Nissan brakte den nye generasjonen av den off-road-kompatible x-Trailen nærmere Qashqai, og mistet litt i skarphet, men fikk mye med tanke på mote og ytelse. Derfor er vi ikke i det hele tatt redde for markedssuksessen, selv om på grunn av den høyere prisen og den tidligere nevnte likheten med qashqai, vil mange foretrekke å strekke seg etter det billigere alternativet.
Nissan X-trail kot model je med ljubitelji terencev venomer zasedal posebno mesto in sicer so ti čislali njegovo zmogljivost štirikolesnega pogona in tudi neobčutljivost na priganjanje izven urejenih cestišč. Mnogo manjšo vlogo pa je vedno igrala moderna in všečna zunanja podoba in tudi zmožnost obračanja glav mimoidočih.
Ker pa mote trender in s tem povezana všečnost zunanje podobe v veliki meri za seboj potegnejo tudi ugodne prodajne številke, so pri Nissanu novi generaciji tega srednjega suva namenili veliko bolj midne prijeme in ga oblikovno približali tržno zelo uspešnemu qashqaiju. Tako bi lahko rekli, da je novi x-trail v bistvu novi qashqai +2, kar potrdijo tako mere, kot tudi dejstvo, da so tega z modelno prenovo qashqaija upokojili.
Tako zlahka trdimo da novi X-trail veliko bolje izgleda in zmore tudi nekaj prej manjkajoče nastopaškosti, kljub temu pa bi ga mi vsaj malce (bolj) oddaljili od prej omenjenega “baby” X-traila, ki je qashqai. Glede mer meter v vse smeri pričakovano pokaže nekoliko več, še posebej impresiven pa je podatek prostornosti prtljažnika, ki ga z osnovnih 550-litrov enostavno povečuješ vse do ogromnih slabih “dveh kubikov” (1.982 litrov). Za povprečno slovensko družino povsem dovolj, tudi ko je treba za dalj časa odriniti na morje. Pohvaliti moramo serijska LED svetila, ki odlično izgledajo in tudi svetijo.
Gledano z boka bo več opazovalcev zmedenih kateri model dejansko stoji pred njimi, del tega gre pripisati tudi temu, da se je qashqai potegnil, novi X-trail pa svoje mere dobro skriva. Na zadku pa opazovalce o modelu prepričajo drugačne LED lys, če pa tudi to ne, pa vsaj napis modela. Hvalimo tudi serijsko 19-palčno obutev, vključno z dvobarvnimi platišči, je pa res, da skupaj s cestnimi pnevmatikami pada terenska namembnost modela.
Notranjost piše podobno zgodbo kot zunanjost, saj sta voznikov delovni prostor in armaturna plošča na moč podobna tisti v qashqaiju, je pa kabina bolj zračna in zahvaljujoč dodatnim centimetrom tudi bolj prostorna. Če potrebujete ves ta prostor, vam je X-trail dobesedno pisan na kožo, če temu niti ni tako, potem raje posezite (ali vsaj razmislite) po cenejšem qashqaiju. S stališča opreme paket tekna prinaša vse kar želiš, potrebuješ in o čemur sanjaš, vključno s kamerami s pogledom iz ptičje perspektive, tovarniško navigasjon, praktično vso danes znano napredno tehniko, usnjeno oblazinjenje in ogrevana prednja sedeža ter električni pomik voznikovega. Ne gre pa pozabiti tudi na LED luči in serijska električno pomična prtljažna vrata, katerih qashqai pa le ne premore. Praktično popolna oprema torej, pri kateri smo v bistvu savnet le radarski tempomat.
Premalo raznolikosti pa trenutno pokaže paleta motorjev. Pri tem srednjem suvu namreč kupci nimajo nobene izbire glede motorizacije, saj je trenutno na voljo le 1,6-litrski dizelski agregat, ki ga sicer že kar nekaj časa čislamo, a vseeno…nekaj raznolikosti ne bi škodilo, tudi v boju s hudo konkurenco, ki ponuja tudi (veliko) več moči. Tako bi pričakovali vsaj močnejšo – biturbo različico tega motorja, ki jo določeni renaultovi modeli že poznajo, nissanovi pa so očitno še na čakalni listi. 1.6-litrski dCi zmore tako kot v qashqaiju 96 kW in 320 Nm navora, kar vsaj na papirju deluje malo. Ampak v praksi je X-trailu uspelo razbiti tudi ta predsodek, saj se mu motor lepo poda, je kultiviran in se rad vrti v vrtljaje, predvsem pa je dovolj zmogljiv tudi ob malce večji naloženosti. Avta sicer nismo naložili, kot pri v uvodu omenjeni družinski poletni migraciji na morje, ampak pri treh do štirih osebah v vozilu je avto še vedno dovolj poskočen in ne zahteva pretiranega prestavljanja všečno hitrega in natančnega šest stopenjskega ročnega menjalnika. Na njegovem mestu se lahko na željo znajde tudi brezstopenjska CVT avtomatika, ki smo preizkusili v qashqaiju in smo jo kljub začetnim dvomom pohvalili.
Firehjulstrekk je tako kot pri predhodniku električni priključljivi, kar pomeni, da sta v osnovi gnani le prednji kolesi, po potrebi pa (v načinu auto) elektronska zapora diferenciala potrebno količino navora pošlje tudi zadnjemu kolesnemu paru. Voznik pa lahko preko vrtljivega gumba pogon tudi zaklene, v pomoč pa so mu tudi elektronska pomagala za varen spust po klancu in speljevanje vkreber. Z 21 centimetrskim odmikom od tal to pomeni, daje zmožen premagovati tudi težje prevozne terene, vendar ga kot v uvodu rečeno malce zaustavljata cestna obutev in 19-palčna platišča, kakor tudi dejstvo, da večina ne bo želela niti umazati svojega x-traila, kar šele poizkušati srečati meje njegovih terenskih zmogljivosti.
LES MER: Nissan X-trail: terenski povratnik na neskončna brezpotja
Pohvalno nizka pa je tudi poraba motorja, ki je z 6,5 litri glede na mere in maso nadvse ugodna, so pa zmogljivosti z končnih 186 km/h in še bolj z 11,0 sekundnim pospeškom do stotice, zelo povprečne. Pričakovana razlika v primerjavi z večkrat omenjenim qashqaijem je tudi v ceni, ki je enako opremljen in motoriziran, okoli pet evrskih tisočakov cenejši, kar pa že postavlja pod vprašaj nakup x-traila in v ospredje postavlja manjšega bratca. Zato razmislite ali potrebujete tako velik avtomobil in toliko cenite njegovo večjo nastopaškost, ker če ne, boste z qasqaijem prav tako odlično shajali.
Mer informasjon om modellen: www.nissan.si/novi-X-trail
Cena testiranega modela: 35.486 evrov (osnovni)/ 36.106 evrov (testni)