Če velja pregovor, da je lepota v očeh opazovalca, je v primeru Mercedesovega električnega zastavonoše EQS več kot očitno, da ima večina teh opazovalcev slabo dioptrijo. Ali pa preprosto niso ljubitelji velikanskih, luksuznih žele bombonov. Osebno priznam, da se mi EQS v živo sploh ne zdi slab – ampak hej, očitno pripadam majhni, čudaški manjšini. Resda nima mogočne prezence S-razreda, toda EQS niti nikoli ni bil mišljen kot neposredni naslednik legendarnega kralja cest. Morda smo bili do njega le malenkost preveč ostri?
A čeprav je aerodinamična oblika »čim manjši upor, čim boljši doseg« zagotovo praktična in logična izbira, se zdi, da večine kupcev to prav nič ne zanima. Presenetljivo, saj je ni stvari, ki bi voznike luksuznih limuzin bolj navdušila kot občutek, da se vozijo v orjaški kaplji vode, mar ne?
Zakaj EQS kupcev ne navdušuje?
Mercedesov šef oblikovanja, Gorden Wagener, je za Autocar priznal, da so pri EQS-u morda res malce prehiteli čas: »EQS je bil lansiran desetletje prezgodaj,« je dejal in poudaril, da kupci preprosto še niso pripravljeni na tako drzne linije. Vendar bodimo realni – avtomobil je na trgu že štiri leta, pa ga še vedno bolj kot superlativi spremljajo namrščenost in zmedeni pogledi.
Pravzaprav se Mercedes zdaj zaveda, da težava ni le prezgodnja prihodnost, temveč tudi sama identiteta vozila. Wagener priznava, da bi moral EQS že od začetka pozicionirati drugače: »Morali bi ga predstaviti kot futuristični CLS ali S-razred Coupé, nekaj takega.« Povedano drugače: napaka je bila, da so ga predstavili kot čisto nekaj novega. Kdo bi si mislil, da konservativni kupci S-razreda nimajo radi radikalnih sprememb?
Novo obdobje: Adijo EQ, dobrodošla enotna Mercedesova družina!
Mercedes se zdaj intenzivno pripravlja na popravljanje napak. Končno jim je postalo jasno, da je morda bolje, če se električni avtomobili po videzu ne ločijo od svojih tradicionalnih bratov. Še več, oblikovanje bodo poenotili na vseh modelih, ne glede na pogon. Saj veste, podobno kot se je BMW že pred leti odločil, da ljudje morda res ne želijo kričečih napovedi, da vozijo električno vozilo.
Novi CLA je že zdaj vizualno praktično enak, pa naj ga poganja bencin ali elektrika, električni GLC pa sploh ne bo dobil oznake EQC. EQ-jevske dni torej čakajo konec – hvala bogu, saj si je bilo že težko zapomniti vse te kratice. In najlepše pri vsem? Električni G-razred je že zdaj poimenovan G580 z EQ-tehnologijo. Manj kratic, manj zmede, manj zaskrbljenih pogledov na parkirišču.
Ali je res kriva podoba ali pa kupci preprosto niso pripravljeni na elektriko?
Wagener se je sicer v prejšnjem intervjuju za ABC News še poskušal braniti, češ da je oblikovanje EQS »smiselno in zelo napredno«. Težava naj bi bila bolj v percepciji kupcev, ki električne avtomobile vidijo kot elektronske naprave, klasične motorje na notranje izgorevanje pa kot švicarske ure. Ne vem, kako je z vami, ampak sam raje vozim luksuzno »švicarsko uro« kot pametno uro na štirih kolesih.
Mercedes je sicer že prej poskusil EQS približati S-razredu z vgradnjo tiste znamenite »maske hladilnika«, ki je v resnici maska brez hladilnika, kar je približno tako uporabno kot sončna očala ponoči. Toda izboljšave so še na poti: pripravlja se nova prenova EQS-a, ki bo z lučmi, obogatenimi z ikonično Mercedesovo trikrako zvezdo, bolj podobna novemu CLA.
Kakorkoli že, EQS bo očitno ostal na trgu vsaj še nekaj let, saj naslednika v obliki električnega S-razreda ni pričakovati pred letom 2030. Upajmo, da bodo do takrat kupci bolj naklonjeni avtomobilskim kapljicam vode – ali pa vsaj, da bodo pri Mercedesu našli pravo recepturo za bolj prepričljiv žele bombon.
Do takrat bomo vsekakor spremljali, kako bodo pri Mercedesu popravljali svoje »prezgodnje« napake – če ne drugega, nas vsaj čaka še nekaj zanimivih zgodb.
Kaj menite vi, dragi bralci? Je Mercedesov EQS res prezgodaj za naš okus ali le napačno zapakiran? Delite z nami vaše mnenje v komentarjih in ne pozabite članka deliti s prijatelji, da preverite, kdo ima boljši okus za »avtomobilske žele bombone«!