fbpx

Vitenskapen sier feriemusikk er dårlig for din mentale helse

Znanost pravi, da je praznična glasba slaba za vaše mentalno zdravje.

V mestnih ulicah se je že prismuknil pravi zimski vonj – kuhano vino in dim iz dimnikov je skupaj s hladnim zrakom ustvaril ‘tisti ta pravi' zimski občutek, ko se zaradi mraza tresete kot šiba na vodi, a vam je hkrati tako lepo, da ne želite iti na toplo. V veliki meri so za to evforijo ‘krive’ tudi okrasitve po domovih, ulicah in trgovinah, v kateri se že vrtijo najbolj znane praznične pesmi, ki se jim, tudi če jih sovražite, težko izognete.

Praznični čas kar kliče po praznični glasbi, ki se ji je pač težko å unngå. Povsod boste slišali sanger, ki jih vrtijo že več desetletji. In tudi letos boste verjetno uživali v ritmih Have Yourself Merry Little Christmas, White Christmas eller All I Want For Christmas Is You. To nešteto ponavljanje iste melodije pa ima lahko psihološke vplivevitenskapsmenn bemerker.

Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.
Ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo.

Verjetno poznate učinek mere izpostavljenosti, ki ponazarja razmerje v obliki črke U med tem, kako pogosto slišimo pesem in koliko nam je všeč določena pesem. Praznična glasba lahko sprva sproži nostalgijo in v vas vzbudi praznični duh, a nenehno ponavljanje določenih skladb lahko povzroči tudi motnjo, dolgočasje in celo stisko, pravijo raziskovalci.

Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.
Prenasičenost sproži negativen odziv na človeško psiho.

Razlog, zakaj se možgani naveličajo praznične glasbe, se skriva v tem, da prenasičenost sproži negativen odziv, ki se kaže na človeški produktivnosti in draženju potrošnikov. Igranje božičnih pesmi celo zimsko sezono proizvaja kognitivno utrujenostKlinična psihologinja Linda Blair zato pravi, da bi se vsi, ki predvajajo praznične pesmi, morali nauči, kako upravljati zvok, torej kakšen izbor pesmi bo in kako glasno se bo glasba predvajala.

Mer informasjon

Mer informasjon:
sciencedirect.com

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.