fbpx

Mercedes-Benz Unimog U 4023 Concept: Ko gre najboljši delovni stroj na svetu v opero in postane ultimativna igrača

Usnje na tleh, 300 konjev in 100 % neustavljivost v luksuznem paketu.

Mercedes-Benz Unimog
Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Unimog je legenda. A ponavadi smrdi po nafti, blatu in težkem fizičnem delu. Tokrat pa so se v Stuttgartu odločili, da mu nadenejo smoking, ga pošljejo v fitnes in notranjost oblečejo v usnje, ki je verjetno mehkejše od vaše domače sedežne garniture. To je Unimog, s katerim se ne orje njive, ampak se z njim pokaže dominanca pred igralnico v Monte Carlu.

Mercedes-Benz Unimog je avtomobilski ekvivalent švicarskega vojaškega noža, ki je pojedel preveč steroidov. Je vozilo, ki ga občudujemo, ker lahko prepleza navpično steno, pokosi travo ob avtocesti in hkrati vleče vlak. Toda bodimo iskreni – nihče si ga nikoli ni želel za vožnjo na zmenek. Do sedaj. Ob praznovanju 80. obletnice te inženirske ikone so pri Mercedes-Benz Special Trucks združili moči s podjetjem Hellgeth Engineering in ustvarili nekaj, kar je na papirju popolnoma nesmiselno, v praksi pa absolutno briljantno: Unimog U 4023, ki je postal luksuzni SUV. In ko rečem luksuzni, mislim na usnjene predpražnike. Da, prav ste prebrali.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Več moči, ker … zakaj pa ne?

Če ste kdaj vozili standardni Unimog, veste, da hitrost ni njegova vrlina. Je kot ledenik – neustavljiv, a počasen. No, ta koncept to spreminja. Namesto standardnega štirivaljnega “mlinčka” so inženirji pod pokrov stlačili šestvaljni motor OM 936.

Rezultat? Moč je narasla na zdravih 220 kW (300 hp). Čeprav Mercedes uradno ne navaja navora za ta specifični koncept, ta motor v drugih aplikacijah z lahkoto proizvede okoli 1.200 Nm (885 lb-ft) navora. To je dovolj, da premaknete manjšo goro ali pa vsaj hišo svoje tašče, če vas preveč razjezi. Menjalnik je bil optimiziran, kar pomeni, da prestavljanje ne spominja več na pretep z medvedom, ampak je bolj uglajeno, čeprav še vedno mehansko robustno.

“To ni več le delovni stroj. To je izjava o topografski aroganci.”

Zunanjost: Pripravljen na apokalipso, a s stilom

Vizualno ta Unimog kriči “poglej me”. Odet je v mat sivo barvo, ki je trenutno bolj moderna kot pijača z elektroliti med vplivneži. Stoji na ogromnih 20-palčnih aluminijastih platiščih z “beadlock” tehnologijo, kar pomeni, da lahko spustite tlak v pnevmatikah na skoraj nič, pa se guma ne bo snela s platišča.

Najbolj opazna sprememba pa je odsotnost tistih ogromnih stranskih ogledal, ki so izgledala kot ušesa slona. Nadomestil jih je sistem MirrorCam – kamere in zasloni v notranjosti. Mercedes pravi, da je to odlično za preglednost v mestnem prometu in na terenu. Jaz pravim, da je to odličen način, da v visoki ločljivosti gledate prestrašene obraze voznikov mestnih terencev, ko se jim približate na semaforju.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Notranjost: Ko se blato sreča z Haute Couture

Tukaj stvari postanejo zares bizarne – na dober način. Dvojna kabina, ki sprejme štiri potnike, ni več prostor, kjer se nabira prah in ostanki malice. Sedeži so oblečeni v najfinejše usnje s kontrastnimi šivi, ambientna LED osvetlitev pa skrbi, da se počutite kot v nočnem klubu v Berlinu.

In potem so tu usnjeni predpražniki. To je tista vrsta ironije, ki jo obožujem. Imate vozilo s portalnimi osmi, ki lahko brodi po vodi globoki 1,2 metra, a si ne boste upali vstopiti z blatnimi čevlji, ker boste uničili ročno šivano goveje usnje na tleh. To je definicija dekadence. “Workhorse” je slekel delavski kombinezon in si oblekel Armanijevo obleko po meri.

Še vedno prava zverina

Kljub vsemu lišpu ne smemo pozabiti, da je pod tem “fancy” videzom še vedno Unimog U 4023. To pomeni:

  • Portalne osi: Za tisto absurdno oddaljenost od tal.
  • Torzijsko fleksibilen okvir: Avto se zvija, da kolesa ostanejo na tleh.
  • Tri 100-odstotne blokade diferenciala: Ker beseda “zataknjen” ne obstaja v slovarju tega vozila.Mercedes namerava vozilo naslednje leto poslati na testiranje k strankam. Želijo videti, ali se ta koncept obnese v realnosti. Ali pa preprosto želijo videti, kdo je dovolj nor, da bo to dejansko kupil. Spominja nas na legendarne “Funmoge” iz devetdesetih, a tokrat je zadeva izpeljana z nemško natančnostjo in sodobno tehnologijo.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Zaključek: Absurdnost, ki jo potrebujemo

Ta Unimog je popoln nesmisel. In ravno zato je genialen. Nihče ne potrebuje usnjenih predpražnikov v vozilu, ki lahko prepleza vulkan. Nihče ne potrebuje 300 konjev v traktorju. A svet avtomobilizma bi bil dolgočasen, če bi kupovali le tisto, kar potrebujemo.

To je vozilo za človeka, ki ima že tri G-Wagne, a se mu zdijo preveč “običajni”. Je za tistega, ki želi priti na večerjo v hotel s petimi zvezdicami, a želi tja priti po bližnjici – čez hrib, skozi močvirje in preko reke. Cena? Mercedes modro molči. A če morate vprašati, si verjetno ne morete privoščiti niti čiščenja tistih usnjenih predpražnikov.

To je dokaz, da inženirji še vedno znajo sanjati in da ima celo “težka mehanizacija” lahko dušo. In to prekleto elegantno dušo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.