fbpx

Ny forskning finner ut hvem du kan stole på

Hvem kan vi stole på? Hvem gjør ikke det? Hvis du er en veldig ærlig og tillitsfull person, blir du sannsynligvis brent flere ganger enn du ønsker. Mistenkelige individer har derimot mindre sannsynlighet for å bli berørt, og derfor er det vanskeligere for dem å inngå intime relasjoner. Noen ganger lurer noen vår sjette sans, så det er greit å stole på vitenskapen også. Ny forskning finner ut hvem du kan stole på.

Komu zaupamo in komu ne, je velikokrat odločitev, ki je daleč od racionalne. Nanašamo se na tidligere erfaringer, predvsem pa na nek notranji občutek. Na pomoč pa nam lahko priskoči tudi vitenskap. Nova raziskava ugotavlja, komu lahko zaupaš. Ta članek je bil letošnje leto izdan v Journal of Personality and Social Psychology. Raziskovalci so ugotovili, da obstaja povezava med dovzetnostjo za občutek krivde in zaupljivostjo. Zasnovali so serijo scenarijev, ki so temeljili na ekonomskem in matematičnem konceptu z imenom teorija igre.

Komu je najbolj pametno zaupati?
Komu je najbolj pametno zaupati?

Gre za igrico, ki jo velikokrat uporabljajo raziskovalci človeškega vedenja. V tej igri se udeležencem dodeli določena vsota denarja. Če se odločijo, da bodo denar razdelili med sabo, se denar pomnoži, vendar si ga morajo å dele. Lahko pa se odločijo, da bodo denar obdržali zase, vendar potem ne dobijo dodatnega priliva. Bolj kot udeleženci de stoler på drug drugemu, večji izkupiček imajo. V studier so ugotovili, da so tisti, ki so imeli višji občutek krivde, bili bolj zaupanja vredni. Ljudem, ki hitro podležejo občutkom krivde, gre zaupati verjetno zaradi tega, ker bodo v upanju, da se bodo občutku krivde izognili, vedli bolj v skladu s socialnimi konvencijami.

Najbolj zaupanja vredni so ljudje, ki se hitro počutijo krive
Najbolj zaupanja vredni so ljudje, ki se hitro počutijo krive

Mer informasjon

Mer informasjon:
psycnet.apa.org

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.