fbpx

Noro drugačen Audi Concept C (2025) – električni športni dvosedežnik, ki vrača “iskro TT” – in res prihaja v serijo

Radikalna preprostost, maksimalen učinek.

Audi Concept C
Foto: Audi

Audi je razkril Audi Concept C – drzen, električni dvosedežnik z novo oblikovno filozofijo znamke. Targa streha, vertikalni okvir in štiri svetlobne črte. Serijska različica? Napovedana za 2027 in skoraj identična konceptu.

Pri Audiju pravijo, da Audi Concept C uteleša “novo dobo jasnosti” in uvaja svež oblikovni jezik pod vodstvom Massima Frascelle (od 1. 6. 2024 CCO). Osrednji vertikalni okvir je “centralni element novega Audijevega obraza”, svetlobni podpis z štirimi vodoravnimi elementi spredaj in zadaj pa bo postal prepoznavna vizitka prihodnjih modelov. Barva se imenuje preprosto Titanium – toplina in tehnična eleganca.

“Začenjamo novo ero jasnosti – manj, a bolje,” povzame vodstvo znamke. To ni le še en showcar, temveč manifest, kako bodo Audiji videti in delovati v naslednjem desetletju.

Foto: Audi
Foto: Audi

Mere, ki govorijo resnico – Audi Concept C

Uradni tehnični list je natančen: dolžina 4520 mm (177,95 in), širina 1970 mm (77,56 in), višina 1285 mm (50,59 in) in medosna razdalja 2568 mm (101,10 in). Masa: 1690 kg (3726 lb). Koncept je zadnje gnan in stoji na 21-palčnih platiščih; serija skoraj zagotovo doda še quattro z dodatnim motorjem na sprednji osi.

Foto: Audi
Foto: Audi

Targa streha in… brez zadnjega okna

Audi Concept C skriva svojo največjo zabavo v strehi: električno dvozonsko zložljivo trdo streho – prvič v Audijevem roadsterju. Zadaj ni klasičnega stekla; namesto tega so vodoravne lamele, v katere je integrirana tudi tretja zavorna luč. Rešitev je čista, aerodinamično mirna in vizualno zelo “Avus/Auto Union” 30. let – brez retro kostumografije.

Notranjost: shy tech, pravi gumbi in “Audi click”

Kabina je minimalistična, a taktilna. Anodizirano aluminijasto stikalo ni modna kaprica, temveč povratek k resnim kontrolam. 10,4-palčni zaslon se po uporabi pospravi v armaturo (ja, kot v “starih dobrih” Audijih), preostanek vmesnika pa je zreduciran na pametno razporejene fizične tipke – shy tech v praksi. Oblazinjenje v volnenem kepru in recikliranih tkaninah zveni bolj skandinavsko dnevnosobno kot track-day; občutek je premium in čvrst.

Foto: Audi
Foto: Audi
Foto: Audi

Tehnično ozadje: 800 V, centralna baterija, RWD (in verjetno AWD)

Audi specifik o bateriji še ne razkriva, pove pa dovolj, da lahko beremo med vrsticami: centralna postavitev baterije narekuje proporce, 800‑voltna električna arhitektura pa obljublja zelo hitro polnjenje. Koncept je RWD, a v Ingolstadtu ne skrivajo, da je AWD le “en motor stran”. Več uglednih virov dodaja, da bo serijski model delil ključne elemente z novim električnim Porschejem 718 (Boxster/Cayman).

Dimenzije proti ikonam: bližje R8 kot TT

Čeprav ga Audi po duhu povezuje s TT, je po gabaritih bližje R8: 178 in dolžine, širokih 77,6 in in 101,1 in medosja. Po masi (1690 kg) je praktično tam, kjer je bil R8 Spyder – kar pomeni, da Concept C ni “papirnati EV”, temveč atlet z realnimi mišicami. Na avtomobil stojijo 21-palčna šestkraka kolesa s pnevmatikami 255/30 spredaj in 305/30 zadaj.

Foto: Audi

Dediščina: od TT (1995) do Concept C (2025)

Znamka odkrito “igra na čustva”: navdih prihaja iz Auto Union Type C (1936), iz Avus koncepta (1991) in celo iz “Rosemeyerja” (2000). Vse to premešano z DNK TT, ki je kot koncept debitiral leta 1995 in tri leta kasneje postal serijska ikona Bauhausa na kolesih. Concept C ni retro; je “greatest hits” Audijevih kupejev v sodobni, strogo izčiščeni partituri.

Audi Concept
Foto: Audi

Iz koncepta v salon: 2027, skoraj “copy‑paste”

To je najbolj sladek del zgodbe: vodstvo znamke in oblikovalci pravijo, da bo serijski model 2027 zelo blizu konceptu – spremembe bodo na razdalji “50 metrov nevidne”. Cena? Med TT in R8, kar v praksi pomeni blizu šestim številkam (USD). Bloomberg poroča tudi o “zelo nizkih petmestnih” letnih količinah. Prvič razgaljen v Milanu, Concept C potuje še na IAA Mobility v München.

Kaj (za zdaj) še ni povedano

Končna hitrost in pospešek 0–100 km/h (0–62 mph) še nista objavljena, tako kot kapaciteta baterije in točne moč(i) motorjev. Audi pa jasno nakazuje, da je cilj voznikova vpetost, ne laboratorijski sprint – zato povratek k tipkam, volanu prave okrogle oblike in “analogni” občutek interakcije.

Zakaj je to pomembno (in zakaj je videti tako dobro)

S TT in R8 se je Audi poslovil od obeh športnih ikon (TT je zadnjič zapeljal s traku 2023, R8 je zaključil proizvodnjo 2024). Concept C je jasno sporočilo, da znamka ne želi pustiti praznine: športni avto, ki je tudi obraz novega Audija. Čeprav je “drzna preprostost” lahko polarizirajoča, deluje – še posebej skupaj z dvojnim karakterjem kupe/roadster.


Sklep: Audi Concept C

Audi Concept C je točno tisto, kar je znamka potrebovala: športna izložba nove identitete, ki združuje čisto obliko, shy tech in uporabno dvojnost (kupe, ki se v nekaj sekundah spremeni v roadster). Z natančnimi merami (4520 × 1970 × 1285 mm), realno maso (1690 kg) in 800‑V arhitekturo ter RWD/AWD scenarijem nakazuje, da se ne skriva za dimom in ogledali, ampak je zgrajen za cesto. Serijski prihod leta 2027 in napovedana cena med TT in R8 zvenita trezno, celo ambiciozno – a ravno tam Audi spet najde svoj pogum. Če bo tudi vožnja tako čista, kot je oblika, je Audi Concept C na dobri poti, da Audiju znova vrne tisti občutek, ko si je TT leta 1995 izboril serijsko usodo skoraj “copy‑paste”. V časih, ko avtomobili pogosto kričijo, ta govori šepetaje – in morda je prav to največja moč novega športnega Audija.

Dodatne Informacije

audi.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.