fbpx

Nissan Sentra 2026 – ameriški bestseller, ki ga Evropa nikoli ni dobila

Nova generacija kompakta, ki nagovarja Američane, a Evropejcem ostaja eksotika.

Nissan Sentra 2026
Foto: Nissan

Nissan Sentra 2026 je tipičen ameriški kompakt – dovolj velik za družino, poln tehnologije, udoben in varen. V Evropi ga ne poznamo, ker je naš trg rezerviran za Qashqaie, Juke in Micre. Pa vendar je zanimivo pogledati, kaj čez lužo dobijo kupci, ki ne iščejo SUV-ja.

Evropejci in Američani imamo popolnoma različne predstave o tem, kaj je kompakten avto. Pri nas so to Golf, Megane ali Focus. V ZDA pa ta vlogo igra Nissan Sentra 2026 – limuzina, ki je dolga skoraj 4,6 metra in že več kot 40 let velja za eno najbolj prodajanih Nissanovih stalnic. Leto 2026 prinaša novo generacijo, ki skuša dokazati, da tudi klasičen štirivratni sedan še vedno lahko ponudi nekaj svežine.

Zunanjost: elegantna agresija

Oblikovalci so Sentri nadeli bolj drzen obraz. Nova V-motion maska se preliva v ozke LED žaromete, ki ob odklepanju celo odigrajo “svetlobni ples”. Karoserija ima ostre poteze, napete boke in znižano linijo, ki avto naredi vizualno širši in bolj samozavesten.

Aerodinamika ni zanemarjena – spodaj ima popolnoma ravno dno, zračniki in oblikovane obline pa pomagajo zmanjševati upor. Kupci lahko izbirajo med 16-, 17- ali 18-palčnimi platišči in kar nekaj barvnimi kombinacijami, vključno z dvobarvnimi opcijami, ki dajejo avtu pridih premiuma.

Foto: Nissan
Foto: Nissan
Nissan Sentra 2026
Foto: Nissan

Notranjost: tehnologija za množice

Čeprav Sentra ni premium model, notranjost deluje moderno. Osrednji del zavzemata dva 12,3-palčna zaslona, ki združujeta infotainment in digitalne merilnike. Sistem podpira Apple CarPlay in Android Auto – brezžično pri boljših paketih.

Foto: Nissan

Med zanimivejše dodatke sodijo:

  • 64-barvna ambientalna osvetlitev,
  • Bose ozvočenje z osmimi zvočniki,
  • ogrevan volan in sedeži,
  • brezžično polnjenje telefona.

Prtljažnik je enostaven za uporabo, saj ima nizko nakladalno višino in široko odprtino – prava ameriška logika, kjer je prostor in praktičnost vedno na prvem mestu.

Varnost in asistenčni sistemi

Nissan Sentra je standardno opremljena s paketom Safety Shield 360, ki vključuje samodejno zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev, opozorilo pred trkom, pomoč za ohranjanje voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov in celo samodejne dolge luči.

Dodatek je še Blind Spot Intervention, ki avto sam usmeri nazaj na pas, če bi zapeljali v mrtvi kot. Na višjih paketih je na voljo tudi ProPILOT Assist, polavtonomni sistem za vožnjo po avtocesti, ki prevzame pospeševanje, zaviranje in deloma tudi krmiljenje.

Z desetimi zračnimi blazinami in obilico elektronike se Sentra postavlja ob bok evropskim tekmecem, čeprav jo ti po navadi prehitijo pri bolj naprednih pogonih.

Foto: Nissan

Pogon: preverjeno in zanesljivo, a nič vznemirljivega

Pod motornim pokrovom ni presenečenj – še vedno je tam 2,0-litrski atmosferski bencinski motor s 149 KM (111 kW) in 198 Nm (146 lb-ft). Povezan je z CVT-menjalnikom, ki je bil sicer na novo umerjen za bolj naravno pospeševanje.

Pospešek do 100 km/h (0–60 mph) traja okoli 8,8 sekunde, končna hitrost pa ni spektakularna, a zadostuje za ameriške avtoceste. Na voljo je Sport način, ki poskrbi za hitrejše odzive plina in bolj dinamično prestavljanje.

Podvozje uporablja spredaj posamične obese (McPherson) in zadaj večvodilno vpetje, kar je v tem razredu solidna osnova za udobno vožnjo. Karoserija je bolj toga kot prej, hrupa pa je manj – torej bolj umirjen in zanesljiv občutek na cesti.

Evropa in Sentra – zakaj nas je preskočila?

Nissan Sentra je že desetletja namenjena predvsem ameriškemu in azijskemu trgu. V Evropi bi njen format in filozofija težko uspela – tukaj kupci v tem razredu raje posegajo po hatchbackih (Golf, Astra, 308) ali pa se odločijo za SUV-je (Qashqai, Captur, Tiguan).

Sentra bi pri nas izpadla nekoliko staromodno, saj limuzine tega razreda skoraj ne obstajajo več. Hkrati njen motor ne ponuja hibridne ali električne alternative, kar je danes v Evropi skoraj nujno.

Foto: Nissan
Foto: Nissan

Zaključek: ameriški pragmatik

Nissan Sentra 2026 je zanimiva študija razlike med ameriškim in evropskim okusom. Tam velja za enega najbolj zanesljivih in dostopnih avtov v razredu, pri nas pa bi jo hitro odpisali kot “še ena dolgočasna limuzina brez turba in elektrike”.

A prav v tem je njen čar: enostavna, praktična in narejena, da deluje brez presenečenj. Če bi jo Nissan pripeljal v Evropo, bi bila cenovno ugodna alternativa, ki bi nagovarjala tiste, ki še vedno cenijo klasičen sedan. A realno gledano – ostala bo ameriška zgodba.

Dodatne Informacije

nissanusa.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.