fbpx

Kia Soul - Kias funky crossover spiller på nye toner, inkludert elektriske

De siste årene har mindre SUV-er bokstavelig talt gått «for honning», men til tross for dette regnes Kias sjel fortsatt som en ekte eksotisk. Med den kosmetiske renoveringen ønsker de å bringe en av de første crossoverne i segmentet nærmere en bredere målgruppe, på mange måter, samt sette nye trender. Sistnevnte går på bekostning av den elektriske driften, som Kia og Soul er de første til å tilby.

Kozmetična prenova je tako soulu prinesla še veliko bolj samosvojo in tudi prepoznavno obliko, ki naj bi bila poleg dejstva, da je občutno bolj moderna od predhodnikove, tudi veliko bolj po godu evropskim kupcem. Prepoznamo ga po novem prednjem in zadnjem delu, in sicer pri prvem poglede vabijo nova motorna maska, meglenke, odbijač in posledično tudi luči, na boku je sprememb manj, saj so malenkost drugačni le blatniki, v katere je vpeta nova linija litih platišč. Na zadku pa ponovno najdemo več razlik in sicer je zadek dobil simpatično dvobarvno noto, navpično postavljene luči pa po novem svetijo v LED tehniki.

Novi soul je dobil konkretno predrugačen nos in zadek, ki je pri električni različici še bolj futurističen. Električnega soula pa ločimo tudi po posebnih dvobarvnih platiščih, ki v prid čim večjega dosega merijo 16-palcev.
Novi soul je dobil konkretno predrugačen nos in zadek, ki je pri električni različici še bolj futurističen. Električnega soula pa ločimo tudi po posebnih dvobarvnih platiščih, ki v prid čim večjega dosega merijo 16-palcev.

Soul pa je første gang også tilgjengelig v električni različici, ki so jo od “civilnih” prav tako konkretno oblikovno distancirali in ji namenili bolj “poln” prednji del vozila, saj je maska skoraj v celoti prekrita, v sebi pa skriva tudi odprtino za polnjenje, v kateri je simpatično spravljena vtičnica za priklop na električno omrežje. Drugačni so tudi odbijač, meglenke, še več pa je tudi dvobarvnosti, skozi celotno karoserijo vozila. Na boku pa najdemo bolj aerodinamična polna lita platišča, ki še veliko bolje vrtinčijo zrak kot klasična.

Veliko pomlajevalnih potez je čopič snovalcev potegnil tudi znotraj in sicer najbolj na armaturni plošči, ki je zahvaljujoč novemu 8-palčnemu navi zaslonu modernejša, veliko boljši na dotik in pogled pa se zdijo tudi materiali. Voznik ima pred seboj nove super vision merilnike, boljše je tudi oblazinjenje in vratne obloge. Pri električnem soulu pa so določeni elementi med katere spada tudi stoff seter iz bio materialov, več je tudi svetlih tonov, saj različne odtenke črne in sive barve v “civilnih” soulih, v električnem soulu zamenjata bela in svetlo siva barva.

Notranjost je pri vseh različicah na moč podobna. Električna ima le nekoliko svetlejše materiale ter električnemu pogonu prirejene merilnike in prikazovalnik na (vedno serijskem) 8"-palčnem sredinskem zaslonu. CVT avtomatika pa zaseda mesto kjer se v "civilnih" različicah nahaja ročni menjalnik ali klasična avtomatika.
Notranjost je pri vseh različicah na moč podobna. Električna ima le nekoliko svetlejše materiale ter električnemu pogonu prirejene merilnike in prikazovalnik na (vedno serijskem) 8″-palčnem sredinskem zaslonu. CVT avtomatika pa zaseda mesto kjer se v “civilnih” različicah nahaja ročni menjalnik ali klasična avtomatika.

Velik korak naprej je bil narejen tudi na področju napredne tehnike, v okviru katere je soul bogatejši za tipko za zagon vozila og smartnøkkel, prvi v segmentu pa se (lahko) ponaša tudi s parkirno asistenco. Tu so tudi še samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi in sistem opozarjanja na nenadejano spremembo smeri. Prednja sedeža de er, poleg funkcije ogrevanja, sedaj dobila še možnost hlajenja, funkcija gretja pa so preselili  v drugo vrsto. Med dodatki najdemo tudi Infinityev audio sistem, navigacijsko napravo, pa vam brezplačno posodabljajo v duraciji enaki garanciji na vozilo, se pravi sedem let.

Prtljažnik v vseh različicah v osnovi meri 354 litrov, s podiranjem sedežne klopi pa prostor na raste na največ 1.367 litrov. Bencinska in dizelska različica pa imata pod dvojnim še prostoren predal, ki je pri električni različici zaradi baterijskega sklopa občutno manjše velikosti.
Prtljažnik v vseh različicah v osnovi meri 354 litrov, s podiranjem sedežne klopi pa prostor na raste na največ 1.367 litrov. Bencinska in dizelska različica pa imata pod dvojnim še prostoren predal, ki je pri električni različici zaradi baterijskega sklopa občutno manjše velikosti.

Pri motorjih sta po novem na voljo le dva 1,6-litrska agregata nemlig bensin han kan 103-, dizelski pa 94 kilovatov. Električni soul pa poganja 81 kW elektromotor, ki energijo črpa iz 27 kWh litij ionskega baterijskega sklopa. Električni soul tako v vožnji ne emitira čisto nič škodljivih emisij, medtem ko dizelska in bencinska različica v okolje na km poti izpustita125-, oziroma 139 gramov CO2. Električnega soula je mogoče polniti tako prek domače vtičnice (230V) kot na hitri polnilnici, le da traja polnjenje v primeru slednjega namesto 4-5 ur, če okoli pol ure. Menjalnika pri “civilnih” soulih sta šeststopenjski ročni, oziroma proti doplačilu šest stopenjska avtomatika, le električni soul ima CVT brezstopenjsko avtomatiko.

LES MER: Prvi pri nas preizkusili Kijinega električnega pionirja

Soul je po novem na voljo le kombinaciji s paketom EX wonder, ki pa je več kot radordaren z opremo. Že v osnovi tako kupec dobi: LED dnevne luči, 18-palčna lita platišča, parkirna pomagala zadaj in parkirno kamero, samodejno klimo, mali usnjeni paket, tempomat, sistem prilagoditve trdote volana – flex steer, audio napravo s stikali na volanu in bluetoothom, tipka za zagon in pametni ključ, luči s funkcijo “follow me home” in samozatemnitveno notranje ogledalo.

Električni soul v "smrčku" skriva odprtino za polnjenje tudi preko domače vtičnice, katere ciklus pa traja nekje 4-5 ur, če se "priklopite" na hitro polnilnice, pa se boste s polnimi baterijami lahko odpeljali že v pol ure.
Električni soul v “smrčku” skriva odprtino za polnjenje tudi preko domače vtičnice, katere ciklus pa traja nekje 4-5 ur, če se “priklopite” na hitro polnilnice, pa se boste s polnimi baterijami lahko odpeljali že v pol ure.

Cene bencinsko gnanega soula se pričnejo pri 21 tisoč evrih, za dizelskega je treba k temu dodati še najmanj tisočaka. Til elektrisk se bo potrebno postaviti v vrsto, saj bo letno na voljo le kakšnih tisoč vozil ali malce čez, zanj pa bo treba odšteti najmanj 33 tisočakov.

I meningsmålingen nedenfor - stem på årets bilinnovasjon - 2015
[total-poll id=138905]

Mer informasjon

Mer informasjon:
www.kia.si/novisoul

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.