Nissan je s pomočjo svojega dolgoletnega kitajskega partnerja Dongfeng predstavil električno limuzino Nissan N7, ki je dovolj elegantna za mestne avenije in dovolj napredna, da resno ogrozi pozicije Tesle in BYD-ja. Spoznajte Nissan N7 – novo orožje z vzhoda.
Ko združiš japonsko preciznost in kitajsko neizprosno inovativnost, dobiš vozilo, ki ni samo prevozno sredstvo, temveč kulturna izjava. Nissan N7 ni le še ena električna limuzina – je napoved, da se Kitajska in Japonska ne bosta več zadovoljili z igranjem stranskih vlog. Zdaj želita pisati scenarij.
Dongfeng + Nissan: več kot le skupna proizvodnja
Da razumemo, zakaj je Nissan N7 tako pomemben, moramo pogledati nekaj let nazaj. Nissan in kitajski avtomobilski velikan Dongfeng sodelujeta že dve desetletji v okviru skupnega podjetja Dongfeng Nissan. Dongfeng je ena največjih avtomobilskih skupin na Kitajskem, ki izdeluje vozila v sodelovanju s skoraj vsemi globalnimi velikani – od Peugeota in Citroëna do Honde in Kie. A zdaj želi tudi sam postati velik igralec na EV-področju, ne le kot podizvajalec, ampak kot soustvarjalec prihodnosti. N7 je rezultat tega novega poguma.
Oblikovanje: Futurizem na štirih kolesih Nissan N7
Zunanjost Nissan N7 sledi Nissanovi oblikovalski filozofiji V-Motion, kar pomeni ostra maska, tekoče linije in športna drža. Avto je dolg 4.930 mm, širok 1.895 mm in visok 1.487 mm, s kar 2.915 mm medosne razdalje – kar pomeni ogromno prostora za potnike. Z zračnim uporom le 0,208 Cd bo gladko rezal zrak in porabljal manj energije. LED osvetlitev s preko 700 elementi spredaj in skoraj 900 zadaj poskrbi, da vas bodo opazili tudi iz vesolja.
Notranjost: Vesoljska ladja z udobjem dnevne sobe
V kabini nas pozdravi 15,6-palčni zaslon, ki ga poganja procesor Snapdragon 8295P – dovolj močan, da bi lahko poganjal tudi vaš domači računalnik. Glasovno upravljanje z umetno inteligenco DeepSeek-R1 omogoča naravno interakcijo: “Hej Nissan N7, prižgi masažo.” In voilà – v sedežih s 49 senzorji in 12 masažnimi točkami se počutiš kot na tretmaju v high-tech spa centru.
Pogon: Dve različici, en cilj – učinkovita vožnja – Nissan N7
Nissan N7 prihaja v dveh konfiguracijah:
- 160 kW (215 KM) z 58 kWh baterijo (do 510 km dosega)
- 200 kW (268 KM) z 73 kWh baterijo (do 635 km dosega)
Obe uporabljata LFP baterije – robustne, varne in dolgotrajne. Podpira hitro polnjenje: 400 km dosega doda v 19 minutah. Za jutranjo kavo in polnjenje več kot dovolj.
Tehnologija vožnje Nissan N7: Skoraj kot samovozeče
V sodelovanju z Momento (ne, ne filmom – ampak kitajskim AI podjetjem) je Nissan razvil sistem Navigate on Autopilot. Vozilo zna samo prehitevati, prilagajati hitrost in celo parkirati. Čeprav to še ni ravno nivo Teslinega FSD, je za večino voznikov že zelo impresivno.
Zaključek: N7 je tiha ofenziva z ogromnim potencialom
Nissan N7 je dokaz, da električna prihodnost ni več domena zgolj ZDA in Evrope. Kitajska in Japonska s tem modelom dokazujeta, da znata skupaj ustvariti nekaj, kar ni zgolj konkurenčno, ampak tudi zaželeno.
Cena od 160.000 do 180.000 juanov (okoli 21.950–24.700 USD) je več kot poštena, glede na ponujeno tehnologijo in kakovost. Čeprav je za zdaj namenjen le kitajskemu trgu, bi bil njegov izvoz logičen naslednji korak.
Če vas zanima električna limuzina, ki ni kopija Tesle, ampak ima lasten značaj, je Nissan N7 eden najbolj zanimivih novincev leta 2025. Naslednji korak? Samo še, da pride do Evrope.