fbpx

NIO ES8 2025: kitajski električni kolos, ki vas bo naredil za kralja družinskih potovanj

ES8 ni le avto, ampak vaš prestižni prestol na kolesih

NIO ES8 2025
Foto: Nio

Si kdaj pomislil, da bi v avtomobilu, večjem od marsikaterega stanovanja, sedel kot v luksuznem klubu, medtem ko te električni motorji katapultirajo naprej hitreje kot tvoj zadnji poskus diete? NIO ES8 2025 tretje generacije, uradno predstavljen 20. septembra 2025 na dogodku NIO Day v Hangzhouju, je tu, da te prepriča: Kitajska ni več le tovarna, ampak laboratorij za sanje na štirih kolesih. Če si mislil, da so električni SUV-ji namenjeni le okoljevarstvenikom v sandalih, te ta zver čaka z nasmeškom – in udarcem 520 kW moči. Ironično, kajne? V času, ko vsi govorijo o majhnih električnih vozilih, NIO pravi: »Naj bo velik!«

Preden se potopimo v srčiko tega behemota, nekaj konteksta, da razumeš, zakaj NIO ES8 ni naključen izum, temveč evolucija. NIO, ustanovljen leta 2014 v Šanghaju, je začel kot startup z enim ciljem: narediti električne avtomobile tako zabavne, da pozabiš na bencin. Prva generacija ES8 je izšla leta 2018 kot NIO-v prvi masovno proizvedeni model – takrat je imel 70 ali 84 kWh baterijo, pospešek do 100 km/h v 4,9 sekunde in doseg okoli 500 km po standardu WLTP. Bila je revolucionarna, a še z otroškimi boleznimi, kot je počasnejše polnjenje. Poglejmo kako smo prišli do modela – NIO ES8 2025.

Foto: Nio
Foto: Nio

Druga generacija iz leta 2023 je prešla na platformo NT 2.0, dodala 480 kW moči, 850 Nm navora in doseg do 605 km s 100 kWh baterijo. Zdaj, tretja generacija na platformi NT 3.0 – enaki kot pri NIO-vem paradnem konju ET9 – je prava mojstrovina. Razkrita junija 2025 prek kitajskih dokumentov MIIT in predstavljena 20. septembra 2025, je ES8 postal največji čisto električni SUV na Kitajskem. Dolg je 5280 mm, širok 2010 mm, visok 1800 mm, z medosno razdaljo 3130 mm, tehta 2630 kg in ponuja konfiguracije s 6 ali 7 sedeži (2+2+2 ali 2+3+2). To ni avto; to je hiša na kolesih, ki jo lahko parkiraš v garažo.

Moč in zmogljivost: kot da bi Tesla Model X dodal steroidov

Poglejmo pod pokrov – ali bolje rečeno, pod baterijo. NIO ES8 poganja dvojni električni motor s pogonom na vsa štiri kolesa, ki skupaj razvije 520 kW (697 KM) moči in 700 Nm navora (516 lb-ft). To pomeni pospešek od 0 do 100 km/h v 3,97 sekunde in največjo hitrost 220 km/h (137 mph) – dovolj, da prehitevaš Porscheje, medtem ko bereš časopis. Ironično, kajne? Kitajski SUV, ki je hitrejši od nekaterih superšportnikov, a hkrati dovolj prostoren za celotno nogometno ekipo in njihovo opremo.

Foto: Nio

Baterija? Tukaj pride resna električna magija. Standardna je 102 kWh NMC (nikelj-mangan-kobalt) baterija proizvajalcev CATL ali CALB, ki ponuja doseg 635 km po standardu CLTC (približno 500 km v realnem svetu, kot kažejo testi na avtocesti pri 120 km/h z dosegom 482 km in porabo 19,8 kWh/100 km). Prihodnje različice obljubljajo 120 kWh 5C baterijo za še daljše avanture. Polnjenje? Na 900V platformi doseže vrhunec 925V, kar omogoča hitro polnjenje – do 600 kW, s 5 minutami za 250 km dosega. In če si len, kot jaz, je NIO-v sistem menjave baterij (Battery as a Service) genijalen: v 3 minutah zamenjaš baterijo na polno, brez čakanja, kot pri kavi v vrsti. Povprečna poraba? 16,6 kWh/100 km, kar je boljše od mnogih tekmecev.

Vozne lastnosti so tisto, kjer ES8 resnično zasije. Z 41-stopinjskim kotom obračanja sprednjih koles ima polmer obračanja le 5,7 m – majhen kot pri kompaktnih kombilimuzinah, ne pri 5,3-metrskem orjaku. Dodaj še inteligentni način za mokre površine, ki prilagaja oprijem, in celotno adaptivno šasijo z dvojnim zračnim vzmetenjem, ki absorbira grbine, kot da voziš po oblaku. Uporabniki v testih hvalijo udobje: »Kot da bi BMW X3 shujšal in dobil krila,« pravi voznik na platformi X. Tudi na spolzkih cestah se obnaša kot pravi gospod – brez drsenja v dramo.

Notranjost in tehnologija: luksuz, ki vas bo razvadil – NIO ES8 2025

Stopi noter in pozabi na zunanji svet. NIO ES8 ima 82,5-odstotni izkoristek prostora, kar pomeni, da tretja vrsta ni mučenje, temveč prava zofa za odrasle. Sedeži so iz usnja Nappa z 20-smernimi prilagoditvami spredaj, vključno s 325 mm oporo za noge v načinu »ničelna gravitacija« – en dotik in že si v vesoljski kabini. Zadaj? Električno pomični sedeži, ki se samodejno prilagodijo za gledanje filma v teatrskem načinu, kjer se luči sinhronizirajo z zaslonom, zasebnostna stekla potemnijo, zvočni sistem Dirac RRM (23 zvočnikov, 2040 W) pa te obdaja kot v kinu IMAX. »To ni avto, to je tvoja nova dnevna soba na kolesih,« pravi eden od testnih voznikov.

Foto: Nio
Foto: Nio
Foto: Nio
Foto: Nio
Foto: Nio
Foto: Nio

Tehnologija? Oh, dragi moj. 15,6-palčni osrednji zaslon na dotik in 38-palčni AR-HUD (zaslon z obogateno resničnostjo za navigacijo) projicirata puščice neposredno na cesto. Poganjata ga NIO-v čip Shenji NX9031 in procesor Qualcomm 8295 – skupaj omogočata 65 aktivnih asistenčnih funkcij, vključno z NOP+ (Navigate on Pilot Plus) za avtonomno vožnjo. Trije LiDAR senzorji (eden na strehi, dva spredaj), 4D radarska slika in kamere za 360-stopinjski pogled. Dodaj še NOMI – umetno inteligentnega sopotnika, ki se pogovarja kot prijatelj (v slovenščini? Še ne, a kmalu). Varnost? 11 zračnih blazin, 72 trkalnih testov in petzvezdična ocena Euro NCAP iz prejšnjih generacij, ki jo še nadgrajujejo.


Zunanjost? Gladke linije, aerodinamični koeficient 0,25, LED-žarometi s tehnologijo Smart Matrix in LiDAR za nočno vidljivost. Barve, navdihnjene z nebom: od arktika črne do nebuloze zelene. In tisti nevidni zadnji brisalec? Genijalen trik, ki ga opaziš šele, ko začne delovati.

Cena in razpoložljivost: vreden vsakega evra (ali juana) – NIO ES8 2025

Začetna cena? Od 406.800 RMB (približno 57.000 EUR ali 60.000 USD) za izvedbo Executive Premium ali pa 308.800 RMB (43.000 EUR) z naročnino na baterijo BaaS. To je konkurenčno v luksuznem segmentu – cenejše od Teslinega Modela X, a z več prostora in inovacijami. V Evropi? NIO cilja na prihod v naslednjih letih, za zdaj pa je to kitajska poslastica z globalnim potencialom. Prednaročila so se začela 21. avgusta 2025, dostave pa 21. septembra – in glej, v nekaj dneh je bilo več kot 47.000 naročil, s čakalnimi dobami do 26 tednov! »NIO-jeve izgube v letu 2025 se lahko zmanjšajo zaradi močne prodaje ES8,« poroča WSJ. NIO-v direktor William Li obljublja več kot 40.000 enot letos, sicer sledi kompenzacija za zamude.

Foto: Nio
Foto: Nio
Foto: Nio

Zaključek: zakaj je NIO ES8 zmagovalec, ki ga potrebujete

NIO ES8 ni le avtomobil, temveč manifest, kako naj bi izgledala električna mobilnost. Z močjo, ki te stisne v sedež, prostorom za vso družino (in psa) ter inovacijami, kot je menjava baterij, ki odpravlja vsakdanje frustracije, ta SUV najde pozitivno v vsem – celo v prometnih zastojih, kjer se lahko sprostiš v svojem kinu na kolesih. Ironično, kajne? Ko vsi govorijo o majhnih električnih vozilih, NIO reče: »Naj bo velik!« In velik je – v smislu vrednosti, ne le velikosti. Nažalost za enkrat le na Kitajskem, za kitajsko smešne cene.

Dodatne Informacije

nio.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.