Besettelsen av sosiale medier, bilder og å fremstille det ideelle selvet har vist tenner i ordets sanneste betydning, ettersom tenåringer går til plastisk kirurgi for å oppnå utseendet til favorittfiltrene deres. Hva slags verden lever vi i?
Obsesija s sodobno tehnologijo in vsem tistim, kar nosi s seboj, je začela vse bolj močno vstopati v našo podzavest. Plastična kirurginja dr. Neelam Vashi je skovala izraz ‘snapchat dismorfija’, zaskrbljujoč trend mladostnikov, ki želijo s plastično operacijo doseči videz, kot ga imajo na svojih najljubših Snapchat filtrih.
V nedavno objavljenem članku o filtrih in urejanju fotografij, ki so postali norma, ki spreminja razumevanje lepote ljudi po svetu, je ugotovila, da z uporabo funkcij za urejanje fotografij na Instagramu, s filtri na Snapchatu og Facetunu posamezniki ‘posnemajo’ posvetovanje s plastičnimi kirurgom – v trenutku spremenijo obliko svojega obraza, videz pričeske, zob …
Mladostniki, kot piše, s seboj na kirurške posvete prinašajo fotografije, posnete pod določenim koti ali razsvetljavo. Gre za slike, ki so nerealne, saj pacientom postavljajo nerealna pričakovanja, ker želijo doseči fantazijsko različico samih sebe.
Zmožnost, da ‘spremenimo sami sebe’, je postala nov način, kako pristopiti k operaciji. Vashi pravi, da je bila pred popularnostjo sebkov najpogostejša pritožba tistih, ki so želeli poseg rinoplastike, grba na nosu. Danes pa je naraščajoče zanimanje za ‘popravljanje’ asimetrije nosu in obraza, skupaj z rinoplastiko og presaditvami las, ki so priljubljene zahteve za izboljšanje videza.
Mer informasjon:
jamanetwork.com