Hvordan begynner historien din? Det starter på kunstakademiet, hvor vi var klassekamerater. Senere jobbet vi mye sammen i forskjellige studioer og byråer, så opprettet vi sakte selskapet Pop-up, som har vært i drift siden oktober 2006. Designstudio
Kako se začne vajina zgodba?
Začne se na likovni akademiji, kjer sva bila sošolca. Kasneje sva veliko delala skupaj v različnih studiih in agencijah, potem sva počasi ustvarila svoje podjetje Pop-up, ki deluje od oktobra 2006. Oblikovalski studio sva odprla predvsem zato, ker sva hotela delati samostojno in ustvarjati nekaj novega. Ne ukvarjava se s klasičnim grafičnim oblikovanjem, ampak nama bolj odgovarjajo svobodna pot, umetniško izražanje in dekoracija. Predvsem naju je zanimalo, kako lahko iz grafičnega oblikovanja brez naročnika sam narediš produkt. Vsi dizajni so najini in ne delava po sistemu, da uresničiva naročnikove želje. Tako se izgubi vse bistvo oblikovalskega dela.
Kateri je bil vajin prvi projekt in projekt, na katerega sta najbolj ponosna?
Najin prvi projekt je bila plošča za skupino The Tide, ki izstopa z velikim formatom. Tu se je najino delo začelo z ilustracijo in z bolj avtorskim pristopom. Projekt, na katerega sva najbolj ponosna, je zagotovo Kitsch-Nitsch, v katerega sva vložila pol leta truda.
Kaj se skriva za projektom Kitsch-Nitsch?
S tem projektom sva hotela pri nas narediti nekaj povsem novega. Gre za nov način razmišljanja, kjer se oblikovalski studio trži in promovira predvsem z lastnimi izdelki. Začela sva s kreiranjem in prodajo vinilnih folij/tapet in setov vinilnih elementov, ki jih lahko uporabimo kjerkoli in katerih grafika je najino avtorsko delo. Izziv sva videla tudi v tem, kako narediti internetno trgovino privlačno. Veliko sva delala na stylingih in na načinu, kako so tapete sestavljene. Rezultat lahko vidimo na www.kitsch-nitsch.com.
So Kitsch-Nitsch tapete enake tistim, ki smo jih pred nekaj leti praskali s sten?
KN tapete so zelo preproste za uporabo, saj jih samo nalepimo in ko se jih naveličamo, jih preprosto odlepimo in zamenjamo z novimi. Nekaj dela, veliko igre, prostor pa lahko v nekaj minutah popolnoma spremenimo. Ta dekor se lahko nalepi kamorkoli: na stene, omare, smetnjake, hladilnik, kopalnico, …
Torej imata doma polepljen prav vsak kotiček?
Ja, doma imava res veliko površin polepljenih (smeh). Ko smo testirali folije, smo jih nekje morali preizkusiti in to sva delala doma. Zaenkrat jih še ne menjava, ampak samo dodajava.
Ideje iz vaju kar letijo; kakšni so načrti in želje za naprej?
Naprej razmišljava, kako KN oblike in vzorce spraviti tudi na oblačila, torbe, avtomobile, mogoče celo na letalo. Tudi kakšnega javnega prostora bi se z veseljem lotila, npr. čakalnica letališča ni slaba ideja. Razmišljala sva tudi o tem, da bi pediatrični kliniki brezplačno uredila s tapetami kakšno igralnico.
Izdelke Kitsch-Nitsch lahko kupimo samo preko spleta ali jih mogoče dobimo še v kateri izmed trgovin?
Po novem se lahko kupi en najin izdelek v trgovini Inkognito. Gre za majhno igračo, hecnega strička, ki ga lahko nalepimo vsepovsod. Nameravava se širiti tudi v druge trgovine, saj ugotavljava, da je pri nas internetna prodaja še vedno problem; ljudje ji ne zaupajo.
Je katera restavracija ali lokal opremljen z vajinimi folijami?
Pred nekaj meseci sva polepila Terasa Bar v Kranju.
Vajine ideje in končni izgled ”polepljenega” ambienta so videti zares drzne, vendar vsak človek nima občutka, kakšne tapete naj uporabi in kam naj jih nalepi. Ali na željo naročnika prideta tudi k njemu domov in mu svetujeta?
Tega načeloma ne delava, predvsem zaradi časovne stiske. Sva pa ravno zato na spletni strani uvedla Kitschmaster Flash, ki daje nekaj predlogov, kako tapete vključiti v prostor. Imava tudi nekaj zelo preprostih folij, pri katerih skoraj ne moremo zgrešiti. Ljudem, ki niso prepričani, kakšne tapete izbrati, svetujeva, da začnejo pri manjših objektih in preprosti grafiki, kot so navadne pike ali črte, npr. na hladilniku.
Kakšnega človeka sta si zamislila kot uporabnika folij Kitsch-Nitsch?
V mislih sva imela mlajše generacije. Razmišljala sva tudi o ljudeh, ki živijo v podnajemniških stanovanjih in imajo običajno zelo stroge pogoje in ne smejo ničesar spreminjati. Z najinimi tapetami pa si lahko vseeno ustvarijo svoj prostor in ko se odselijo, tapete preprosto odlepijo, brez posledic.
Pri barvah nimata nobenih omejitev, predlagata celo črne tapete. Kakšna je vloga barv pri urejanju stanovanja? Ali črna ne bo vzbujala depresivnega razpoloženja?
Pri črni barvi je problem samo zaradi mistične note, ki se je drži: smrt, depresivnost, žalovanje, … Črno je potrebno demistificirati, enako, kot se je lansko leto zgodilo z lobanjami. Letos je trend črne in črno-bele barve. Če imamo v prostoru črne stene in npr. veliko belo preprogo ter dobro razsvetljavo, lahko ta prostor deluje popolnoma sproščujoče. Pri barvah ni omejitev. Če se dobro počutimo v nekem norem salonu, zakaj ne bi z barvami eksperimentirali tudi doma. Najslabše je, da se barv ustrašimo in se na koncu vedno znova odločimo za klasično masivno češnjevo kuhinjo.
In katero trendovsko barvo naj po vajinem mnenju trenutno izberemo?
Katerokoli, samo da je črna (smeh).
Imata kakšen javen kotiček, ki vama je zaradi ambienta še posebej všeč in zato tja rada zahajata?
Zadnjič sva bila v Dabudi in ambient je dizajnersko kar dobro opremljen. Na pijačo rada zavijeva v Ljubljanski Fetiche … Pri nas je zelo malo tako dobrih ambientov, da bi bilo vredno, da jih izpostavimo.
In nasprotno, kateri javni kotiček, lokal, restavracijo bi vidva polepšala, izpopolnila?
Zelo veliko je takšnih površin. Mimo ene se sprehajava vsak dan, to je nova stavba zraven kranjske gimnazije, kjer so na fasadi podobe petelinov, nageljnov in jelenčkov. To je tipična neizvirna slovenska grafika, vzeta iz preživetega časa in ne posodobljena. Neumno se nama zdi poveličevati slovenske ruralne artefakte, npr. idrijsko čipko. Stremeti in narediti moramo kaj novega, da se bodo stvari premikale. Sicer pa bodo fasade še vedno krasili petelini in tujina bo še vedno svetlobna leta pred nami.