Kaj dobite, če združite kitajsko tehnično domiselnost, skoraj 1.300 "konjev" in notranjost kot iz vesoljske ladje? Spoznajte BYD Yangwang U7 – električno limuzino, ki se ne pretvarja, da je “budget” avtomobili iz kitjske.
Ko nekdo omeni znamko BYD, večina najprej pomisli na dostopne mestne električne avtomobile, kot je ikonični Seagull za 10.000 dolarjev / evrov na kitajskem trgu. Ampak časi se spreminjajo – in očitno je tudi BYD-ju postalo dolgčas v ekonomskem razredu. Vstopite v svet Yangwang, ultra-premium podznamke, s katero BYD meri naravnost v nos Ferrariju, Mercedesu in Porscheju. Najnovejši član elitne druščine? BYD Yangwang U77 – limuzina, ki zveni kot tehnološki sci-fi, pelje pa kot raketa.
U7 je tretji model Yangwang družine – za SUV-jem U8 in superšportnikom U9. Toda tokrat gre za limuzino. Elegantno, mogočno in brutalno hitro.
Specifikacije BYD Yangwang U7, ki razkrivajo zver pod bleščavo površino
BYD Yangwang U7 je električna limuzina dimenzij, ki jih ne moremo prezreti: 5.265 mm dolžine, 1.998 mm širine in 1.517 mm višine. S temi merami prehiti celo Porsche Panamero in se že na papirju postavi med limuzinske velikane.
Ampak pravi šok sledi pod pokrovom – oziroma v vsakem od štirih koles. Vsako kolo ima svoj električni motor, skupaj pa proizvedejo neverjetnih 1.287 konjskih moči (960 kW) in 1.680 Nm navora. Pospešek od 0 do 100 km/h v le 2,9 sekunde (0–62 mph) postavlja U7 ob bok superšportnikom, ki stanejo dvakrat več.
Maksimalna hitrost uradno še ni potrjena, a glede na moč in tehnologijo ne bo daleč pod 300 km/h (186 mph).
Za napajanje te zverine skrbi BYD-jeva lastna Blade baterija s kapaciteto 135,5 kWh, ki po kitajskem CLTC ciklu zagotavlja doseg do 720 kilometrov (447 milj). Če je to morda premalo za vašo dnevno vožnjo do pisarne, naj vas pomiri podatek, da baterijo s pomočjo 500 kW DC polnjenja lahko napolnite od 30 % do 80 % v manj kot 20 minutah.
Prihodnost v vzmetenju: DiSus-Z
Eden od največjih tehnoloških presežkov je sistem aktivnega vzmetenja DiSus-Z. Namesto tradicionalnih blažilcev uporablja linearne aktuatorje – tehnologijo, ki spominja na zvočnik, le da je vsak aktuator močnejši od motorja Seagulla. Ta sistem omogoča U7, da ostane stabilen tudi pri odpovedi pnevmatike, uravnava nagib karoserije in praktično “lebdí” nad cesto.
Za razliko od modela U9, ki uporablja hidravlični DiSus-X, je DiSus-Z cenejši, bolj odziven in – najpomembneje – prvič implementiran v serijskem vozilu. Resen tehnološki preboj.
Umetna inteligenca z “božjim očesom”
BYD Yangwang U7 je opremljen s sistemom avtonomne vožnje “God’s Eye A”, ki vključuje 3 lidarske senzorje, 5 radarjev, 13 HD kamer in 12 ultrazvočnih senzorjev. Ponuja raven 2 avtonomne vožnje z možnostjo funkcij, kot je Navigate on Autopilot (NOA).
To pomeni, da zna samostojno voziti po avtocesti, menjavati pasove in se vključevati v promet – pod budnim očesom voznika, seveda.
Kabina, ki bi navdušila tudi Elona Muska
Notranjost U7 je naravnost futuristična. BYD ga imenuje “Star Ring Cockpit” in obsega 12,8-palčni ukrivljen sredinski zaslon, 23-palčno digitalno instrumentno ploščo in dodatne 6-palčne zaslone za potnike.
Digitalna asistenca DeepSeek AI poskrbi, da vam nikoli ne bo dolgčas – od personaliziranih nastavitev do glasovnega upravljanja in priporočil za restavracije (v primeru, da niste prepričani, kam peljati vaš naslednji zmenek).
Cena? Šokiralo vas bo, kako ugodna je
Čeprav so v začetku govorice namigovale, da bo cena okoli 1 milijona juanov, se je BYD odločil za pravi “power move”:
- Pet-sedežna različica: od 628.000 juanov (približno 87.700 USD / 80.500 EUR)
- Štiri-sedežna ultra-luksuzna različica: od 708.000 juanov (približno 94.300 USD / 86.500 EUR)
Na voljo bo tudi PHEV (plug-in hibridna) različica, čeprav za zdaj podrobnosti o njej še niso razkrite.
Zaključek: revolucija iz kitajske kuhinje
BYD Yangwang U7 ni le še en električni avtomobil iz Kitajske. Je jasna izjava. Avtomobil, ki zmore držati korak z najhitrejšimi superšportniki, ponuja tehnologijo, ki je marsikje še v razvoju, in vse to zapakira v ceno, ki spominja na višji srednji razred, ne pa na ultra-luksuzni segment.
Kdo bi si mislil, da bo BYD – znamka, ki smo jo poznali po “budget” EV-jih – prvi, ki bo z masovno dostopno ceno redefiniral ultra-luksuzni razred?
Če se bo U7 dobro izkazal tudi zunaj Kitajske (kar je zelo verjetno), potem se lahko pripravi Mercedes, BMW in celo Porsche – ker BYD ni več zgolj poceni alternativa. Je postala grožnja, in to na vrhuncu tehnološke moči.
Če iščete avto, ki združuje brutalno moč, vesoljsko tehnologijo, udobje predsedniške limuzine in ceno, ki ne zlomi bančnega računa – potem ste ga pravkar našli. Yangwang U7.