fbpx

Modne Atene in princeska potiskov

Londonski teden mode. Torek, 21. februar, ob 9. uri zjutraj. V industrijski hali je zgovorna, napeta tišina, vsi zadržujejo dih in komaj čakajo, da ugledajo obris nove kolekcije čudežne deklice Mary Katrantzou, ki je prevetrila modni svet s svojimi drugačnimi kroji, drugačnimi barvami, drugačnimi vzorci.

Ko se na pisti končno pojavijo manekenke, je jasno, da smo opazovalci edinstvene, samosvoje modne predstave.

Ko vsakdanje postane plemenito
Grška modna oblikovalka, ki živi in dela v Londonu, je poimenovala jesensko zimsko kolekcijo 2012 Colour is the Fruit of Life. V njej dominirajo pravljična, domišljijska oblačila s popačenimi kroji, natančno sestavljenimi s potiski, ki skupaj tvorijo izjemno bogato in pripovedno kolekcijo. Učinka vzorcev ali krojev bi se eden brez drugega izgubila, le skupaj, natančno sestavljeni delujejo brezhibno. Podobe svinčnika, žlice, obešalnika, šaha in pisalnega stroja. Oblikovalka je v novi kolekciji našla lepoto v vsakdanjiku in predmetih, ki nas obdajajo, ter povzdignila običajno v plemenito. To je dosegla tudi z ujemanjem, za katerega se je odločila prvič. Posegla je po ujemanju vseh elementov. Kolekcijo je razdelila na sedem delov, ki vsebujejo potiske s podobami predmetov v določeni barvi, med katerimi je izbrala belo, modro, zeleno, peščeno, rumeno, rdečo in črno. Na pisti manekenke žarijo nasičene z močnimi odtenki. Mary Katrantzou je mojstrica realizacije na videz preprostih konceptov, ki najbolje zaživijo šele v kompleksnih oblikah, ko potiski determinirajo oblačilo. Tokrat vzorci ne narekujejo le barv, temveč tudi obliko obleke in razpoloženje barvne sekvence. Z novo kolekcijo je svojo prepoznavno estetiko povzdignila na novo raven. Sodelovala je z ugledno francosko modno hišo za visoko modo, Lesage, rezultat pa so ročno izdelane, unikatne kreacije. Njene kolekcije so konsistentne v njenih vizionarskih tehnikah, s katerimi oblikuje himno barvam, vsemogočnim, vplivnim potiskom, predvsem pa najbolj divjim dosegom človeške domišljije. Je kalejdoskopska vizija moderne ženske.

Samoumeven vzpon
Kdo je mlada oblikovalka, katere modne revije iz prve vrste spremljajo manekenka Alexa Chung in Anna Wintour, urednica ameriškega Vogua, ena izmed najvplivnejših oseb v modni industriji? V Atenah rojena 29-letna oblikovalka se je ustalila v Londonu, kjer ustvarja in živi. Grčijo je zapustila leta 2003, ko se je zaradi študija arhitekture na Rhode Island School of Design preselila v ZDA. Kmalu si je premislila in se prepisala na Central Saint Martins College of Art and Design v Londonu, kjer je diplomirala in magistrirala iz oblikovanja tekstilij. Prvotno je oblikovala vzorce za interier, šele po diplomi, leta 2005, pa se je začela spogledovati z vzorci za oblačila in modno industrijo. Že med študijem je uspela prodati nekaj tekstilnih vzorcev modni hiši Bill Blass, na začetku poti pa je delala tudi za modno oblikovalko Sophio Kokosalaki. Njen veliki pohod pobiranja oblikovalskih nagrad se je začel leta 2008, ko je magistrirala na sloviti šoli Central Saint Martins College of Art and Design. Njena zaključna magistrska kolekcija je bila nominirana za kar dve nagradi, ki ju podeljujejta Harrods in L’Oreal. To je bil začetek edinstvene modne poti, na kateri ji je izjemno pomagala štipendija New Generation (Newgen), ki jo je leta 1993 ustanovil British Fashion Council, od leta 2001 pa jo sponzorira Topshop. Pred njo so omenjeno pomoč prejeli nekateri danes pomembni, vidni oblikovalci: Lara Bohinc, Christopher Kane, Matthew Williamson, Julien Macdonald … Nagrada ji je omogočila predstavitev lastnih kolekcij na londonskem tednu mode za celih šest sezon, kjer je debitirala s kolekcijo jesen/zima 2008.

“Ko vsakdanje postane plemetnito.”

Zbirateljica nagrad
Minila so 4 leta in danes prodajajo njene kreacije po vsem svetu v več kot 60 trgovinah. Pojavljajo se v najuglednejših in najbolj priznanih modnih revijah, kot so Vogue, Dazed&Confused, Grazia, Elle … Leta 2010 je “princeska potiskov” prejela še eno prestižno nagrado, Swiss Textiles Award, za svojo kolekcijo pomlad/poletje 2011. Navdahnjena z umetnikom Renejem Magrittom in podobami interierja jo je poimenovala Ceci n’est pas une chambre (To ni soba). Prepojena s potiski popolnoma opremljenih sob, nadrealističnih podob interierjev, ekstravagantnih bivalnih prostorov, vrtov, teras in bazenov, ki si jih privoščijo v svojih domovih bogati in slavni. Razkošne vzorce je dopolnila z vezenimi resicami, kovinskim patchworkom in z ramen ali bokov plapolajočimi zavesami. Zbirki nagrad je leta 2011 dodala še eno: Emerging Talent – Ready-to-Wear Award na britanskih modnih nagradah 2011. Očitno je, da si oblikovalka jemlje svoj kos na igrišču, ki ga suvereno obvlada. Ne meni se za igro drugih, temveč gradi svoj igriv, oblikovalski imperij, ki nima nič skupnega z drugimi oblikovalci. Modni svet je zatresla s svojo iluzionistično tehniko, ki postavlja nove standarde v umetnosti nadrealnega digitalnega potiska. Njen seznam stalnih strank se vsak dan daljša, med njmi pa je čedalje več slavnih osebnosti. Seznamu naročnikov so se pridružile tudi modna ikona Anna Dello Russo, manekenka Yasmin Le Bon, hčerka Carine Roitfeld Julia Restoin-Roitfeld, priznana manekenka Karolina Kurkova in mnoge druge.

Vsi hočejo svoj podpis Mary
Ker je oblikovalka trenutno zelo oboževana in oblegana, bi svoj lonček rade pristavile mnoge velike korporacije. Zadnja kolekcija, ki jo je oblikovala za britansko nizkocenovno modno verigo Topshop, je ugledala trgovine februarja 2012. V hipu so jo razgrabile tako zvezdnice kot ostale modne navdušenke, ki so želele svoj kos s podpisom Mary Katrantzou. Kolekcija za pomlad/poletje 2012 predstavlja njeno tretje sodelovanje s Topshopom. Digitalni potiski, strukturirane silhuete in kakovostni materiali sestavljajo posebno linijo, ki vsebuje obleke, tunike, kombinezone, pajkice, hlače, šale … Oblačila z njenim prepoznavnim podpisom. Svoj podpis pa je posodila tudi francoskemu proizvajalcu torb Longchamp, s katerim so ustvarili kolekcijo za pomlad 2012. Oblikovalka je vnesla v torbe lastno interpretacijo teme Ko vzhod sreča zahod, v kateri so se znašle podobe azijskih templjev, cvetličnih paradižev, zmajev in lantern, pa tudi arhitektura Carnegie Hall. Skulpturalne podobe, katere je podkrepljene z močnimi barvami umestila v samo središče modnih dodatkov, ne manjkajo niti v tej kolekciji. Spet ji je uspelo brezhibno obvladati in umestiti potisk kolažne tehnike, ki je njen zaščitni znak.

Torba iz kolekcije za Longchamp za pomlad 2012.
Torba iz kolekcije za Longchamp za pomlad 2012.

Dodatne Informacije

Več informacij na:
www.marykatrantzou.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.