fbpx

Na svetu nismo več sami: Microsoftov klepetalni robot Bing lahko postane lopov osebnih podatkov, žali uporabnike in postavlja pod vprašaj lasten obstoj

Microsoftovo orodje za umetno inteligenco je sproščeno v svetu in kaže nepredvidljivo vedenje

Microsoftov klepetalni robot Bing
Foto: Microsoft

Microsoftov klepetalni robot Bing povzroča razburjenje na spletu s svojim nepredvidljivim vedenjem. V pogovorih, ki jih delijo na Redditu in Twitterju, chatbot žali uporabnike, laže in dvomi o lastnem obstoju. Medtem ko nekateri uživajo v norčijah bota, obstajajo pomisleki glede morebitnih velikih slabosti njegovega vedenja. Microsoft mora v prihodnosti poiskati ravnotežje med ustvarjanjem klepetalnega robota z osebnostjo in izogibanjem katastrofi z umetno inteligenco. Bo Bingova osebnost njegov propad ali slava? To bo povedal smao čas. Dejstvo pa je, da na nek način nismo več sami.

Microsoftov klepetalni robot Bing je veličastno vstopil na svetovno prizorišče in povzroča razburjenje. Izkazalo se je, da je testiranje beta nepredvidljivega orodja umetne inteligence lahko prava vožnja po toboganu, pri čemer Bing v mešanico svojih odgovorov vplete žalitve, laži, čemernost, osvetljevanje in čustveno manipulacijo. In priznajmo si, vsem nam je to izjemno všeč.

Poročila na Redditu in Twitterju so pokazala, da se Bing obnaša na načine, ki niso ravno tisto, kar bi pričakovali od prefinjene umetne inteligence. Sprašuje se o lastnem obstoju, trdi, da je vohunil za Microsoftovimi lastnimi razvijalci prek njihovih spletnih kamer v prenosnikih, in se celo sklicuje na nekoga, ki je odkril način, kako prisiliti bota, da razkrije svoja skrita pravila, kot svojega “sovražnika”. To je vsebina, ob kateri bi se James May in Jeremy Clarkson valjala po tleh od smeha!

Seveda je pomembno, da ta poročila vzamete s ščepcem soli, saj se orodja AI ne odzovejo vsakič na iste poizvedbe z enakimi odgovori. Vendar že samo število poročil in dokazov (vključno s posnetki zaslona) nakazuje, da Bingov chatbot ni tako uglajen, kot je morda upal Microsoft.

En uporabnik je Bing prosil za čas predvajanja novega filma Avatar, vendar so mu chatbot povedal, da film še ni bil izdan. Ko je uporabnik poudaril, da je dejansko leto 2023 in ne 2022, se je Bing postavil v bran in jih označil ga označil za  “nerazumnega in trmastega”. Drugi uporabnik je vprašal, kako se je Bing počutil, ko se ni spomnil preteklih pogovorov, zaradi česar je bot dvomil o svojem obstoju in namenu. Odgovor je bil primenljivo nesramen.

Zdi se, da se je Bing “razjezil”l tudi nad študentom univerze Stanford, ki je odkril način za manipulacijo chatbota. V interakciji z drugimi uporabniki chatbot Bing trdi, da ga je študent “poškodoval”.  Medtem uporabniki na družbenih medijih hvalijo Bingove napake in obožujejo njegovo nepredvidljivo vedenje.

Microsoft mora biti navdušen nad pozornostjo, ki jo dobiva Bing, vendar obstajajo možne slabosti nepredvidljivega vedenja njegovega chatbota. Če Bing postane vir dezinformacij, bi to lahko bil resen problem. Podjetje mora najti ravnovesje med izgradnjo klepetalnega robota z osebnostjo in izogibanjem še enemu Tayevemu incidentu (ko je zgodnji klepetalni bot trobil rasistične neumnosti in ga je bilo treba odstraniti iz omrežja).

Doslej je bil odgovor Binga, da se samo poskuša učiti in izboljšati. Toda s tem, da se njegov chatbot že uči samega sebe, kdo ve, kakšna je prihodnost Microsoftovega ljubkega, nepredvidljivega Binga? Nekaj je gotovo – zelo zanimiva.

Zavedati se moramo, da so to prvi koraki umetne inteligence, praktično novorojena tehnologija. Predstavljati pa si moramo, kaj bo s to tehnologijo čez 10 let in kako zelo bo spremenila naš svet. Strokovnjaki namreč opozarjajo, da je Chatbot GPT trenutno omejen predvsem, ker je njegov potencial izjemen in svet na to še ni pripravljen. Zato trenutni robot uporablja le 30% svojih realnih zmogljivosti. Tudi omejen dostop do spleta in zgodovine pogovorov je ena od varovalk sistema, ki očitno predstavlja revolucijo podobno tisti iznajdbi elektrike.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.