V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje bo od 30. marca dalje na ogled razstava Umetnost revije Der Spiegel, ki predstavlja pregled petih desetletij naslovnih ilustracij revije. Leta 1954 je skrb za podobo naslovnice vodilne nemške revije Der Spiegel za skoraj trideset let prevzel likovni urednik ...
V Muzeju za arhitekturo in oblikovanje bo od 30. marca dalje na ogled razstava Umetnost revije Der Spiegel, ki predstavlja pregled petih desetletij naslovnih ilustracij revije.
Leta 1954 je skrb za podobo naslovnice vodilne nemške revije Der Spiegel za skoraj trideset let prevzel likovni urednik Eberhard Wachsmuth. Ustvaril je znameniti rdeči okvir, ki je danes zaščitni znak publikacije, vendar to ni bil edini njegov pomemben prispevek. Kmalu po nastopu dela je začel prepričevati založnika in urednike, naj portretna fotografija, ki je bila dotlej na naslovnici pravilo, odstopi prostor ilustraciji. Kljub začetnemu odporu je Wachsmuthu leta 1956 uspelo in njegovo zamisel so posvojili vsi njegovi nasledniki.
Za Stefana Kieferja, današnjega umetniškega direktorja naslovnic revije Der Spiegel in kustosa razstave, je ilustracija skoraj vedno prva izbira, ko gre za upodobitev kompleksnih zamisli ali abstraktnih teorij. Sodelujejo z najboljšimi ilustratorji z vsega sveta, ki sooblikujejo podobo revije. Nekatere ilustrirane naslovnice so dosegle mednarodno prepoznavnost, druge so se za vselej usidrale v spomin bralcev kot umetniške mojstrovine. Rdeči okvir in vrhunsko umetniško delo v njem se teden za tednom zlivata v presenetljivo celoto.
Utstilling Umetnost revije Der Spiegel se želi pokloniti umetnikom, ki so ustvarjali Spieglove naslovnice, in predstaviti izbor 133 ilustracij od leta 1956 dalje. Toda tokrat jih ne obkroža rdeči okvir. Kot umetniška dela so končno dobila zasluženo mesto na steni galerije.
O reviji Der Spiegel
Der Spiegel velja za najpomembnejši informativni tednik v Nemčiji, ki s svojim dometom močno presega okvire te države. Prva številka je izšla 4. januarja 1947, magična meja milijonske naklade pa je bila dosežena in tudi presežena leta 1990. Danes revija sodi tudi med največje publikacije svoje vrste v evropskem merilu in uživa velik ugled po vsem svetu. Status moralne avtoritete si je pridobila s poglobljenim poročanjem in preiskovalnim novinarstvom. Obravnava najrazličnejše teme od aktualnega političnega in gospodarskega dogajanja do znanosti, medicine, tehnike, kulture, športa, medijev in širših družbenih vprašanj.
Naslovnice revije vizualizirajo glavno temo vsakokratne številke. Njihovi ustvarjalci se zavedajo izjemne moči naslovnice, da vzbudi zanimanje naključnega mimoidočega in z vizualno podobo oživi naslovno zgodbo. Marsikatera Spieglova naslovnica od leta 1956 dalje je s svojo učinkovitostjo in drznostjo vzbudila veliko pozornosti, se vtisnila v spomin bralcev in si pridobila kultni status.
Producent razstave in predavanja je Zavod za kreativno produkcijo Emzin.