Če bi Jeremy Clarkson električne avtomobile resnično ljubil, bi bil v njegovi garaži tudi ta – novegi MG IM5. Hitrejši od Lamborghinija, bolj prostoren od Audija, pametnejši od Tesle, a še vedno dovolj britanski, da bi ga imela tudi kraljica.
MG IM5 ni samo še en električni avtomobil, je odločen korak naprej. Skoraj pet metrov dolga športna silhueta, široka ramena in LED-črte, ki se vijejo od enega do drugega konca, jasno povedo, da MG meri visoko. Če so nekoč izdelovali avtomobile za množice, so danes cilji jasni – premijski nemški “salonski” avtomobili – tresite se!
Moč – dvojni električni orkester s 742 konji
Srce IM5 so električni motorji Hurricane, ki skupaj ponujajo osupljivih 553 kW (742 hp) in 802 Nm (592 lb-ft) navora. Britanski kitajec pospeši do 100 km/h v vsega 3,2 sekunde in doseže elektronsko omejeno končno hitrost 268 km/h (149 mph). Za tiste manj ekstremne, a še vedno željne adrenalina, bo na voljo tudi različica s 300 kW (402 hp), ki do stotice pride v udobnih 4,6 sekundah.
Doseg in polnjenje – 711 kilometrov miru ali 17 minut življenja
MG IM5 ne skriva, da želi električno prihodnost narediti prijazno vozniku. Osnovna baterija s kapaciteto 75 kWh (LFP) bo zadostovala za 531 km vožnje po WLTP ciklu. A pravi sladkorček je različica z 100 kWh (NMC) baterijo, ki omogoča kar 711 km (441 milj) vožnje z enim polnjenjem. Ko pa vas bo doletela prazna baterija, brez panike – zahvaljujoč 800 V tehnologiji bo polnjenje od 10 do 80 odstotkov trajalo le 17 minut.
Podvozje – vrhunska tehnologija za vožnjo po tirnicah
Pri MG-ju niso pozabili, da se avtomobili vozijo tudi skozi ovinke. Lizard Digital Chassis z zračnim vzmetenjem in štirikolesnim krmiljenjem zmore zadnja kolesa obrniti kar za 18°, kar občutno zmanjša obračalni krog. Sistem zmore avto samodejno uravnati v primeru nenadnih težav, kot je predrta pnevmatika – še preden vam kava pristane na armaturni plošči.
Notranjost – kino na kolesih z masažo v ceniku
Notranjost MG IM5 je popolnoma digitalizirana in pravi balzam za oči. Voznikovo okolje sestavljata dva ogromna zaslona skupne diagonale 33 palcev, dodatno razvajanje pa ponuja 20-kanalni avdio sistem »Sky Speakers«, ki poskrbi za občutek kot v koncertni dvorani. Ne manjkajo niti masažni sedeži, ambientalna osvetlitev in pametni asistenčni sistemi, ki vam bodo parkiranje naredili tako preprosto, kot je pritisk gumba.
Pametna varnost – avto, ki misli s svojo glavo
MG IM5 je tudi mobilni varnostni bunker z LiDAR-jem in več kot 30 senzorji ter kamerami. Podpira avtonomno vožnjo stopnje L3, kar pomeni, da lahko v gostem prometu prepustite kontrolo računalniku, medtem ko se ukvarjate z izbiro glasbe ali popolnega Instagram filtra.
Konkurenca – BMW, Tesla in Mercedes naj bodo živčni
MG IM5 ni le še en avto, ki bo konkuriral Tesli – gre za vozilo, ki bi lahko premešalo karte v celotnem segmentu električnih GT-jev. Po zmogljivostih presega Teslo Model 3 Performance in se lahko z nasmeškom primerja z BMW i4 M50 ter Mercedesom EQE 500. A največji adut MG-ja ostaja cena.
Cena – presenetljivo dostopno električno razkošje: MG IM5 cena EU
Britanski trg že napoveduje cene, ki bodo premijske znamke pognale v živčno iskanje popustov:
- Premium 75 kWh RWD: od 39.450 £ (cca 45.700 €)
- Long Range 100 kWh RWD: 44.995 £ (cca 52.100 €)
- Ultimate Performance AWD: 48.495 £ (cca 56.100 €)
Prve dobave MG IM5 bodo v Veliki Britaniji na voljo konec leta 2025, medtem ko naj bi ga na evropskem kontinentu pozdravili že v začetku leta 2026.
Zaključek: MG IM5
MG IM5 je avtomobilski ekvivalent uspešnice, ki jo slišiš prvič in se ti nemudoma zasidra v spomin. V enem paketu združuje neverjetno zmogljivost, impresivno tehnologijo, veliko prostornost in vrhunsko udobje, ki je običajno rezervirano za precej dražje avtomobile. Če bo MG izpolnil vse obljube, smo pravkar dobili električnega junaka, ki bo leta 2025 in 2026 poskrbel za glavobol konkurence in nasmeh na obrazu vseh tistih, ki so čakali na pravi trenutek za prehod v električno prihodnost. Clarkson bi bil ponosen. In tokrat bi mogoče celo priznal, da elektrika ni več le za sesalnike.