Mercedes je v Kopenhagnu razgrnil prvi električni Shooting Brake v zgodovini hiše. Na papirju gre za tehnološko mojstrovino s 761 km (473 mi) dosega in streho, posuto s 158 osvetljenimi zvezdami. A navzven je nova CLA nevarno podobna stari – toliko kromiranih zvezdic in LED-trakov, da bi zlahka zamenjali letni čas za december. To je Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2026).
142 osvetljenih zvezd na zaprti »maski«, neprekinjen LED-pas spredaj in zadaj ter skoraj dva metra dolg stekleni lok strehe – vse to pritegne poglede, a tudi dvome, ali ni oblikovna ekipa pretiravala z LED-karkoli-že-to-krat. Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2026). Tudi Carscoops priznava, da “novinka vizualno ne ujame čara prve generacije”.
Mere in proporci
V primerjavi s prejšnjo Mercedes CLA je avto daljši (+35 mm), širši (+25 mm) in višji (+27 mm). Kljub rasti prtljažnik v osnovi pade na 455 l (-30 l), kar Motor1 ironično označi za “manj praktično v ozadju” . Vsaj 101-litrski frunk reši čast družinskega karavana.
EQ-pogon: dve prestavi, 85 kWh in raketno polnjenje
- CLA 250+: 200 kW (268 hp), 335 Nm (247 lb-ft), 0-100 km/h v 6,8 s, največ 210 km/h (130 mph), doseg 761 km WLTP
- CLA 350 4MATIC: 260 kW (349 hp), 515 Nm (380 lb-ft), 0-100 km/h v 5,0 s, doseg 730 km
Oba napaja 85 kWh NMC-baterija na 800 V. Maksimalnih 320 kW DC napolni dodatnih 310 km (193 mi) v 10 min. Dvo-stopenjski menjalnik skrbi, da pri 210 km/h še vedno ostane nekaj pospeška v rokavu.
Prostornost: številke proti občutku
Zadnja glava ima +26 mm, kolena +11 mm, na strešni nosilci pa lahko pripnete 75 kg. Tovorite tudi 1.800 kg prikolice – impresivno za EV tega razreda. A baročna silhueta z LED-trakovi pomeni, da je linija strehe vse prej kot avanturistična; vprašanje je, kako elegantno se bo starala, ko se LED-trend ohladi.
Kokpit: Superscreen, Bing in ChatGPT na kofeinu
Notranjost krasi 26-cm (10,25″) instrument, 35,6-cm (14″) osrednji ter po želji še tretji 14-palčni zaslon za sopotnika. Novi MBUX poganja Unity Game Engine, Google Maps skrbi za navigacijo, ChatGPT-4o pa se pogovarja z vami kot “prijatelj z odličnim spominom”. In če je to premalo neba, vklopite strešni Milky Way z 158 osvetljenimi zvezdami – prizor, ki je hkrati spektakularen in, iskreno, malce kičast.
Kako (naj bi) se peljal
Prvih testnih voženj še ni, a z dvo-stopenjskim menjalnikom obljublja nižjo porabo pri avtocestnih hitrostih in one-box zavoro, ki rekuperira do 200 kW. Če bo realni doseg presegel 600 km, bo tole resen izziv Teslinim karavanom, ki jih – roko na srce – še ni.
Zaključek: sladko-kisla zvezdna zgodba – Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2026)
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (2026) je kot večerja v restavraciji z michelinko: tehnično izvrstna, a porcije LED-okrasja zahtevajo okus po bleščicah. Da, 761 km dosega, 320 kW polnjenja in 1.290 l prtljažnega volumna so sanjske številke. Da, strešni planetarij bo navdušil otroke na zadnji klopi. Toda oblikovno je avto prepoznavno CLA, z dovolj svetlobnih elementov, da bo čez pet let videti kot retro futuristični jukebox. Morda je prav v tem čar: tako kot dobra vinilna plošča bo tudi ta shooting brake zbujal čustva – četudi bodo nekatera v slogu “manj je včasih več”. Cena? Mercedes še molči, a pričakujte vsaj 60-tisočakov za vstopnico v galaksijo zvezdnatih karavanov. Če iščete praktičnost z malo teatrom, je to vaša vozovnica; če pa hrepenite po diskretnem minimalizmu, poglejte drugam – ali izklopite polovico luči.