fbpx

Ne moreš verjeti – WD-40 si vedno uporabljal narobe: 9 načinov uporabe, ki niso priporočljivi

Kje WD-40 ni primeren, kljub pogostim napačnim aplikacijam

WD-40 si vedno uporabljal narobe
Foto: Katja Ferenga / Ai art

WD-40 je izjemno priljubljen izdelek za hitro odmaščevanje, mazanje in zaščito pred korozijo, a obstajajo številna opravila, kjer njegova uporaba ni priporočljiva. V tem članku razkrivamo najpogostejše zmote in pojasnjujemo, zakaj je v določenih primerih bolje izbrati specializirano sredstvo. WD-40 si vedno uporabljal narobe!

WD-40 (Water Displacement, 40. poskus) je že več kot šest desetletij eno najbolj razširjenih gospodinjskih orodij. Njegova edinstvena mešanica topil, mazal in antikorozijskih dodatkov omogoča hitro reševanje težav, kot so zarjaveli vijaki, škripajoča vrata ali vlažni električni stiki. A ker je WD-40 občutno tanjši kot namenski olja ali masti, v določenih situacijah ni le neoptimalen, temveč lahko dolgoročno povzroči škodo. WD-40 si vedno uporabljal narobe! Spodaj so glavna področja, kjer ga je bolje pustiti ob strani.

1. Dolgotrajno mazanje tečajev in zobnikov

Čeprav WD-40 kratkoročno odpravi škripanje vratnega tečaja, ne zagotavlja dovolj mazanja za dolgotrajno nemoteno delovanje. Zaradi nizke viskoznosti se namreč hitro izhlapi ali pa se skupaj z umazanijo spere z mazane površine, kar lahko povzroči hitrejšo obrabo kovinskih stikov. Namesto tega priporočamo uporabo bele litijeve masti ali sintetičnih olj z visoko viskoznostjo. Sigurno: WD-40 si vedno uporabljal narobe.

2. Mazanje kolesnih verig na kolesu

Standardni WD-40 deluje kot učinkovit odmaščevalec, a ne kot dolgoročni lubrikant. Po razmaščevanju verige uporabite namensko kolesarsko olje, ki vsebuje dodatke za odpornost proti prahu in vodi ter nudi zaščito pri visokih obremenitvah vrtljajev.

3. Električni kontakti in ležaji

WD-40 izpodrine vlago in začasno izboljša prevodnost, a odstrani tudi namenjena maziva na klecih ležajev ali kontaktnih površinah. Na daljši rok to vodi do povečane obrabe in pregrevanja. Za električne kontakte raje uporabite čistilo z dodatki za mazanje, posebej namenjeno elektroniki.

4. Plastične površine, zlasti polikarbonat in polistiren

Topila v WD-40 lahko na občutljivih plasteh povzročijo razbarvanje, razpoka­­­nje ali izgubo sijaja. Izogibajte se uporabi na prozornih plastičnih delih, kot so leče svetilk, zaščitni pokrovi in zbiralci kondenzata.

5. Gumijasti tesnilni obroči in profili

Kratkotrajno omilo lahko pri gumijastih tesnilih povzroči nabrekanje in sčasoma krhko strukturo. Za ohranjanje elastičnosti in neprepustnosti uporabite silikonske ali grafitne aerosole, ki ne razmaščujejo gume.

6. Barvane in lakirane površine

Solventi v WD-40 raztopijo nekatere vrste barv in zaščitnih lakov, kar se kaže kot meglen ali puhaste sledi na obdelani površini. Pri odstranjevanju madežev z lesenih ali kovinskih pohištvenih površin raje uporabite blago milnico ali namensko čistilo za barvane materiale.

7. Zaklepni mehanizmi

WD-40 začasno odstrani zagozdene delce, a sčasoma privlači prah in umazanijo, kar lahko zaklenjene mehanizme (npr. ključavnice) naredi še bolj trde za upravljanje. Boljša izbira je uporaba grafitnega prahu ali posebnih maziv za ključavnice, ki ne privlačijo prahu.

8. Dolgoročna zaščita pred rjo na orodjih

Čeprav WD-40 nudi kratkoročno zaščito pred vlago, bo sčasoma izhlapel in pustil kovino nezaščiteno. Za trajno antikorozijsko zaščito uporabite olja z dodatkom inhibitorjev rje ali posebne premaze, ki ostanejo na površini več mesecev.

9. Dodajanje WD-40 v gorivo

Miti in resnica
Mnogi verjamejo, da WD-40 v rezervoarju “absorbira” vodo in preprečuje rjo ter motnje v delovanju motorja. Priporočena “doza” je približno 30 ml WD-40 na vsakih 4,5 l bencina (1 fl oz na galono), a to nikakor ni varno ali smiselno.

Zakaj je nezaželeno?

  • Poškodbe sistema za dovod goriva in katalizatorja: Med zgorevanjem topila in minerali iz WD-40 ne zgorijo popolnoma, zato se nabirajo v ceveh, injektorjih in katalizatorju, kar lahko vodi v draga popravila.
  • Neuravnotežena zgorevalna mešanica: Tuji hlapi spreminjajo razmerje zrak–gorivo, kar pomeni izgubo moči, neenakomerno delovanje in višjo porabo.
  • Tveganje samovžiga: Zaradi enostavnejše vnetljivosti WD-40 se lahko v rezervoarju pojavijo nepričakovane vžige ali pregrevanje.

Priporočena rešitev
Za odstranjevanje vode iz goriva uporabljajte specializirane aditive na osnovi alkohola (metanol) ali glicerina, testirane za varno uporabo v motorjih. WD-40 ne uporabite kot aditiv.

Foto: Katja Ferenga / Ai art

Zaključek: WD-40 si vedno uporabljal narobe

WD-40 ostaja nepogrešljiv pomočnik za hitre popravke in zaščito pred vlago, a ni univerzalna rešitev. Pred vsako uporabo premislite: ali potrebujete namensko mazivo, čistilo ali premaz? Pravilna izbira bo zagotovila optimalno delovanje in dolgo življenjsko dobo vaših naprav in orodij.

Dodatne Informacije

wd40.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.