fbpx

MV Agusta Superveloce 1000 Ago: zakaj 80 tisočakov in polletno čakanje nista (čisto) nora ideja

Ker včasih polirane kovine in kanček vozniške poezije preprosto odtehtajo vse razumske Excel-tabele.

MV Agusta Superveloce 1000 Ago
Foto: Agusta

Priznajmo si: omejena serija motorja MV Agusta Superveloce 1000 Ago, ki v ključu skriva košček Agostinijevih pokalov, zveni kot scenarij za motoristično “Oceans 11”. A pri MV Agusti mu pravijo Superveloce 1000 Ago – in proizvedejo le 83 kosov (po eden za vsako svečko na torti Giacoma Agostinija). Rezultat? Čista italijanska opereta na dveh kolesih, ki bo še pred prvo vožnjo zlomila nekaj src in večino limitov na bančni kartici.

Za trenutek odmislite ceno MV Agusta Superveloce 1000 Ago, omejeno kvoto in dejstvo, da boste zadnjih šest mesecev osveževali e-pošto pogosteje kot influenser Instagram. Pred nami je zgodba, kjer se italijanski perfekcionizem preplete z motodirkaško mitologijo, rezultat pa je stroj, ki nosi več rodov moto-DNA, kot jih večina družinskih dreves premore v štirih generacijah.

Foto: Agusta

V naslednjih odstavkih bomo zarinili naravnost v srce (beri: jedro) Superveloce 1000 Ago. Najprej boste spoznali, kako je karbon sploh videti, ko ga MV Agusta obravnava kot Michelangelo marmor. Nato bomo zavrteli ključ—tisti s trofejnim kovancem, seveda—in odkrili, kaj pomeni 208 brutto konj v realnem svetu. In če ste se kdaj spraševali, ali je petletna garancija res kosmasični hec ali resna izjava zaupanja, počakajte na poglavje o garancijskem paketnem spa-tretmaju za vaše novo najljubše umetniško delo na dveh kolesih.

Skratka: zapnite čelado, nastavite tempomat na bralno hitrost in poskrbite, da kartica ni predaleč—pravkar vstopamo v del, kjer se bleščeči marketing z veseljem prepusti tehničnim dejstvom in pravim, pogonsko dišečim emocijam.

Dizajn: ogljikova vlakna z versom iz racing evangelija – MV Agusta Superveloce 1000 Ago

Namesto običajne karbon-dietne retorike raje govorimo o 41 karbonskih komponentah, oblikovanih kot gibljiva skulptura. Laminirani in “forged” kosi ustvarjajo tridimenzionalni učinek, ki se blešči pod mat rdečo in srebrno barvo – barvni podpis Agostinijevih slavnih MV-jev iz 60. let. Rumena “1” na bokih? Mala zlata zvezda opomnik, da so bili prvi mesti nekoč lep običaj.

Podrobnost, ki zmaga Instagram: usnjeni pas čez rezervoar z zlatim napisom “15 Titoli Mondiali”. Da ne pozabite, v čigavi senci pravkar parkirate.

Foto: Agusta

Ključ, ki bi ga z veseljem uokvirili

MV Agusta je Agostinijev prvi pokal raztopila in iz brona vlila mini kovanec, vpet v vsak ključ – MV Agusta Superveloce 1000 Ago – dobesedno kos dirkaške zgodovine, ki klikne v stikalo. Če ni to definicija “start with style”, potem naj nas prehiti Valentino Rossi.

Foto: Agusta

Mehanika: 208 italijanskih konjev, ki govorijo visoko oktavno opero

Pod karbonsko kožo stanuje 998-kubični, štirivaljni bes: 208 KM pri 13 000 vrt/min in rdeče polje pri 14 000. Titanovi ventili in ojnice, DLC-prevlečeni odmični gredi in MVICS 2.1, ki ponuja osem stopenj proti-zdrsa ter štiri vozne programe. Ja, vključena je celo tempomatna pavza za občudovanje panorame.

Drobna ironija: da, dobite cornering ABS in cruise control – a če plačate 80 tisočakov in potem vozite na “Rain Mode”, vam moramo žal odvzeti častno motoristično izkaznico.

Šasija in komponente: tehniko učijo baleta

  • Okvir: jeklen trellis + aluminijasti rep, da zadnji del deluje kot arhitekturna skica Guggenheima.
  • Vzmetenje: Öhlinsovo elektronsko – 43 mm TiN vilice spredaj, 36 mm blažilnik zadaj, 120 mm hoda in prilagajanje z gumbom (ali z aplikacijo, če ste ‘that’ človek).
  • Zavore: Brembo Stylema klešče na 320 mm diskih – ugriz, ki ga bodo čutili še vaši zobni vsadki.

Popolni paket: podpis legende in garderoba po meri

Vsak primerek podpiše Agostini osebno. Potem MV doda še možnost po meri šivanega usnjenega kombinezona Dainese Demone GP 3X in čelado AGV Pista GP RR – brez doplačila. Da, k motorju “gratis” dobite outfit, ki bi ga zavidali tudi hollywoodski kaskaderji.

Foto: Agusta
MV Agusta Superveloce 1000 Ago
Foto: Agusta

Spec-lista (da lahko primerjate z domačo astro-fizikalno steno)

Podatek Številka/Opis
Motor 998 cc vrstni štirivaljnik, tekočinsko hlajen
Moč 208 KM @ 13 000 rpm
Navor 116 Nm @ 11 000 rpm
Elektronika MVICS 2.1, 8-stopenjski TC, cornering ABS, 4 načini vožnje
Vzmetenje Öhlins EC, 43 mm vilice / 36 mm blažilnik, 120 mm hoda
Zavore Brembo Stylema, 320 mm diski
Karoserija Polni karbon (41 kosov, laminirani + kovani)
Kolesa Alu-žičnate, srebrne
Posebnosti Serijska ploščica iz zlata, trofejni “key-coin”, podpis Agostini
Garancija 5 let (resno)
Cena 80 098 USD
Kvota 83 primerkov, le 82 naprodaj

Zakaj je prav zadnji odstavek vreden branja?

Ker tukaj izveste resnico: vse, kar ste prebrali, je dober razlog, da Superveloce 1000 Ago nikoli ne boste videli v akciji na lokalni drikalni stezi – lastniki ga bodo raje postavili v dnevno sobo, čez kavč in pod umetno razsvetljavo s temperaturo 6 500 K. A to je sprejemljiva cena za motoistični dragulj, ki se prelevi v investicijo, še preden motor doseže delovno temperaturo.

MV Agusta Superveloce 1000 Ago
MV Agusta Superveloce 1000 Ago
Foto: Agusta

Epilog: vrednost, ki preseže ceno (in čakalno dobo)

Če ste pripravljeni na šest mesecev zanosa, negotovosti in bančnega molka, vas bo na koncu čakalo 208 konj v ogljikovi kletki, ki nosi dobesedno kos dirkaške zgodovine. V dobi, ko se večina visokih številk meri v megapikah in followerjih, je Superveloce 1000 Ago opomnik, da obstaja še tista romantična, bencinsko dišeča dimenzija prestiža – in zanjo je včasih vredno odšteti več kot za povprečno garsonjero.

Foto: Agusta

Konec koncev, kot bi rekel Ago sam: »Če ne tvegaš, ne zmagaš.« V tem primeru pa si domov pripelješ zmagovalca, še preden se sploh prižge startna semaforja.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.