pogon in baterija: 800‑V arhitektura; baterija okrog 94 kWh; dvofazni (2‑stopenjski) menjalnik zadaj.
  • Moč/zmogljivosti (predvideno): GLC 400 4MATIC: 360 kW (483 hp), 0–60 mph 4,4 s; GLC 300+: 369 hp, 0–60 mph 5,9 s; 10–80 % ~24 min na DC. Najvišja hitrost 130 mph (210 km/h).
  • Doseg in polnjenje: do 713 km (WLTP); do ~303 km v 10 min (DC, napovedi).
  • Vleka/praktičnost: 2,4 t zavirane prikolice; 570–1740 l zadaj + 128 l frunk.
  • Podvozje: AIRMATIC + 4,5° zadnjega krmiljenja (opcijsko).
  • Zavore/energija: One‑Box; rekuperacija do 300 kW, >99 % pojemkov na elektriko.
  • Zaslon: MBUX HYPERSCREEN 39,1″ (99,3 cm), >1000 LED matrika, največji doslej pri Mercedesu.
  • Asistenca: MB.DRIVE s 10 kamerami/5 radarji/12 ultrazvočnimi; Surround Navigation prikaz zaznav.
  • Polnjenje & mreža: MB.CHARGE Public (rezervacije, Plug & Charge, NACS integracija); cilj ~10.000 točk.

 

Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz
Foto: Mercedes‑Benz

Zaključek: Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025

Električni Mercedes‑Benz GLC z EQ tehnologijo 2025 je točno to, kar si je znamka obljubila sama sebi: GLC, ki ostaja GLC – le bolj tih, hitrejši v mislih (MB.OS) in bolj razmišljujoč pri energiji (800 V, 300 kW rekuperacije). Da, maska sveti; a pod sijajem je prava tehnika: AIRMATIC iz S‑Razreda, zadnje krmiljenje 4,5°, MB.DRIVE s polnim senzorskim kompletom, in digitalna infrastruktura, ki preko MB.CHARGE celo rezervira polnilnico namesto tebe. Če dodaš še vegan interier s certifikatom, velik HYPERSCREEN in praktičnost (570–1740 l + frunk), dobiš SUV, ki ne izgublja identitete zaradi baterije, temveč jo dvigne. Cene in specifikacije po trgih bodo sledile z začetkom prodaje, ki ga v industriji umeščajo v konec 2026 (za ZDA modelno leto 2027), Evropa lahko dobi start prej – a že zdaj je jasno: GLC z EQ Technology bo merilo, po katerem se bo segment srednjih premium EV‑SUV‑jev meril naslednja leta.

Dodatne Informacije

mercedes-benz.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.