Audi brakte tre nye produkter til bilutstillingen i Paris, men mest oppmerksomhet er den nye Audi Q5, den første på åtte år. Andre generasjon av det mellomstore sportsbrukskjøretøyet er litt lettere og romsligere enn forgjengeren, og nykommeren har også fått et mye sportsligere utseende. Han går inn i store sko, ettersom Q5 var den kommersielle klassemesteren en stund. Audi har store forhåpninger til det, så ingenting er overlatt til tilfeldighetene.
Po osmih letih je tu den nye Audi Q5. Audi ni ničesar prepustil naključju, ko se je medil in cedil novi Q5. Z njim namreč želi ponovno postaviti nova pravila igre, kot mu je to uspelo s predhodnikom. Zato ni presenetljivo, da novi srednje velik SUV poka od naprednih sistemov, ki skrbijo za udobje, varnost in učinkovitost vožnje. Postavili so ga na platformo aktualnega modela A4, det er derfor det er det 90 kilogramov lažji. Po novem v dolžino meri 4,66 metra, v višino 1,66 metra, v širino pa 1,89 metra, medtem ko medosna razdalja znaša 2,82 metra.
Karoserija je koktajl aluminija in izredno trdih jekel, zmešan po receptu pametne gradnje za izjemno čvrstost. Audi je povsem prevetril notranjost ter poudaril prilagodljivost in prostornost potniške kabine. Prtljažni prostor ima prostornino med 550 in 1550 litri. Za lažje zlaganje lahko ob pomoči zračnega vzmetenja (ta je ponujen kot možnost) Audi Q5 znatno znižamo.
Krasil ga bo 12,3-palčni zaslon ločljivosti HD in 8,3-palčna tablica (na vrhu sredinske konzole). Prek komunikacijskega sistema MMI bo mogoče povezovanje na internet prek LTE-vmesnika eller dostopne točke Wi-Fi. Za pametne telefone bosta skrbela vmesnik Apple CarPlay in Android Auto og trådløs lader. Tu so še digitalni merilniki in heads-up zaslon za projekcijo voznih podatkov in navigacije na vetrobransko steklo. Svoje doda omgivelsesbelysning in avdio sistem s podpisom Bang & Olufsen. Da visoko izurjenih voznih asistentov niti ne omenjamo.
K boljšim voznim lastnostim poleg nižje teže in voznih programov, s katerimi določimo karakter novega Audija Q5 (novost je način terenske vožnje z večjo oddaljenostjo vozila od tal in program all road za sprotno prilagajanje) in posežemo v vse ključne nastavitve vozila, doda tudi štirikolesni pogon quattro (izjema bo 110-kilovatni dizel, ki bo imel pogon le na prednji dve kolesi), ki sproti prilagaja navor na posamezno kolo. Motorna paleta bo obsegala tri dizelske izpeljanke – dvolitrski motor TDI V4 z 110, 120 in 140 kW – in dve bencinski – dvolitrski prisilno polnjeni motor V4, serije TFSI z 185 kW, in trilitrski motor V6 TDI. Le slednji bo moč na kolesa prenašal prek osemstopenjskega menjalnika Tiptronic, vsi ostali pa se bodo morali zadovoljiti s 6-stopenjskim ročnim ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom S Tronic.
LES MER: Den nye Audi A5 Coupé – en erfaren vinnerhest
Novi Audi Q5 bo na voljo v 14 različnih barvnih odtenkih in zapakiran v pet različnih paketov (Sport, Design, S Line, Design Selection in S Line sport). V prodajo gre i 2017.
Galerija – novi Audi Q5:
Mer informasjon:
audi.si