Nekoč simbol inovacij, prestiža in tehnične odličnosti, se zdi, da nemška avtomobilska industrija prehaja skozi najtežje čase. Volkswagen (VW), največji proizvajalec avtomobilov v državi, se sooča z izzivi, ki bi lahko ogrozili delovna mesta in celo zapiranje tovarn v Nemčiji. Te težave so plod kombinacije več dejavnikov, vključno s hitro rastjo kitajske konkurence, pomanjkanjem inovacij na področju električnih vozil in vedno višjimi stroški dela v državi.
Na nedavnem sestanku s predstavniki delavcev je bilo vzdušje napeto. Delavci so se postavili proti vodstvu podjetja, ki namerava odpraviti trideset let star dogovor o varnosti zaposlitve. Nemčija se sooča z realno grožnjo izgube večjega števila delovnih mest, kar bi močno vplivalo na lokalne skupnosti. Predsednica sveta delavcev, Daniela Cavallo, je poudarila, da bi zmanjšanje delovnih mest lahko imelo katastrofalne posledice za celotne regije, kjer je Volkswagen glavni zaposlovalec.
Konkurenčnost Kitajske in zamujene priložnosti
Težava za nemške avtomobilske gigante, kot je VW, ni le v slabih poslovnih odločitvah, ampak tudi v globalnih spremembah trga. Kitajske avtomobilske znamke, ki so nekoč služile kot proizvodne platforme za zahodne proizvajalce, zdaj same tekmujejo z njimi. Električna vozila, v katerih je Volkswagen v zadnjih letih vložil veliko upanja, so na kitajskem trgu cenovno izredno konkurenčna. Ta konkurenčnost pa se zdaj preliva tudi na evropski trg, kar je še dodatno otežilo Volkswagenovo že tako težavno situacijo.
Zaradi tega se VW sooča z močno konkurenco v Evropi, kar se odraža v padcu prodaje in zmanjšanju tržnega deleža. Kot pravi Carsten Brzeski, glavni ekonomist ING banke, se Volkswagen, tako kot ostali nemški proizvajalci, ni dovolj hitro odzval na trende elektrifikacije in digitalizacije, ki so preoblikovali avtomobilsko industrijo.
Nemška avtomobilska industrija in prihodnost
Nemčija je dolga leta veljala za neomajno industrijsko velesilo, predvsem zahvaljujoč avtomobilskemu sektorju. A leta gospodarske stagnacije, pomanjkanje vlaganj v digitalizacijo in infrastrukturo ter vedno večja mednarodna konkurenca so oslabili njen položaj. Nekateri ekonomisti opozarjajo, da gre za opozorilni znak za celotno nemško gospodarstvo, ki mora nujno sprejeti strukturne reforme, če želi ostati konkurenčno na svetovnem trgu.
Volkswagen ima po besedah finančnega direktorja morda eno do dve leti časa, da obrne krivuljo navzdol. To pa bo zahtevalo radikalne spremembe v poslovanju, od zmanjšanja stroškov, do večjih vlaganj v nove tehnologije. A vprašanje ostaja, ali bo Volkswagen uspel ponovno najti pot na vrh v vedno bolj konkurenčnem avtomobilskem sektorju.