Den 87. Oscar-utdelingen ble holdt på Dolby Theatre i Los Angeles. Birdman ble kåret til den beste filmen. Den beste skuespillerinnen i en hovedrolle er Julianne Moore (Still Alice), og den beste skuespilleren er Eddie Redmayne (The Theory of Everything). Som regissør feiret han Alejandro González Iñárritu for filmen Birdman. Oscar-utdelingen ble først arrangert av Neil Patrick Harris.
Kveldens vert Neil Patrick Harris je poskrbel za viharno vzdušje na 87. podelitvi prestižne filmske nagrade.
Zmagovalca večera 87. podelitve oskarjev sta vsekakor filma Bridman og Grand Hotel Budapest, ki sta oba prejela po fire Oscars. Pri tem je Birdman prejel najprestižnejše oskarje, za najboljši film in režijo. Grand Hotel Budapest pa je pobral oskarje v bolj tehničnih kategorijah. Tretji film, ki je po vseh parametrih zasedel to mesto je Ritem norosti (Whiplash), saj je pobral kar tri kipce. Največji poraženec večera je film Guttetid (Fantovska leta), ki ga je režiser Richard Linklater ustvarjal s filmsko ekipo kar 12 let in je na koncu prejel le enega oskarja. Veljal je namreč za neformalnega favorita za vsaj tri oskarje.
Utrinki in zmagovalci oskarjev 2015
Oscar for den beste filmen mottok filmen Birdman.
Statue for beste retning han tjente det Alejandro González Iñárritu za film Birdman.
Beste skuespiller i en hovedrolle Det er Eddie Redmayne (Teorija vsega, Teorien om alt), najboljša igralka vi vil Julianne Moore (Še vedno Alice, Still Alice).
Oscar for beste birolle har mottatt JK Simmons (Ritem norosti, Whiplash), oskarja v kategoriji beste kvinnelige birolle hun mottok Patricia Arquette (Boyhood, Fantovska leta).
Oscar for beste originalmanus han tjente en film Birdman, for best tilpassede manus vi vil The Imitation Game (Igra imitacij) Eddie.
Som animasjonsfilm i full lengde pa je slavil Veličastnih 6 (Big Hero 6).
Najboljši tujejezični film je postal poljski film Ida.
LES MER: Oscars 2015 - Nominerte til beste film Mashup
Kipec za najboljšo fotografijo si je prislužil film Birdman ter mojster Emmanuel Lubezki. Oskarja za najboljšo montažo za svoj izjemni dosežek pri Ritmu norosti je prejel Tom Cross.
V kategoriji najbojše kostumografije je slavil Grand Budapest Hotel in trikratna oskarjevka Milena Canonero. Zgodovinska satira Wesa Andersona se lahko pohvali tudi z najboljšo masko in pričeskami (Frances Hannon in Mark Coulier) ter najboljšo scenografijo (Adam Stockhausen in Anna Pinnock).
Za najboljše mešanje zvoka je oskajra prejel Ritem norosti (Whiplash), za najbojšo montažo zvoka pa Ostrostrelec (Amerikansk snikskytter). Za najboljše vizualne učinke je bila nagrajena sicer spregledana znanstveno fantastična drama Medzvezdje (Interstellar).
Najboljši igrani kratkometražni film je The Phone Call, najboljši kratki animirani film pa animacija Feast.
Oskarja je v kategoriji najboljšega celovečernega dokumentarca odnesel Citizenfour.
Najboljša izvirna pesem je pesem Glory (John Legend in Common) iz filma Selma, v kategoriji najboljše izvirne glasbene podlage pa je oskarja odnesel Alexandre Desplat for filmen Grand Budapest Hotel.
Akademija poleg oskarjev v 24 kategorijah podeljuje tudi posebne nagrade za življenjsko delo. Te so podelili že novembra lani. Dobili so jo 94-letna igralka Maureen O’Hara, japonski režiser Hajao Mijazaki ter francoski scenarist Jean-Claude Carriere. Posebno humanitarno nagrado pa so podelili pevcu Harryju Belafonteju.
Oscar-utdelingen 2015 so vsekakor postregli z določeno mero dramatike, kot vselej, glasbenimi točkami v stilu znanega hollywoodskega glamurja in na nek način tako svojevrstno narejenega umetnega humorja, ki pa ni vselej opravil svoje naloge. Zdi se, da je Neil Patrick Harris pustil kot voditelj tega najpomembnejšega šova industrije precej mlačen občutek, na trenutke je namreč izpade precej nepripravljen in nesgotov. Določene šale na račun nastopajočih so izzvenele celo zelo neprimerno, saj se je gostitelj večera kar pretirano držal scenarija in se ni uspel prilagajati situacijam. Vsekakor smo lahko prepričani, da oskarjev ne bo več vodil.
Mnogi so bili tudi presenečeni nad dobitnikom oskarja za najboljši film, saj poznavalci nikakor ne bi stavili na film, ki je samorefleksija vsakega igralca in pooseblja filmsko in igralsko industrijo, industrijo, ki bi se morala prilagoditi gledalcu in ne obratno. Pričakovali smo, da bo akademija nagradila nekaj izjemnega in presegajočega. Guttetid je vsekakor material za filmske anale in bo v očeh filmskih kritikov zmagovalec tega leta. Vse kar šteje na koncu je to, ali se bomo filma spominjali tudi čez trideset let, kot se spominjamo filmov, ki nikoli niso prejeli oskarja za najboljši film – E.T, Apocalypse now, Goodfellas, Pulp Fiction in še bi lahko naštevali. A, pustimo času – čas. In akademiji prostor za napake, ki jih vedno znova zagreši in jih nato popravlja čas in IMDB.
Določene ključne trenutke si lahko pogledate v priloženem video posnetku.
Mer informasjon:
oscar.go.com