Det er vanlig i bilindustrien at hver gang en ny bilmodell kommer ut, hevdes den å være helt ny – i de fleste tilfeller er det ikke tilfelle, men med avdukingen av den helt nye BMW 1 denne gangen kan vi helt enig i påstanden.
Helt ny BMW 1 se od svojega predhodnika razlikuje v skorajda vsem. Ohranja se utgangspunkt bil med kuttet av bak, ki pa je zdaj prvič deležna pogona på front hjul par. Enako zgodbo zasledimo pri design, som tok seg av korenite Endringer tako zunaj kot znotraj avtomobila. Prednja maska je betydelig økt, ‘ledvički’ pa sta med seboj združeni og enda mer opazni. V nasprotju z vedno večjimi nasledniki aktualnih modelov je BMW 1 za 5 mm krajši, bo pa zaradi prednjega pogona mer plass inne.
Prtljažni prostor se je povečal za 20 litrov,kar pomeni, da ga je na razpolago za 380 liter, ob podrtih sedežih pa za kar 1200 liter. Najmočnejša različica BMW 1, z 2,0 liter M135i xDrive motorjem, je hkrati tudi den sterkeste različica 4-valjnega motorja BMW do zdaj. Ima 306 konjskih krefter, firehjuls kjøre, 8-trinns Automatisk menjalnik in še malenkost bolj aggressiv dizajn.
Kot že omenjeno, se je dolžina najnovejšega avtomobila BMW 1 redusert, sta se pa povečali širina og višina avtomobila. Posledično bodo imeli potniki na zadnji klopi mer plass til knærne, glavo og albuer. Lažja bo tudi uporaba prtljažnega prostora, saj je najožji del prtljažne odprtine širši za 67 mm.
De er tilgjengelige elektrisk prtljažna vrata, kar je še ena izmed novosti serije 1. Armaturna plošča deluje znano, saj smo jo že opazili pri najnovejših modelih avtomobila BMW. Osnovna različica ponuja 8,8-palčni zaslon na dotik, pri bolje opremljenih različicah pa imamo na razpolago 10,25 tommer zaslon, ki ga dopolnjuje digital zaslon merilnikov v enaki velikosti.
Ob lansiranju sta na voljo dva bencinska in trije dizelski motorji. Bencinskemu M135i xDrive se bo pridružil še 118i, men det handler om 1,5-litrskega 3-valjnika med 140 (103 kW) konjskimi močmi.
Če so vam dizli bolj pri srcu, lahko izbirate med motorjem 116d, ki je ponovno 1,5-litrski 3-valjnik med 115 (85 kW) konjskimi močmi. Motor 118d Det er 2,0 liter 4 sylinder med 150 (110 kW) konjskimi močmi, še močnejši pa je motor 120d xDrive, ki ima mamljivih 190 (140 kW) konjskih moči.
V različnih kombinacijah so na voljo 6-trinns manuell eller 7- hhv 8-stopenjski samodejni menjalnik. Močnejši bencinski in dizelski motor imata že serijsko nameščen štirikolesni pogon xDrive.
Podrobneje se bo BMW 1 predstavil septembra na avtomobilskem salonu v Frankfurt, prve primerke pa bomo dobili v salone kmalu zatem.
Galerija: BMW 1
Mer informasjon:
bmw.si