Door af te zien van haar octrooibeleid probeert elektrische autofabrikant Tesla Motors het octrooiklimaat te de-elektrificeren en te voorkomen dat de opmars van elektrische auto's wordt gegijzeld. Is dit het begin van het einde van de patentoorlogen? Steve Jobs draait zich waarschijnlijk om in zijn graf bij deze gedachte, terwijl Nikola Tesla na lange tijd wat rustiger slaapt.
Tesla Motors torej svoje patente za elektrische voertuigen ne bo več držal samo zase. Izvršni direktor podjetja Elon Musk je namreč poudaril, da sodbo ne bodo preganjali nikogar, ki bo njihovo tehnologijo uporabil v dobri veri. Za to drzno potezo so se odločili, ker je industrija električnih avtomobilov v krču in si trenutno reže le 1% avtomobilskega trga. Čeprav so patenti ‘sveti gral’ proizvajalcev, pa Musk meni, da je sistem postal cokla inovacij, ki zavija avtomobilske mastodonte v vato, medtem ko manjšim podjetjem reže krila, zato želi s tem presekati patentni gordijski vozel. Tesla Motors ima pred sabo skupni višji cilj, to je krčenje števila vozil na naftne derivate, in ne lastnih interesov.
LEES VERDER: Tesla S krijgt de cabrio-behandeling
Nadeja si dvosmerni promet, torej vpogled v drobovje drugih, saj »Združeni smo močnejši, razdeljeni pademo.« Bojazen, da bi jih večji proizvajalci kopirali in bi si s tem skopali lasten grob, je zanje kot strah- votel, okrog ga pa nič ni. Patentna politika torej vse bolj zavzema defenzivno držo, saj sta tudi Twitter in Google kot Marilyn Monroe v filmu Sedem let skominov svetu pokazala, kaj se skriva pod ‘krilom’.
Lees verder: Arrinera hussarya – poljski superšportnik bo doživel serijsko proizvodnjo