fbpx

Er du den eldste i familien, er du i midten, eller er du den yngste? Rekkefølgen påvirker din personlighet!

Teorija o vplivu vrstnega reda rojstva – torej ali gre za prvorojenca, otroka v »sendviču« ali najmlajšega – se začne s psihoanalitikom Alfredom Adlerjem, ki je zagovarjal idejo, da vrstni red rojstva vpliva na tvojo osebnost. In kakšna oseba si?

Teorijo o vplivu vrstnega reda rojstva je razvil že Alfred Adler, eden izmed pionirjev psihoanalize – po njegovi teoriji je najstarejši otrok verjetno najbolj konzervativen, ima željo po moči og posega po vodstvenih pozicijah. Ker morajo najstarejši otroci v družini pogosto pomagati pri različnih opravilih, so tudi skrbnejši og veliko bolj samoiniciativniDrugorojeni otroci pa so ambisiøs, a redko sebični. Pogosto si zastavijo nekoliko previsoke cilje.

Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.
Starejši otroci znajo biti bolj dominantni.

Najmlajši otroci po zaključkih Adlerja prejmejo največ pozornosti in se morajo za svojo neodvisnost bolj boriti. Prav tako se morajo najmlajši boriti s standardi uspeha, ki so jih pred njimi postavili njihovi starejši sorojenci. Če jim uspe premagati ta napor, so najmlajši otroci pogosto karierno zelo uspešni. Kaj pa pravi Adlerjeva teorija o edincih in edinkah? Adler pravi, da so ti otroci velikokrat bolj odvisni od drugih, pa tudi bolj osredotočeni nase. So tudi v večji nevarnosti, da podležejo perfeksjonisme.

Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.
Najmlajši v družini se morajo večkrat boriti za svojo neodvisnost.

Kaj o razlikah med sorojenci pravijo sodobne raziskave? Denne studien je pokazala, da so førstefødte sannsynligvis iskrenejši og dominantnejši, vendar pa tudi hitreje podležejo stresu in so nekoliko manj družabni. Raziskave so pokazale tudi na obstoj povezave med inteligentnostjo og vrsto rojstva: najstarejši naj bi imeli v povprečju višji rezultat na testih inteligentnosti. Vendar so te povezave zelo šibke.

Mer informasjon

Mer informasjon:
sciencedirect.com

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.