fbpx

Mercedes-Benz razred S, bo v prihodnosti le en avtomobil, zato se ukinja EQS

Le eden je lahko Mercedes-Benz S-Class

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz se pripravlja na novo strategijo, ki bo združila bencinske in električne različice S-Class na eni platformi. Model EQS bo s tem izgubil svoj položaj, a ali bo nova smer prinesla resnično inovacijo ali le varčevanje na stroških?

Kdo bi si mislil, da bo Mercedes-Benz že po eni sami generaciji ukinil svoj prestižni EQS? Kot kaže, se bo znamka iz Stuttgarta odpravila po stopinjah BMW-ja, ki že ponuja svojo Serijo 7 tako z bencinskimi kot električnimi motorji. Mercedesov novi pristop združevanja S-Class z obema pogonoma na prvi pogled izgleda obetavno, a ali gre za inovacijo ali zgolj za ukrep varčevanja? Kot vedno, hudič tiči v podrobnostih.

Mercedes-Benz S-Class je že desetletja sinonim za luksuz, inovacije in vrhunsko tehnologijo. Zato ni presenetljivo, da je bila odločitev o združitvi bencinskih in električnih pogonov v en model sprejeta z veliko zanimanja – in tudi skepse. EQS, električna izvedba limuzine, bo po vsej verjetnosti ostala le kratka nota v zgodovini znamke, saj bo naslednja generacija S-Class na voljo z obema pogonoma, a na različnih platformah.

Dve različni platformi, en cilj

Pri Mercedes-Benzu so se odločili, da bosta bencinska in električna različica nove S-Class sloneli na različnih platformah. Bencinski model bo temeljil na posodobljeni različici trenutne platforme MRA, medtem ko bo električna različica zgrajena na namenski platformi MB.EA Large. To pomeni, da si bosta avtomobila delila oblikovne značilnosti in razkošne notranje prostore, a bo tehnična zasnova ostala ločena.

Za razliko od BMW-ja, ki uporablja isto platformo za Serijo 7 in i7, se Mercedes-Benz odloča za bolj specifično pristop. Platforma MB.EA Large bo omogočila, da bo električna različica imela krajše previse in daljšo medosno razdaljo, kar bo zagotavljalo več notranjega prostora in izboljšane vozne lastnosti. Čeprav si bosta vozila delila obliko, se pričakuje, da bosta imela različni proporci, kar bo poskrbelo za edinstven videz obeh modelov.

Foto: Mercedes-Benz

Inovacije ali varčevanje?

Odločitev za uporabo dveh različnih platform lahko razumemo kot poskus ohranjanja inovativnosti ob znižanju stroškov. Kaorserija in večino oblikovnih elementov bo namreč istih. Tako ne bo šlo za dve modelni liniji.  Mercedes-Benz se s tem izogne potrebi po popolnoma novi platformi za električno različico – drugačna je le v osnovi na njo pa se pripenja “znano”, kar zmanjša stroške razvoja. Kljub temu pa bo ključno vprašanje, ali bo takšen pristop omogočil enako kakovost vožnje in inovacij, kot jih kupci pričakujejo od znamke. Ali bo vseeno sprejeto preveč kompromisov, da bi se tako lahko naredilo najboljši možni avtomobil.

Pričakuje se, da bo nova električna S-Class prešla na 800V električno arhitekturo, kar bo omogočilo znatno hitrejše polnjenje – do 80 % kapacitete baterije v zgolj 21 minutah. Poleg tega se govori o izboljšani kemiji baterij, ki bi lahko povečala doseg vozila, čeprav so podrobnosti še vedno nejasne. Bo pa tud Mercedes-Benz moral poseči globo v vrečo invacij, če želi ohraniti primat na trgu luksuznih limuzin.

Prvi znaki težav?

Leto 2024 se za S-Class in EQS ni začelo obetavno. Prodaja teh dveh modelov je v prvem četrtletju upadla za skoraj 37 %, kar je Mercedes-Benz prisililo, da proizvodnjo omeji na eno izmeno. To je za avtomobilsko industrijo skoraj katastrofa, saj se pričakuje, da bodo vrhunski modeli, kot sta S-Class in EQS, gonilo dobička. Padec povpraševanja in zmanjšanje proizvodnje sta lahko znak, da kupci niso zadovoljni s trenutno ponudbo, kar postavlja pod vprašaj prihodnost obeh modelov.

Zaključek:

Mercedes-Benz se sooča z zahtevno nalogo: združiti bencinske in električne pogone v novo generacijo S-Class, ne da bi pri tem izgubil prestiž, po katerem je znan. Kljub obljubam o večji učinkovitosti in hitrejšem polnjenju električne različice, ostaja vprašanje, ali bo ta poteza resnično zadostila visokim pričakovanjem kupcev.

Zgodba o EQS-u se morda bliža koncu, a nova S-Class bo morala dokazati, da je več kot le skupek kompromisov. Če Mercedes-Benz ne bo previden, bi lahko sledil stopinjam BMW-ja in ustvaril vozilo, ki je preprosto preveč generično za svoje kupce. Evropska avtomobilska industrija se sooča z vse hujšo konkurenco iz Kitajske, ki bi lahko prevzela vodilno vlogo, če se tradicionalne znamke ne bodo prilagodile novim razmeram.

Če Mercedes-Benz ne bo ponovil napake BMW-ja, bi nova S-Class lahko postala simbol prehoda v novo električno dobo. V nasprotnem primeru pa bi lahko postala zadnji žebelj v krsto evropske avtomobilske industrije, vsaj kar zadeva luksuzne limuzine.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.