fbpx

Najbolj bizaren?! A tako dober! Kmalu resničen! Mercedes-AMG GT XX Concept – električni orkan z 1.340 KM, ki rohni kot V-8

Affalterbach napoveduje električno peklensko mašino.

Mercedes-AMG GT XX Concept
Foto: Mercedes-Benz

Ste si kdaj želeli, da bi vas električni avto prebudil s tako brutalnim hrupom, da bi se sosedov pes še enkrat obrnil v pasji postelji? Mercedes-AMG pravi: “Ni problema.” Z Mercedes-AMG GT XX Concept – štirivratno, oranžno puščico, ki jo poganja trio axial-flux elektromotorjev in ki v deseterici sekund nadere 1.000 kW – so Nemci zavili v prihodnost s polno težo kladiva. Tole je glasno! Čeprav tiho!

Obraz  Mercedes-AMG GT XX Concept je »presenečeneje« ti je lahko všeč ali ne, toda ko ti avto z maso srednje velike zvezde izmerijo s količnikom zračnega upora Cd 0,198, je jasno, da oblikovalci niso preveč spali. Piko na i dajejo aktivna aero-kolesa: pet ogljičnih panelov na vsaki felni se med vožnjo odpirajo in zapirajo kot žabje škrge – elektriko za motorčke ustvarjajo kar sama kolesa.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Makro-dimenzije (in zakaj je Taycan videti kot karting), a to je Mercedes-AMG GT XX Concept

GT XX se raztegne na 5,20 m dolžine, meri 1,95 m v širino (2,13 m z ogledali) in se stisne v le 1,31 m višine – limuzinski low-rider, ki bo z drobnimi mestnimi robniki opravil tako, kot Klarstein blender z banano.

Srce iz bakra in silicija: Mercedes-AMG GT XX Concept

  • Moč: 1.340 hp (≈1.000 kW) iz treh axial-flux motorjev – dva zadaj, eden spredaj.
  • Navor: AMG še tuhta, koliko Nm je primerno priznati javnosti.
  • Pogon: stalni štirikolesni, sprednji motor se pri križarjenju razklopi za varčevanje elektronov.
  • Elektronika: 800-voltna arhitektura in inverterske čarovnije iz Formule 1.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Baterija veličine državnega proračuna

V dno je zalepljenih 3.000 cilindričnih celic z energijsko gostoto > 300 Wh/kg; v petih minutah, pod 850-kW polnilnikom, vsrkajo elektrone za ≈400 km WLTP dosega – toliko kave ne skuha niti vaša najbližja bencinska črpalka.

Teater na štiri izpušne note

»To je najboljši V8, kar smo ga kdaj razvili.«
Tako se je, čisto resno, hvalil eden izmed AMG-jevih šefov, ko je iz zunanjih zvočnikov – skritih v žarometih, kot Bondovi mitraljezi – zarohnelo digitalno osemvaljno slavje. Dodajte še prestavne ročice, ki v resnici ne prestavljajo ničesar, in dobite elektromobil, ki vas z zvokom prepriča, da pravkar tečete po Daytona Speedwayu. Ja … fejka na polno, ampak to nekako tudi hočemo pri avtomobilih kot je Mercedes-AMG GT XX Concept.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Hitrostna matematika: Mercedes-AMG GT XX Concept

Mercedes trdi, da GT XX preseže 360 km/h (223 mph); uradnega pospeška 0–100 km/h še ni, a z več kot tisoč konji in instant navorom bo številka – po besedah inženirjev – začela z »1.« in končala precej pred dihalnim zastojem vašega sopotnika.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Žilavost za Nürburgring: Mercedes-AMG GT XX Concept

Pri AMG se hvalijo, da bo serijska različica zdržala tri polne Nordschleife kroge brez »termalnega kolapsa« – toliko zdrži tudi povprečen superšportnik na bencin, preden poniknejo pnevmatike in ego voznika.

Kabina: GT3 spa s pridihom eko-hipstera

Karbonaste školjke so oblečene v tekstil iz rabljenih GT3 gum, blago je pomarančno podsvetljeno, volan pa bolj spominja na letalsko krmilo kot na nekaj, s čimer bi parkirali v Mercatorjevo garažo. Dva tablična zaslona, yoke in aluminijasta »mostna konstrukcija« v sredinski konzoli kričijo: to ni avto, to je Netflix special na kolesih.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Napad na Lucid in Porsche

Sicer je Lucid Air Sapphire hitrejši v katalogu, Porsche Taycan Turbo GT bolj izkušen na dirkališču, toda AMG prinaša show – svetlobne letvice, svetlečo barvo »Fluid Light« in neokusno samozavest, da bo električna prihodnost še vedno dišala po zažganem oktanu (vsaj v ušesih).

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

Zaključek

Če GT XX Concept pravzaprav ni avto, temveč obljuba, potem je to obljuba z velikimi črkami – 1.340 KM, 850-kW polnjenje in hrup, zaradi katerega boste z veseljem delili slušni aparat s sosedom. AMG je končno ugotovil, da elektrika sama po sebi ni sovražnik čustev; treba ji je le dodati malo gledališča, nekaj računalniško generiranih eksplozij in ščepec nemške arogance. Cena? Nihče še ne ve, a prištejte 25-odstotno ameriško carino, pa boste hitro v območju, kjer bančni svetovalec prinese kavo kar k vam domov. Kakor koli, če bo serijski model vsaj pol tako nor kot koncept, bo Affalterbach na elektriko resno zastrašil vse, ki mislijo, da so elektromotorji sinonim za tišino in dolgčas.

Zaenkrat torej globoko dihnimo, vklopimo launch control domišljije in počakajmo na leto 2026 – ko bo menda v salonih zarohnel prvi električni AMG, ki bo svet prepričal, da prihodnost še vedno bruha plamen, četudi iz vtičnice.

Foto: Mercedes-Benz

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.