IndyCar er litt mindre kjent motorsport i vårt land, for fra andre siden av Atlanteren hører vi stort sett om NASCAR-serien. Men den amerikanske versjonen av Formel 1, som har en turbulent historie bak seg, er sakte på vei tilbake på sin gamle glans. Til tross for å bruke mye mindre penger på racerbiler som også er betydelig mer begrenset enn deres F1-brødre, har Honda og Chevy levert verdens mest spenstige karosserier. Ikke bare kjemper IndyCar-syklistene tettere og mer spennende kamper, de ser nå også bedre ut enn de fra dronningen av motorsport.
Letošnja sezona serije IndyCar bo izgledala precej drugače kot zadnjih nekaj. Namreč vse od leta 2012 je večina ekip uporabljala isti dirkalnik, isto karoserijo, z namenom, da bi karseda držala stroške pod nadzorom. Nove od starih se je tako ločilo le po motorjih in drugačnih barvnih kombinacijah. Enosedežnike je namreč zadnja leta izdelovala le Dallara, ki jih ponuja za okoli 332 tisoč evrov. A pred letošnjo sezono sta se opogumila tudi dva dobavitelja motorjev, Chevrolet in Honda, in ekipam ponudila unikatno in odpiljeno aerodinamično karoserijo, ki bo dovoljevala spreminjanje nastavitev in s tem sposobnosti dirkalnika.
Na voljo bosta za nekaj čez 70 tusen euro in ju bo moč prilagajati glede na tip dirke, saj se te v seriji IndyCar med seboj precej razlikujejo.
LES MER: Ferraris visjon om fremtiden til Formel 1-racing
Begge to karoseriji sta tudi precej bolj kompeksni kot smo vajeni od lanskih dirkalnikov. Hondino, na primer, tvori 200 sestavnih delov, ekipa pa bo uporabila le tiste, ki se ji bodo zdele smiselne za stezo. Sezona se odpira 29. marca 2015 na ulicah St. Petersburg (Florida, ZDA), dirkače pa v boju za prvaka čaka 16 dirk. In še zanimivost. V predlanski sezoni IndyCarja je bilo več prehitevanj in sprememb v vodstvu, kot jih je bilo v formuli 1 v prejšnjih petih skupaj. Če torej pogrešte infarktne dirke je morda čas, da zamenjate motošport in preklopite na tistega, ki doživlja drugo pomlad.
Simulacija vožnje:
Več o seriji IndyCar:
www.indycar.com