"I dag lever vi med bevisstheten om at et kunstobjekt kan være hva som helst og en kunstner kan være hvem som helst," sa akademisk billedhugger Marjan Drev. I likhet med ham er vi også uenige i dette, selv om det i dag ikke er flere grenser, for hvis kunst kan være en snøskuffe og en pissoar, kan kunst være hva som helst! Det siste eksempelet er en scene fra San Francisco Museum of Modern Art, der tenåringer i all hemmelighet plasserte glass på gulvet, og besøkende trodde at de var en kunstinstallasjon og reagerte som forventet. Nei, de ble ikke sinte, men forsøkte heller å fordype seg i dette «kunstneriske» verket, og noen av dem fotograferte til og med entusiastisk «verket».
Kako si razlagate Kunst? Je umetnost oblika ustvarjanja, katerega namen je ustvarjanje del z estetsko vrednostjo, ali je umetnost ohlapen pojem, ki je v različnih obdobjih pomenil različno? Danes je umetnost lahko karkoli in zanjo ni treba več biti izšolan umetnik. Če številne primere sodobne umetnosti gledamo skozi prizmo umetnosti kot besede, ki je prevod latinske besede ars, ta pa je prevod grške besede techne, som betyr ferdighet, potem številnih del, ki jih danes uvrščamo pod umetnost, tam nekoč ne bi našli. Zakaj? Veščine upoštevajo niz nekih pravil, na katere pa se številni današnji kvaziumetniki požvižgajo. Nekoč brez upoštevanja pravil ni bilo umetnosti. Pika. Zato lahko zaključimo, da je beseda umetnost danes zlorabljena v številnih primerih, njena vrednost pa se meri po tem, koliko je nekdo zanjo pripravljen odšteti, ne po toliko po estetski plati.
LES MER: Den slovenske akrobatgruppen Dunking Devils imponerte Britain's Got Talent
Najnovejši dokaz je potegavščina ameriških najstnikov, ki so si pošteno privoščili obiskovalce muzeja moderne umetnosti v San Franciscu (San Francisco Museum of Modern Art). Skrivaj so namreč na parketu ”razstavili” briller, obiskovalci pa so jih zamenjali za kunstverk in jih občudovali kot vsako drugo delo ter iskali njegove metafizične pomene. Kaj se jim je podilo po glavi, ni znano, a od leta 1917, ko je na razstavi neodvisnih umetnikov v New Yorku Marcel Duchamp kot umetniško delo predstavil narobe obrnjen pisoar, se zdi, da je umetnost kot pojem resno izgubila vrednost, ljudem pa so močno padla merila, kar dokazujejo tudi te fotografije, ki so jih najstniki posneli na skrivaj. Mogoče njihova umetnina ni neprecenljiva, je pa neprecenljiva njihova potegavščina.