Kaj je lahko bolj elitnega od vozila, ki je hkrati umetnina in orkan? Predstavljamo vam Mercedes-AMG PureSpeed, avto, ki se odpove vetrobranskemu steklu in vam v obraz zaluča veter z intenzivnostjo, kot bi nekdo odpiral vrečo Haribo bonbonov pri hitrosti 300 km/h
Mercedes-AMG PureSpeed je kot najdražja različica SL-ja na steroidih. Če si želite vetra v laseh, boste tukaj dobili vse – in ne samo malo, ampak v kompletni orkanski različici. Pravzaprav toliko vetra, da AMG priloži aerodinamično optimizirani čeladi v barvi avtomobila. Ker v tej zverini lahko postanete živi primer Newtonovih zakonov o gibanju.
Mit o mitih
Mercedes-AMG PureSpeed je prvi model iz nove serije Mythos, kar pomeni: »Ekskluzivni, absurdno dragi avtomobili, ki jih boste občudovali izza ograje.« Narejenih bo le 250 primerkov, kar pomeni, da je večja verjetnost, da boste videli Yetija kot ta avto na cesti. Razkritje se je zgodilo v Abu Dhabiju – ker, kje drugje bi si ljudje lahko privoščili »avto brez stekel za ceno zasebnega otoka«?
Inženiring zelo resnih številk
Pod pokrovom se skriva znani 4,0-litrski V8 biturbo motor z 585 KM in 800 Nm navora. To pomeni, da AMG PureSpeed pospeši od 0 do 100 km/h v 3,6 sekunde. Največja hitrost? 314 km/h (195 mph). Dovolj hitro, da vam veter odpihne tudi napačne življenjske odločitve iz glave.
Formula 1 v halo oblačilu
Da boste na varnem (ali vsaj da bodo novinarji imeli manj za pisati o katastrofi), ima PureSpeed Halo zaščitni sistem. Ta genialni element, sposojen iz Formule 1, nadomešča klasične A-stebričke. Poleg zaščite pred nesrečami poskrbi še za to, da izgledate kot Lewis Hamilton na dopustu.
Aerodinamika za vse, ki sovražijo turbulenco
PureSpeed nima vetrobranskega stekla, ima pa cel kup aerodinamičnih trikov. Deflektorji, karbonski dodatki, aktivni zadnji spojler in celo podvozje, ki se spusti za 40 mm pri hitrosti 80 km/h, da se avto prilepi na cesto kot mačka na sveže perilo. AMG je naredil vse, da veter ne postane vaš sovražnik – čeprav boste pri 300 km/h bolj kot aerodinamiko začutili željo po osebnem kaskaderju.
Kolesa? Seveda karbonska!
Zaradi aerodinamičnega optimiziranja so 21-palčna kolesa spredaj odprta za boljše hlajenje zavor, zadaj pa zaprta, da zrak ne dela »neumnosti«. Na teh kolesih najdete pnevmatike velikosti 275/35 R21 spredaj in 305/30 R21 zadaj – ker širša guma pomeni več oprijema in manj slabe volje na ovinkih.
Notranjost: luksuz s ščepcem dirkaške norosti
Notranjost je kombinacija bele in črne barve z obilico ogljikovih vlaken in luksuznega usnja. Za dodatek k temu vizualnemu sladkorčku dobite tudi Burmesterjev 3D surround sistem z močjo 1.170 W – ker zakaj ne bi imeli koncertne izkušnje, medtem ko vam veter piha po zobeh? Za piko na i je vgrajena analogna ura znamke IWC, ki vas med norim pospeševanjem opomni: »Čas je relativen, hitrost pa ne.«
Zaključek: najdražji način za vetrovko brez vetrovke
Mercedes-AMG PureSpeed ni avto za vsakogar. Pravzaprav ni avto za nikogar, ki ima težave z razpadanjem frizure ali finančno stabilnostjo. Cena sicer ni znana, a glede na ekskluzivnost in AMG-jevo ljubezen do visokih številk, pričakujte nekaj v stilu: »Če morate vprašati, si ga ne morete privoščiti.«
Toda ali je vreden tega? Seveda je! PureSpeed je praznovanje avtomobilskega prestiža, tehnične briljantnosti in morda najdražji način, da si omislite vetrovko – brez dejanske vetrovke.