Etter å ha okkupert hybridtronen, ønsker Toyota å okkupere hydrogentronen. Nemlig med den futuristisk utformede og utformede mirai-modellen, drevet av brenselceller, som allerede er svært nær serieversjonen og utstillingslokalene. Den vil komme på veiene i EU og utover Atlanterhavet i andre halvdel av 2015, priser i USA fra 46 000 euro.
Toyota si potem, ko je zasedla hibridni prestol, želi zasesti še vodikovega. In sicer z futuristično oblikovanim in zasnovanim modelom mirai, kjer gre za model na gorivne celice, ki je že zelo blizu serijski različici in prodajnim salonom.
Prihodnost, kar v japonskem jeziku pomeni beseda mirai, ta model piše z veliko začetnico, saj 4,87 metra lenge štirivratno limuzino kjører elektrisk motor, ki energijo črpa iz gorivnih celic. Za gorivo uporablja vodik in kisik, ki sta shranjena v dveh ločenih rezervoarjih, edini stranski produkt (se pravi kar vozilo izloča) pa je voda. Pogonski sklop zmore 114 kW (155 KM), z enim polnjenjem pa zmore mirai prevoziti 483 kilometrov. Rezervoar je poln v petih minutah. Pospešek do stotice znaša devet sekund, z njim pa boste lahko prihodnjo pomlad, ko uradno zapelje na trge, “drveli” največ 175 kilometrov na uro.
Serijski model je v veliki meri zadržal podobo in mere v uvodu omenjene pariške študije, ki zahvaljujoč 2.78 metrski medosni razdalji ponuja skoraj limuzinsko udobje največ petim odraslim osebam. Ob tem je glede na zasnovo presenetljiva predvsem količina prostora v drugi vrsti, kjer se prostora za kolena ne bi branila niti kakšna poslovna limuzina D-segmenta.
LES MER: Avtomobili na gorivne celice postajajo realnost
Bo pa zanimivo videti, kako bo na zelo futuristično in samosvojo zunanjo podobo reagirala publika, se pravi kupci.
Pri Toyoti upajo, da bo avto oproščen določenih davkov oziroma da bodo zanj veljale določene ekološke spodbude, s čimer bi lahko dosegli še nekoliko ugodnejšo ceno.
10-krat cenejši od honde FCX clarity
Za zdaj sta znani samo ceni za domače tržišče ter tisto onstran Atlantika, kjer se bodo cene pričele pri 48.200, oziroma 46 tisoč evrih, kar je okoli 10-krat ceneje od pred leti predstavljenega Hondinega prvenca po imenu FCX clarity, katerega drugo generacijo modela pa v tem trenutku prav tako že razvijajo. Tako lahko v prihodnjih nekaj letih pričakujemo podobno ekspanzijo modleov na gorivne celice, kot se sedaj dogaja na področju elektrike.