Kaj dobite, če križate ameriški SUV, japonski motorsport in nekaj zajetnih žlic testosterona? Dobiš Dune Patrol – Armado, ki si je poletne počitnice raje rezervirala v Sahari kot na Jadranu.
Zadnja leta so bila za Nissan nekakšna srednje velika kriza identitete – slovo legendarnega GT-R R35 je pustilo praznino, ki je pri pravih “gearheadih” odmevala kot nedokončana pesem. A namesto da bi tiho jokali v motorno olje, so se pri Nissanu odločili: »Dajmo moči tam, kjer je masa!« In masa, dragi bralci, je v SUV-jih. Točneje – v Armadi. To je Nissan Armada Dune Patrol.
Tako smo dobili Nissan Armada Dune Patrol. Ne, to ni filmski spinoff franšize Dune, ampak posebna predelava Nissan Armade, ki se ne sramuje peska, blata ali skal. Gre za puščavsko beštijo, oboroženo z NISMO komponentami in narejeno tako, da bi še legendarni Patrol – tisti, ki v Avstraliji rešuje življenja in v Emiratih prevaža princese – spoštljivo pokimal.


Ko gre družinski SUV na steroidno terapijo
Za osnovo Nissan vzame svojo Armado PRO-4X, ki že serijsko ni ravno mehkužec: zračna vzmetenja, zapora zadnjega diferenciala, kovinske zaščite podvozja… ampak to je šele ogrevanje. Dune Patrol je druga zgodba.
Dodali so mu: Nissan Armada Dune Patrol
- 
CJD Racing long-travel kit z impresivnih 406 mm hoda – da lahko kolesa objamejo sipine tako nežno kot alpaka svojega mladiča. 
- 
Bilstein blažilnike, da boste lahko mirno srkali ledeno kavo, medtem ko avto leti čez 30-centimetrske grbine. 
- 
FiberWerx blatnike in karoserijo, ki poskrbijo, da ima SUV izgled prerunner dirkalnika – z mišicami na pravih mestih. 
- 
37-palčne Yokohama Geolandar X-AT gume na 18-palčnih NISMO beadlock platiščih, ki so videti kot da bi jih sestavili v Mad Max garaži. 
Za piko na i? Posebna mat bež grafika z imenom “Dune Patrol”, ki ni le dizajnerski detajl, temveč jasna izjava: ta SUV ni tukaj za Instagram, ampak za akcijo.


Opremljen kot ekspedicija na Mars
Dune Patrol ni samo zmogljiv, ampak tudi praktičen. Če si zamisliš, da bi šli z njim na konec sveta – kar je danes lahko že 10 km izven signala – bi se verjetno še vrnili. Preživeli, in to v stilu.
Med dodatki najdemo:
- 
strešni prtljažnik s črnimi zabojniki, ki kar kličejo po GoPro posnetkih “Surviving the Mojave”, 
- 
MOLLE panele za gorivo in vodo (ker litrska plastenka ni dovolj), 
- 
swing-out nosilec za rezervno gumo in mount za “traction boarde”, 
- 
pa seveda off-road LED osvetlitev, ki spremeni noč v dan (in divjad v panične silhuete). 
Notranjost sicer ostaja udobno Armadasta, a zvok iz custom cat-back izpušnega sistema lepo spomni, da to ni SUV za popoldanske šolske obveznosti. Čeprav… tudi to bi bilo kar epsko, kajne?


“Concept today, catalog tomorrow?”
SEMA pogosto postreže z nerealiziranimi mokrimi sanjami avtomobilskih entuziastov – ampak Nissan tokrat ni prišel samo kazat mišic. Ogromno komponent na Dune Patrolu je NISMO prototipov, kar pomeni: če bo dovolj povpraševanja (in dovolj objav na Instagramu), bodo te zadeve končale v dejanskem katalogu.
In to je pomembno. Ker z odhodom GT-R-ja Nissan išče nove heroje. In morda bo prav Armada – nekoč obrobna ladja v Nissanovi floti – postala nova ikona za tiste, ki jih asfalt dolgočasi in jih mika divjina.
Final Thought: Vse, kar manjka, je šotor in razlog, da ne pridete nazaj
Armada Dune Patrol je točno tisto, kar potrebujemo, ko SUV-ji postajajo preveč “premium” in premalo uporabni. Ta zverina ni ustvarjena za parkirne hiše in “drive-thruje”. Je dokaz, da je pustolovščina še živa – tudi v dobi digitalnih ključev in varnostnih asistentov.
Torej, če ste lastnik Armade, ki večino časa preživi pred osnovno šolo ali na treningu otroka – ne obupajte. Morda bo kmalu na voljo komplet, s katerim se boste iz “očeta z otroki” prelevili v “vodjo ekspedicije čez Grand canyon”.
Samo pazite, da ne zgrešite izvoza. GPS v puščavi zna biti… pesek v oči.





