Ko se legende postarajo, navadno dobijo torto, retro fotoalbum in morda kakšno sentimentalno solzico. Pri Volkswagnu pa so ob 50. rojstnem dnevu svojega GTI-ja raje spekli brutalno hitro specialko – Golf GTI Edition 50. Rezultat? 325 konjskih sil, čas kroga 7:41,27 na Nürburgringu in najhitrejši serijski Volkswagen vseh časov. Kdo pravi, da kriza srednjih let ne prinaša koristi?
Pod pokrovom – oziroma bolj primerno, pod pokrovom, ki ga bodo konkurenti gledali iz varne razdalje – bije prenovljena različica preverjenega 2,0-litrskega turbobencinarja EA888 evo4. Tokrat z 325 KM in 420 Nm navora. To je le osem konjev manj kot pri Golfa R, a pozor – Golf GTI Edition 50 še vedno uporablja izključno prednji pogon. Vso moč na sprednja kolesa? Sliši se kot recept za dimne oblake na semaforjih, a z izpiljenim sedemstopenjskim DSG menjalnikom in kupom inženirskih trikov, GTI ostaja prilepljen na asfalt.
Pospeški, ki brišejo črte – tudi to je Golf GTI Edition 50
Do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, kar je desetinko hitreje od Clubsporta, do 200 km/h pa v pičlih 16,8 sekunde. Najvišja hitrost? Elektronsko zamejena na 270 km/h – očitno Nemci še vedno verjamejo v red in disciplino. A pravo presenečenje pride na Nürburgringu, kjer je GTI Edition 50 odpeljal krog v 7 minutah in 41,27 sekunde. To ga postavlja na sam vrh Volkswagnove hierarhije – daleč pred svojo konkurenco, ki je že tako vse bolj shujšana.
Stajling: Subtilno divji Golf GTI Edition 50
Vizualno Golf GTI Edition 500 ne kriči “poglej me”, ampak bolj sofisticirano zašepeta: “Če veš, veš.” S črnim strešnim panelom in ogledali, zatemnjenim izpuhom, elegantno rdečo linijo ob boku in 19-palčnimi črnimi platišči z rdečimi detajli, avtomobil deluje kot nekdo v smokingu, ki skriva tetovaže. Barvna paleta ponuja klasiko, a tudi ekskluzivno Dark Moss Green, ki je kot naročena za voznike z okusom po unikatnosti.
Kabina s karakterjem
V notranjosti kraljuje GTI klasika – karirana sedežna tkanina, tokrat z zelenimi poudarki, ki subtilno pokimavajo jubilejni naravi modela. Rdeči varnostni pasovi, temni aluminijasti detajli in logotipi “GTI 50” pa jasno sporočajo, da to ni le še en v vrsti Golfov.
Performance paket: Za tiste, ki vedo, kaj delajo
A pravi “posladek” prihaja v obliki Performance paketa – za voznike, ki ne iščejo le številk na papirju, temveč občutek na volanu. Znižano podvozje za dodatnih 20 mm, trše vzmeti in ležaji, natančnejši volanski sistem in 30 kilogramov manj mase – med drugim tudi po zaslugi kovanih platišč in Akrapovičevega titanovega izpuha. Da, Akrapovič. Iz Slovenije. Za tiste, ki radi kričijo v ovinkih. Bridgestone Potenza Race gume pa zagrabijo asfalt tako suvereno, da je vsak ovinek skoraj že prekratek.
Cena? Verjetno bolj GTI kot GTI
Volkswagen zaenkrat še molči o ceni, a če Clubsport v Sloveniji stane dobrih 49.000 evrov, potem Edition 50 zagotovo meri višje – vsaj tja do 55.000 evrov, če ne še čez. Ampak hej, ekskluzivnost ima svojo ceno, predvsem ko je zapakirana v karizmatično karoserijo in dirkalno dušo z resno zgodovino.
Zaključek: Golf GTI Edition 50
Golf GTI Edition 50 ni le hommage. Je tehnološko-polirani sredinec vsem, ki so GTI-je kdaj označili za “predvidljive”. Gre za avtomobil, ki ne le da spoštuje svoje korenine, temveč jih z bliskovito hitrostjo pelje v prihodnost. In ja, še vedno ima samo sprednji pogon – ker, zakaj pa bi se vse štiri kolesa zabavala, če lahko samo dve pokažeta, kako se to res dela?