fbpx

Najbolj varni avtomobili kitajski – Polestar 3, kralj otroške varnosti – Euro NCAP 2025 razkril najvarnejše SUV-je 2025!

Euro NCAP

Euro NCAP 2025
Foto: Jan Macarol / Ai Art

Električni SUV-ji prihajajo kot na tekočem traku, a kateri je res vreden družinskega objema? Polestar 3 ne samo da ščiti, ampak skoraj dobesedno objame vaše otroke. In potem je tu še Kitajska z modeli, ki blestijo… skoraj. Euro NCAP 2025 razkril najvarnejše SUV-je 2025!

Leto 2025 ne prinaša le val novih električnih SUV-jev, ampak tudi novo raven pričakovanj. Kupci ne iščejo več samo hitrosti, dizajna ali dosegov – varnost je postala glavni zvezdnik prodajnih salonov. In prav tukaj nastopi Euro NCAP 2025 s svojo ekipo testnih lutk, drobnogleda in hladne objektivnosti. Zadnji testni krog, objavljen 9. aprila, je postregel s pravo varnostno dramo – v glavni vlogi švedski minimalist, kitajski izzivalci in iberski temperament.

Šest svežih SUV modelov in ena prenovljena klasična limuzina so šli skozi pekel čelnih trkov, bočnih udarcev, testov samodejnega zaviranja in prepoznavanja ranljivih udeležencev v prometu. Rezultat? Vsi so dosegli 5 zvezdic, a za temi zvezdicami se skriva precej bolj kompleksna zgodba. Od skoraj popolne otroške zaščite v Polestarju 3, do “samo malo raztrganega” airbaga v Hongqiju – vsaka znamka je prinesla nekaj drugačnega.

Pa si jih poglejmo od blizu. Vsak SUV ima svojo zgodbo, svoj pristop k varnosti in svoje posebnosti, ki jih velja poznati, preden se usedete za volan. Če mislite, da je pet zvezdic vse, kar morate vedeti – razmislite še enkrat. Torej Euro NCAP 2025!

Polestar 3: Švedski zen za otroke (in odrasle)


Če bi bila otroška varnost olimpijska disciplina, bi Polestar 3 domov nesel zlato. S kar 93 % za zaščito otrok je ta veliki električni SUV presegel vse v zadnjih devetih letih testiranj Euro NCAP 2025 . In ne, to ni bilo v času prijaznejših protokolov – Polestar 3 je to dosegel pod najstrožjimi pogoji doslej. Frontalni trk, bočni udarec – švedska trdnjava za pet sedežev ostaja neomajna. Prikaz stanja varnostne blazine na sovoznikovi strani in sistem, ki zazna, če je otrok ostal v avtu? Ja, tudi to ima.

BYD SEALION 7: Kitajski levček z otroškim srcem


Kitajski BYD je morda “novinec”, a njegov SEALION 7 grize kot pravi. Tudi 93 % za otroško zaščito, a tam se podobnosti s Polestarjem končajo. V drugih kategorijah nekoliko šepa, a vseeno si je prislužil 5 zvezdic. Morda še ni kralj, a gotovo je nevaren princ v igri. Euro NCAP 2025 z zelo zanimivo oceno.

Cupra Terramar: Španska kri, nemška disciplina


Cupra je za mnoge sinonim za športno srčnost, a Terramar je bolj družinski “SUV s karakterjem”. Kot priključni hibrid (ali bencinski model) se je na testu odrezal častno: 87 % zaščite otrok, odlična odrasla zaščita (89 %), dober tudi za pešce. Vse skupaj zavito v temperamentni špansko-nemški paket.

Geely EX5: Odlične namere, slab zvar


Kitajski Geely EX5 ima stil, željo po odličnosti in kar nekaj točk za tehnologijo (Safety Assist 83 %). A… pri trku se mu je odlepil zvar na A-stebričku. Ups. Otroška zaščita sicer solidnih 87 %, a zaradi pomanjkljivega sistema zaznave prisotnosti otroka v avtu, nekaj točk ni šlo skozi. Pet zvezdic, a s pripombo.

Hongqi E-HS9: Kitajska limuzina SUV-razsežnosti z mehko točko


Hongqi (kar pomeni »rdeča zastava«) ni le protokolarno vozilo Kitajske elite – zdaj je tudi SUV. Zunaj bleščeč, znotraj električen in tudi varen – do točke, kjer voznikov airbag poči nepravilno. Majhna raztrganina, a dovolj za kazen pri zaščiti glave. Vseeno 5 zvezdic, a s tistim »hm…« občutkom.

JAECOO 7 PHEV: PHEV z »zmečkano« zaveso


JAECOO (še ena sveža kitajska znamka) je prinesel PHEV SUV, ki je na papirju vse, kar si želiš. V praksi pa… med čelnim trkom zračna zavesa ni hotela izstopiti – zataknila se je v C-stebričku. Kdo bi si mislil, da bo “sponka” odločila o varnosti. Na srečo popravljeno v proizvodnji, ocena ostaja 5 zvezdic.

Audi A6 (Avant/Sportback): Nemški standard z aktualno nadgradnjo


Za ljubitelje klasike – Audi A6. Ni SUV, a vseeno vreden omembe: 87 % zaščite odraslih, 88 % za otroke in pet varnostnih zvezdic za model 2024. Čeprav deluje kot zanesljiv stric na družinskem pikniku, se še vedno zna hitro odzvati. Sreča, da je Euro NCAP 2025 opravil tako dobro.


Zaključek: Otroci na prvem mestu, a detajli štejejo

Če iščete SUV za družino, ki bo preživel apokalipso (ali vsaj prometno nesrečo), je Polestar 3 vaš novi heroj. Varnost otrok? Najvišja v zadnjih devetih letih. Odrasli tudi v redu. Vse skupaj zavito v minimalistično skandinavsko škatlo z električnim pogonom, ki zna biti hkrati resen in kul.

A konkurenca ne spi. Kitajski proizvajalci očitno znajo zadeti bistvo – vsaj pri testih. A kar nekaj jih je padlo na manjših, a pomembnih podrobnostih. Nepravilno nameščeni zvari, raztrgane airbage, zataknjene zavese – to niso malenkosti, če gre za življenje. Euro NCAP s svojimi neodvisnimi testi znova dokazuje, da varnost ni le reklama, ampak rezultat trdega testiranja in stalnega nadzora.

Za tiste, ki še tehtajo nakup: vsi testirani modeli so prejeli 5 zvezdic, a razlike med njimi so precejšnje. Če želite brezkompromisno varnost za vaše otroke, Polestar 3 postavlja letvico visoko. In glede na to, da se vozniki pogosto odločajo na podlagi “občutka”, naj bo tokrat občutek varnosti tisti, ki prevaga.

Cena? Polestar 3 se začne pri približno 92.000 €, kar ni poceni – a morda se vam bo zdelo poceni, ko pomislite, kaj ste pravkar prebrali.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.