fbpx

Den amerikanske marinen utvikler en alternativ drivstoffkilde fra sjøvann

Den amerikanske marinen har annonsert at de etter deres mening har løst en av verdens store utfordringer – hvordan man kan utvinne drivstoff fra sjøvann. I begynnelsen av april fløy et modellfly med en 2-taktsmotor vellykket med slikt drivstoff. Sjøvann er en kilde til karbondioksid og hydrogen, hvorfra hydrokarboner - flytende syntetisk brensel - deretter dannes på en metallkatalysator.

Kot pravijo pri mornarici, bi lahko proizvodnja tekočih ogljikovodikovih goriv iz morske vode pomenila popolno spremembo v njihovem delovanju. Ker bi se otresli odvisnosti od nafte in ogromnih stroškov transporta, bi lahko vojaške ladje delovale na morju ves čas, brez postankov v pristaniščih za točenje goriva.

Foto: Lockerdome
Foto: Lockerdome

Vendar pa ni vse tako dobro kot se sliši. Prvi vrtoglavi podatek je, da za proizvodnjo 1 litra uporabnega sintetičnega goriva porabijo kar 23.000 litrov morske vode! Postopek pridobivanja sintetičnega goriva også ni prav nič ekološki, saj je izjemno energetko potraten. Kot pravijo za proces pretvorbe potrebujejo jedrski reaktor, kar za mornarico sicer ni posebno omejujoča zahteva, saj velik delež podmornic in letalonosilk že sedaj obratuje na jedrski pogon.

Vseeno pa izjava, som det handler om pridobivanje goriva iz obnovljivih virov ni povsem primerna. Vprašamo se tudi, kam gredo vsi tisti tisoči litrov morske vode, uporabljene v postopku pridobivanja sintetičnega goriva? Je ta morska voda še primerna za vrnitev v naravno okolje in kako bo vplivala na življenje morskih organizmov? Tehnologija je bila očitno zasnovana za določene potrebe in udobje mornarice.

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.