Lansko leto so pri Fordu obeležili 50 let zmage njihovega GT40 na dirki 24 ur Le Mansa. Takšne obletnice si zaslužijo posebno pozornost, poseben dogodek, ki jih zaznamuje. Pri Fordu, enem od največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, so se v ta namen odločili predstaviti nov model G . A ostanimo za trenutek še malo v Fordovi zgodovini superšportnih avtomobilov. Na začetku 60. let prejšnjega stoletja je namreč Henry Ford II. želel kupiti podjetje Ferrari, a je dogovor padel v vodo. ''Če ne moremo kupiti prestižnega športnega avtomobila, ga bomo pa sami naredili,'' so si rekli pri Fordu in tako se je začela zgodba superšprtnikov GT. Zdaj, dobrih 50 let pozneje, se ponašajo z najnovejšim iz družine GT.
3,5-litrski EcoBoost V6 motor med to turbiner, ki ga poganja nekaj več kot 640 ‘konjev’, je najzmogljivejši motor iz te serije do zdaj. Nekateri poznavalci so bili nad samo 6 cilindri sicer skeptični, a bodo zaradi manjše teže motorja hitro pozabili na to razliko v primerjavi s predhodnikom. Števec, ki meri hitrost, se ustavi pri 437 km/h.
Karoserijo superbil består av karbonfiber, ki celotno težo še nekoliko zmanjšajo. Pa tudi sicer so pri Ford ves čas mislili na težo, saj so za podvozje uporabili lahek aluminium, zavorni diski pa so karbonsko-keramični. Superšportnika GT bo krasilo še po višini nastavljivo vzmetenje og 20-palčna kolesa Michelin Pilot Super Sport cup.
Ekstraordinært aerodinamična form det fungerer futuristisk, čeprav so se z nekaterimi elementi še vedno poklonili legendarnemu GT40. Predvsem z aerodynamikk so pri superšportniku GT poskrbeli, da bo izkoriščanje zračnih tokov okoli karoserije še učinkovitejše. Usmerjevalnik zraka, ki je nameščen na zadku in je nastavljiv po višini in naklonu, vam bo pomagal pri prilagajanju voznim razmeram. Interiør je precej annerledes od predhodnikov, saj nima več pridiha preteklosti. Večina funkcijskih stikal je kar na volanskem obroču, instrumentna plošča, ki ni veliko večja od pametnega telefona, pa je v celoti digitalna.
Tisti, ki so se vanj že usedli, pravijo, da je več kot športni dvosed. Nekateri mu pravijo celo våpen. No, videti je, da so pri Fordu z novim GT-jem zagotovo osvežili trg superšportnikov ter morda tudi vrgli kost evropskim konkurentom. Aja, pa še to, vaš je lahko za dobrih 400.000 evrov.
Galerija slik: 2017 ford GT supercar
Mer informasjon:
ford.com